Tjena! vet att det finns massor av trådar om att konvertera b230f men hittade inga bra svar på mina frågor, så jag provar här istället!
Har tänkt turbokonvertera min slöa b230f, men har lite frågor angående lmm kabeln och spridarna. Har fått tag i en 13c turbo ifrån en 940ltt, även ic, downpipe och tryckrör därifrån!
Men hur mycket orkar original spridarna med? hade bara tänkt ladda 0.3 till en början, och hur förlänger jag lmm kablarna på bästa sätt?
OM jag får vara oförskämd och fråga, hur går det med större spridare när turbon inte laddar? Ger de inte för mycket bränsle då? Problemet är ju att turbon ger konstgjord andning, så spridarna ska ju kunna hantera både väldigt lite luft, och väldigt mycket? Eller har jag fel? Dvs, orginal spridare flödar rätt vid låg last, större spridare för att matcha överladdningen kommer väl då ge fel bränsle till den lägre mängden luft när turbon inte laddar?
Rensvinf skrev: OM jag får vara oförskämd och fråga, hur går det med större spridare när turbon inte laddar? Ger de inte för mycket bränsle då? Problemet är ju att turbon ger konstgjord andning, så spridarna ska ju kunna hantera både väldigt lite luft, och väldigt mycket? Eller har jag fel? Dvs, orginal spridare flödar rätt vid låg last, större spridare för att matcha överladdningen kommer väl då ge fel bränsle till den lägre mängden luft när turbon inte laddar?
Det är det du har lambdasond och luftmassemätare till. De reglerar inom vissa gränser
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!