Köpa kvalité fälgar i sverige

fholm
9 maj 2015 · 6 Inlägg

Jag har letat på diverse svenska siter online (scstyling, gummihuset, etc.), men alla brands av fälgar jag hittar är sådana märken som jag ej känner till. Finns det inget som TSW, Enkei, etc. att köpa i Sverige?

Om det inte finns någon vettig återförsäljare här i Sverige för dessa märken, vilka andra märken som finns att tillgå i Sverige är det bra kvalité på (visst man hade ju kunnat göra antagandet att högre pris = bättre kvalité, och det stämmer väll nästan alltid... men känns dumt o chansa).

2014 Cadillact ATS 2.0T AWD
2005 Chrysler Sebring 2.7L V6
granadadr
9 maj 2015 · 7 289 Inlägg

är ju bara söka på svenska fälg, eller brorssons fälg,, så hittar du mkt

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
fholm
9 maj 2015 · 6 Inlägg

granadadr skrev:
är ju bara söka på svenska fälg, eller brorssons fälg,, så hittar du mkt

Ja korrekt, men jag är ute efter märken som är bra kvalité på, och många av de märkena som finns på svenska siter känner jag ej igen, kanske för att jag inte är speciellt bevandrad när det kommer till styling, så jag var mer ute efter tipps på specifika märken man kan köpa i sverige.

2014 Cadillact ATS 2.0T AWD
2005 Chrysler Sebring 2.7L V6
granadadr
10 maj 2015 · 7 289 Inlägg

jag hade googlat på ex BBS sverige smile då måste det ju ploppa upp,  så googla på dem fälgar du vill ha å kontakta någon svensk firma smile

REJ
10 maj 2015 · 89 Inlägg

Har haft två modeller av ACE och en modell av SVF köpta från Gummihuset. Har aldrig haft några problem utan varit bra kvalite.
Enkei finns dock här:

  http://www.blocket.se/malmo/Enkei_Kvali … 902959.htm

fholm
10 maj 2015 · 6 Inlägg

REJ skrev:
Har haft två modeller av ACE och en modell av SVF köpta från Gummihuset. Har aldrig haft några problem utan varit bra kvalite.
Enkei finns dock här:

  http://www.blocket.se/malmo/Enkei_Kvali … 902959.htm

Oh, tackar för tippset om Enkei!

2014 Cadillact ATS 2.0T AWD
2005 Chrysler Sebring 2.7L V6
Putteliten
10 maj 2015 · 9 078 Inlägg

OCL Brorssons är ju som sagt ett säkert kort om man ska ha kvalitétsfälgar.
AEZ, Dotz, SvF, BBS. Dezent och Enzo är vanliga som vinterfälgar och dom verkar hålla i många år....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang