944 inredning i 744

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Evildan skrev:

stenudden skrev:

Evildan skrev:
Vad besviken jag blev av rubriken, jag hade hoppats på en helt galen ombyggnation för att få en inredning från en Porsche 944 att passa i en 744? Vad nu en 744 är.
740 sedan eller 740 kombi har jag hört talas om, men 744? Nope.

Enligt tillverkaren:
http://www.volvocars.com/se/om-volvo/fo … -740-sedan
http://www.volvocars.com/se/om-volvo/fo … 740-estate
wink

Ofta använt istället för att skriva ut fulla namnet kanske. Officiellt eller inte, alla som kan skvatt om volvo vet vad man menar.

Alla som kan skvatt om språkbruk och bilar i synnerhet vet att det ofta finns fler modeller med samma sifferkombinationer och utrycker sig då tydligt.

Exempelvis 850.
Hur många bilmodeller/märken kan du med den sifferkombinationen?

Hör int till diskussionen men bmw och fiat?

Sen är ju inte Porsche 944 en porsche i mina ögon tongue

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 maj 2015 · 3 730 Inlägg

stenudden skrev:

DiwraZ skrev:

stenudden skrev:
Okej, så 940 baksäte kräver alltså lite mods för att få till okej.. Det var synd. Men vet någon om det finns några svarta 940 stolar som ser ok ut? Har svart inredning i 740n och insåg att grå 940 halvskinn kanske ser lite trist ut om jag har kvar mitt svarta baksäte.

Egentligen är baksätet riktigt fräscht, som nytt nästan. Är bara framstolarna som är tagit från en annan 740 med den hemska grå/blåa inredningen som ser hemsk ut sad Har försökt hitta de svarta framstolarna men det verkar omöjligt hmm

Damen jag köpte min XC70 av köpte en 740 ny 1990. Beställdes med svart skinn men levererades med tyg. Skinnsätena fick hon separat och byttes. Så hon sitter och ruvar på NYA svarta tygsäten till 740

yikesyikesyikes Känner du denna kvinna?

Iom att jag handlat bil av henne så vet jag vad hon heter och var hennes brevlåda bor så att säga.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
22 maj 2015 ·

stenudden skrev:

Evildan skrev:

stenudden skrev:

Ofta använt istället för att skriva ut fulla namnet kanske. Officiellt eller inte, alla som kan skvatt om volvo vet vad man menar.

Alla som kan skvatt om språkbruk och bilar i synnerhet vet att det ofta finns fler modeller med samma sifferkombinationer och utrycker sig då tydligt.

Exempelvis 850.
Hur många bilmodeller/märken kan du med den sifferkombinationen?

Hör int till diskussionen men bmw och fiat?

Sen är ju inte Porsche 944 en porsche i mina ögon tongue

Tänkte i paritet till det du skrev gällande kunnande om bilar, därav min fråga.

Brabus
BMW
FIAT
SEAT
Volvo
osv...


Hur det är i dina ögon gällande 944 är tämligen orelevant då det likväl är en Porsche vilket alla som kan ett skvatt om bilar har klart för sig. (ngn typ av smiley).

Stanna kvar i skolan hela gymnasiet ut och utveckla ditt språkbruk, så kommer det säkert gå lättare för dig ur den språkliga aspekten när du skall ut på arbetsmarknaden, det är mitt råd.

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Mack Forum- och sitemoderator
22 maj 2015 · 26 149 Inlägg

stenudden skrev:
Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Fast..han har faktiskt rätt.
Ingenstans står det i rubriken eller förstainlägget att det handlar om en Volvo.
Och vad är det som säger att du har alla bilar upplagda?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 maj 2015 · 3 730 Inlägg

stenudden skrev:
Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Det var inte han som reste ragg först

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
22 maj 2015 ·

stenudden skrev:
Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Otrevlig?
Responsen på ditt svar menar du där du direkt skrev detta.

Ofta använt istället för att skriva ut fulla namnet kanske. Officiellt eller inte, alla som kan skvatt om volvo vet vad man menar.

Menar du att det ovan är en trevlig attityd på en rättfram fråga? Din frågeställning där du dessutom inte är tydlig med vad för bilar det gäller vilket jag ställde mig frågande till pga din otydliga rubrikssättning.
Om du ger en respons som vanligt folk så får du av mig svar därefter, är du direkt dumdryg på det viset du var så får du däremot svar därefter. Förstår inte att ni ungdomar ska vara så förbannat aggressiva direkt ni blir ifrågasatta eller om någon har en annan åsikt?

Den som kan ett skvatt om bilar vet att en 2010 Prius laddar man inte

Senast redigerat av Evildan (22 maj 2015)

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Mack skrev:
Och vad är det som säger att du har alla bilar upplagda?

Vad ska du mena med det? Är FYI 18 år och student, kapital till mer än två bilar åstadkommer man inte om man inte lider av syndromet "pappa betalar". lol

DiwraZ skrev:
Det var inte han som reste ragg först

Ring admin och be som skriva in Volvo i titeln då neutral

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Evildan skrev:

stenudden skrev:
Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Otrevlig?
Responsen på ditt svar menar du där du direkt skrev detta.

Ofta använt istället för att skriva ut fulla namnet kanske. Officiellt eller inte, alla som kan skvatt om volvo vet vad man menar.

Menar du att det ovan är en trevlig attityd på en rättfram fråga? Din frågeställning där du dessutom inte är tydlig med vad för bilar det gäller vilket jag ställde mig frågande till pga din otydliga rubrikssättning.
Om du ger en respons som vanligt folk så får du av mig svar därefter, är du direkt dumdryg på det viset du var så får du däremot svar därefter. Förstår inte att ni ungdomar ska vara så förbannat aggressiva direkt ni blir ifrågasatta eller om någon har en annan åsikt?

Den som kan ett skvatt om bilar vet att en 2010 Prius laddar man inte

Ursäkta då, visste inte att du skulle ta åt dig personligen hmm Såg din bilhistoria och tog förgivet att du inte var en volvokille... Och jag är inte en toyotakille

Senast redigerat av stenudden (22 maj 2015)

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Evildan skrev:
Den som kan ett skvatt om bilar vet att en 2010 Prius laddar man inte

Skrev aldrig att du inte kan något om bilar. Skrev volvo

Mack Forum- och sitemoderator
22 maj 2015 · 26 149 Inlägg

stenudden skrev:

Mack skrev:
Och vad är det som säger att du har alla bilar upplagda?

Vad ska du mena med det? Är FYI 18 år och student, kapital till mer än två bilar åstadkommer man inte om man inte lider av syndromet "pappa betalar". lol

DiwraZ skrev:
Det var inte han som reste ragg först

Ring admin och be som skriva in Volvo i titeln då neutral

Min far har inte betalat en krona på mina bilar, och jag har tre.

Vad jag menade var att alla användare inte har alla sina bilar upplagda som online här på Garaget.
Alla har sina olika anledningar till detta, men man kan inte förutsätta att användarna skall veta vad den enskilde individen har stående på gården bara för att denne har ett par bilar upplagda under sin profil.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
22 maj 2015 ·

stenudden skrev:

Evildan skrev:

stenudden skrev:
Snälla Evildan.. ingen bad dig komma här och vara otrevlig. Hitta ett annat forum att trolla på eller gå och ladda batteriet i din Prius. roll

Otrevlig?
Responsen på ditt svar menar du där du direkt skrev detta.

Ofta använt istället för att skriva ut fulla namnet kanske. Officiellt eller inte, alla som kan skvatt om volvo vet vad man menar.

Menar du att det ovan är en trevlig attityd på en rättfram fråga? Din frågeställning där du dessutom inte är tydlig med vad för bilar det gäller vilket jag ställde mig frågande till pga din otydliga rubrikssättning.
Om du ger en respons som vanligt folk så får du av mig svar därefter, är du direkt dumdryg på det viset du var så får du däremot svar därefter. Förstår inte att ni ungdomar ska vara så förbannat aggressiva direkt ni blir ifrågasatta eller om någon har en annan åsikt?

Den som kan ett skvatt om bilar vet att en 2010 Prius laddar man inte

Ursäkta då, visste inte att du skulle ta åt dig personligen hmm Såg din bilhistoria och tog förgivet att du inte var en volvokille... Och jag är inte en toyotakille

Nä, det gör väl ingen om någon går på med personliga påhopp.
Det är okej, nu är vi snälla och trevliga.

Volvokille eller Toyotakille spelar ingen roll, kunskap kan finnas på ett bredare plan.

Min bilhistoria? Du menar tidigare ägda slädar?

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Evildan skrev:
Du menar tidigare ägda slädar?

Ja

caromania Forummoderator
22 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Jag känner Evildan. Han har bara en Puch Dakota. Men jävlar vad han dekaltrimmat den!

On topic: 944 har betydligt mindre baksäte.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
22 maj 2015 ·

stenudden skrev:

Evildan skrev:
Du menar tidigare ägda slädar?

Ja

15st Volvo av 63st totalt upplagda.
Alltså är Volvo i klar majoritet med 23.8%.

En liten lista:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=124828

Evildan
22 maj 2015 ·

caromania skrev:
Jag känner Evildan. Han har bara en Puch Dakota. Men jävlar vad han dekaltrimmat den!

On topic: 944 har betydligt mindre baksäte.

lol
Schhhhhh....

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

Evildan skrev:

stenudden skrev:

Evildan skrev:
Du menar tidigare ägda slädar?

Ja

15st Volvo av 63st totalt upplagda.
Alltså är Volvo i klar majoritet med 23.8%.

En liten lista:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=124828

Whoops my bad.. Scrollade inte ner såg bara Toyota å ngn Fiat roll

stenudden
22 maj 2015 · 40 Inlägg

caromania skrev:
On topic: 944 har betydligt mindre baksäte.

Men va? Nu säger du ju raka motsatsen mot vad dom andra har sagt

Evildan
22 maj 2015 ·

stenudden skrev:

Evildan skrev:

stenudden skrev:

Ja

15st Volvo av 63st totalt upplagda.
Alltså är Volvo i klar majoritet med 23.8%.

En liten lista:
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=124828

Whoops my bad.. Scrollade inte ner såg bara Toyota å ngn Fiat roll

Oavsett om jag hade haft något alls upplagt eller inte så är det klokt att inte anta saker.
Ha en treflig afton nu.

caromania Forummoderator
22 maj 2015 · 9 296 Inlägg

stenudden skrev:

caromania skrev:
On topic: 944 har betydligt mindre baksäte.

Men va? Nu säger du ju raka motsatsen mot vad dom andra har sagt

En klok person sa en gång:
-Storleken har ingen betydelse. Det är antalet meter per sekund som räknas.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang