Personligen hade jag skippat Saab motorer utan röd TK, oilsludge problem slutar i motorhaveri.
Cheeva har antagligen inte skruvat på annat än sura 9-5or som gått biopower döden. Ska du satsa på Saab bör du inrikta dig på 9000 eller 9-3/900 med röd tändkasett delvis senaste modell bör vara 99.
Ägt en del 9000 och rasat 2 lådor, båda gångerna har varit mitt fel då jag gasat vid fel tidpunkt. Har rasat fler m46-47 lådor än vad jag kan räkna med en uppställd FTT.
Båda bilarna är skit om dem körs fel, min förra 9000 hade 48k mil på mätaren och varit steg4 trimmad sedan 20k mil, kan erkänna att den fick bekänna färg. Den tacak dock för sig när toppapackningen gick i ett strettrace, och gick reservdelsdöden.
Men framförallt RWD e kul på vintern, sommarn tycker jag köra fort rakt fram e roligare och då kan du inte få en bil som går snabbare än just Saab. Dock tycker jag du ska åka och prova flera "OLIKA" Saabar. Saab har ju snabbare acc från 100-150 än porsche, det kan ju förklara en del^^
Men blev allt sugen på subben såg fan snygg ut:) Åk o testa och bilda egen uppfattning.
S40 BIG NO NO. Rostar fan värre än framskärmarna på 9000^^ Har t4 just nu och visst den går bra men efter 26k mil känns den skrotfärdig och ändå har jag plöjt ner 7k under vintern på bormsar och stag.
Du bör öven titta på Honda, slitstarkare motor får du leta efter, se dock upp med slitna kolvringar och oljedrickande monster:)
Ang din far och farfar, säg till dem att gå ut or logen och öppna upp ögonen, sisst jag kollade vart det 2015^^
Lycka till i bildjungelen