Sålde bil, köparen ångrade sig..

GranitN
24 juni 2015 · 1 Inlägg

Hej!

Hade en Saab 9-5 från 00 som var rätt fin.
Skulle sälja den och då kom ett par och köpte den kontant.
Allt funkar bra på den förutom backen som kan vara lite strulig att få i
Men om man fipplar lite så går den i utan problem.

Dom visste i alla fall om det. Dom skriver på ägarbyte och åker hem
Sen får jag ett samtal om att dom inte är nöjda och vill ha tillbaka pengarna
Men jag har redan lagt ägarbytet på lådan.

Går det att makulera ett ägarbyte? Måste jag? Någon som varit med om
Liknande?
Tack på förhand. Mvh adam

joakim89
24 juni 2015 · 1 265 Inlägg

Låt dom ringa. vid privatköp är de ingen 30dagar ångerrätt.
Du kan ju erbjuda dig att köpa den för tex 75% av va dom gav för den.
Så jag gjorde nån gång. annars är de bara att ge fan i att svara

Slash Saabifierad
25 juni 2015 · 2 026 Inlägg

Det är bara strunta i det, de kan egentligen ingenting göra.
Köpt är köpt liksom.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 juni 2015 · 17 486 Inlägg

Slash skrev:
Det är bara strunta i det, de kan egentligen ingenting göra.
Köpt är köpt liksom.

Håller med. Köpt är köpt. Ångrar sig gör man INNAN köpet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
30 juni 2015 · 2 972 Inlägg

Folk är idioter. Bilen är köpt, betald och deras. Finns inget att göra.

En kollega lade ut sin systers bil (då hon inte kan nånting om bilar) till försäljning på blocket. En Nissan för 12000kr. En dam från 30 mil bort ringer och ställer 1000 frågor, får mer bilder, är intresserad men vill i sista samtalet/mailet ha bättre bilder på en rostfläck på ena framskärmen. Det fixar min kollega, samtidigt som en annan ringer och säger "jag tar den, utan att pruta, osett, men kan inte komma förrän imorgon". Kollegan tar den dealen direkt, varpå damen från 30 mil bort ringer igen, och vill ha mer detaljer kring bilen, varpå han berättar att den är såld.
Hon blir sur som f-n och lägger på. En stund senare kommer ett SMS där hon kräver att han återbetalar henne 326kr för hon hade redan bokat en tågbiljett smile Kontonummer för insättning följde med smile

Som sagt, folk är idioter...

(Köper man verkligen en 12000kr-bil 30 mil bort? Han kollade blocket och det fanns liknande för samma peng i samma stad. Hans (systerns) bil var verkligen inget speciellt)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
valle22 Smidd i rostigt stål
1 juli 2015 · 933 Inlägg

matteeee skrev:
Folk är idioter. Bilen är köpt, betald och deras. Finns inget att göra.

En kollega lade ut sin systers bil (då hon inte kan nånting om bilar) till försäljning på blocket. En Nissan för 12000kr. En dam från 30 mil bort ringer och ställer 1000 frågor, får mer bilder, är intresserad men vill i sista samtalet/mailet ha bättre bilder på en rostfläck på ena framskärmen. Det fixar min kollega, samtidigt som en annan ringer och säger "jag tar den, utan att pruta, osett, men kan inte komma förrän imorgon". Kollegan tar den dealen direkt, varpå damen från 30 mil bort ringer igen, och vill ha mer detaljer kring bilen, varpå han berättar att den är såld.
Hon blir sur som f-n och lägger på. En stund senare kommer ett SMS där hon kräver att han återbetalar henne 326kr för hon hade redan bokat en tågbiljett smile Kontonummer för insättning följde med smile

Som sagt, folk är idioter...

(Köper man verkligen en 12000kr-bil 30 mil bort? Han kollade blocket och det fanns liknande för samma peng i samma stad. Hans (systerns) bil var verkligen inget speciellt)

ahahahaha lol att man har mage att kräva pengar på en tågbiljett.
Jag hade skojat till det ännu mer för denne med att säga man har betalt in 3260kr och råkat slå en nolla för mycket och höra en motreaktion lol

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
matteeee Ingen himmel är så blå som min
1 juli 2015 · 2 972 Inlägg

valle22 skrev:

matteeee skrev:
Folk är idioter. Bilen är köpt, betald och deras. Finns inget att göra.

En kollega lade ut sin systers bil (då hon inte kan nånting om bilar) till försäljning på blocket. En Nissan för 12000kr. En dam från 30 mil bort ringer och ställer 1000 frågor, får mer bilder, är intresserad men vill i sista samtalet/mailet ha bättre bilder på en rostfläck på ena framskärmen. Det fixar min kollega, samtidigt som en annan ringer och säger "jag tar den, utan att pruta, osett, men kan inte komma förrän imorgon". Kollegan tar den dealen direkt, varpå damen från 30 mil bort ringer igen, och vill ha mer detaljer kring bilen, varpå han berättar att den är såld.
Hon blir sur som f-n och lägger på. En stund senare kommer ett SMS där hon kräver att han återbetalar henne 326kr för hon hade redan bokat en tågbiljett smile Kontonummer för insättning följde med smile

Som sagt, folk är idioter...

(Köper man verkligen en 12000kr-bil 30 mil bort? Han kollade blocket och det fanns liknande för samma peng i samma stad. Hans (systerns) bil var verkligen inget speciellt)

ahahahaha lol att man har mage att kräva pengar på en tågbiljett.
Jag hade skojat till det ännu mer för denne med att säga man har betalt in 3260kr och råkat slå en nolla för mycket och höra en motreaktion lol

Haha, "Jag har satt in pengar på ditt konto, men råkade slå en nolla på slutet så det blev 3260kr. Du får sätta tillbaka 2934kr på kontonr xxxx-xxxxxxxxx på en gång" smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang