Bmw e39 1998 passagerardörr ur funktion

Paragraf
25 juni 2015 · 78 Inlägg

Hejsan.

Har en BMW 520i e39 från 98 som vägrar fungera på passagerarsidan på mina kommandon. Varken elspegeln, elhissen eller centrallåset fungerar på dörren. På förarsidan fungerar allt som det ska.

Jag har mätt och kollat dom flesta kablarna i "böjjen" där kablarna går in i bilen från dörren men hittar inget brott.

Vad är det som spökar måntro? Det sitter en svart el-central av något slag i dörren där det går in 3 kontakter, den är inte fuktig eller skadad utvändigt på något vis, men frågan är vad den styr? kan den orsaka dessa problem ?

Någon kunnig smile?

tack Mvh

_Thor_
25 juni 2015 · 512 Inlägg

Är det helt dött med elen i dörren eller funkar det ibland?

Vanligtvis går det att rycka och skaka i kabelhärvan som är mellan dörren och karossen (om det händer ibland).

Paragraf
7 juli 2015 · 78 Inlägg

Det enda som fungerar i passagerardörren är fönsterhissen märker jag nu.. Allt annat är stendött(centrallås, elspegel, lampa under dörr osv.)

Låskistan har jag provat idag och den fungerar. Tokdöd dörr.. anyone smile?

_Thor_
7 juli 2015 · 512 Inlägg

Det är ju nåt fel på kontakterna och eller kablaget. Kör elektronikregöring i kontakterna och ta bort dörrsidor och golvmattor och inspektera kablaget för sönderskavda eller vattenskadade kablar.

Paragraf
11 juli 2015 · 78 Inlägg

gjort, alla kontakter ser helt ok ut. Men sprutade oxidborttagningsmedel och rengjorde. Kollade boxen under sätet, såg hur fint som helst ut. Inte det minsta oxiderat.

Då är min fråga, kan det vara boxen som sitter i dörren?
https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184256/184256-00d16c6bde9bc600125c40376218c085.jpg

Den där boxen klickar när man använder fönsterhissen, men inte när man kör spegel eller centrallås. hm...

mvh

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 juli 2015 · 14 058 Inlägg

w0ug skrev:
Hejsan.

Har en BMW 520i e39 från 98 som vägrar fungera på passagerarsidan på mina kommandon. Varken elspegeln, elhissen eller centrallåset fungerar på dörren. På förarsidan fungerar allt som det ska.

Jag har mätt och kollat dom flesta kablarna i "böjjen" där kablarna går in i bilen från dörren men hittar inget brott.

Vad är det som spökar måntro? Det sitter en svart el-central av något slag i dörren där det går in 3 kontakter, den är inte fuktig eller skadad utvändigt på något vis, men frågan är vad den styr? kan den orsaka dessa problem ?

Någon kunnig smile?

tack Mvh

Men kolla för sjutton alla kablarna!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Paragraf
11 juli 2015 · 78 Inlägg

Dom går till tusen olika ställen, hur hittar jag alla. Hade verkligen behövt ett fint elschema på bilen, hade underlätta enormt. I många kablar antar jag att det inte är ständig ström i heller smile?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang