Språkbruk i Garaget.org:s forum

Djo
4 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Hamilton skrev:

DiwraZ skrev:

Hamilton skrev:
Är det bara jag som reagerar på att tråden ligger i helt fel forum?
Inte bara stavningen som det bör klagas på utan även placering av trådar.

Var vill du ha den? Under OffTopic? Detta gäller ju Garaget så jag tycker den ligger rätt. Eller missar jag något?

Läser man forumsbeskrivningarna vilket man bör göra innan man skriver ett inlägg så skulle jag inte placera tråden här då den inte handlar om motorfordon.

"Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. Köpråd skall alltid ha en rubrik som inleds med "Köpråd:"
Modererat av: Hybridsmurfen, Globala moderatorer"

Själva indelningen allmänt passar på denna tråd då den är allmän även om det ur ursprungliga syftet ej var detta.

Dock att finna ett ämne specificerat för dåligt språkbruk, på en motor fordons sida är ju lite udda då det ej är dess ursprungliga syfte heller.

Senast redigerat av Djo (4 augusti 2015)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Squidspeed #GoodToBeBad
4 augusti 2015 · 856 Inlägg

Möjligen "Garaget, Support och nyheter" / "Tips, förslag och åsikter", men då får man heller inte lika många att kolla tråden som när den ligger här under allmänt.

Senast redigerat av Squidspeed (4 augusti 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Hamilton skrev:

DiwraZ skrev:

Hamilton skrev:
Är det bara jag som reagerar på att tråden ligger i helt fel forum?
Inte bara stavningen som det bör klagas på utan även placering av trådar.

Var vill du ha den? Under OffTopic? Detta gäller ju Garaget så jag tycker den ligger rätt. Eller missar jag något?

Läser man forumsbeskrivningarna vilket man bör göra innan man skriver ett inlägg så skulle jag inte placera tråden här då den inte handlar om motorfordon.

"Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. Köpråd skall alltid ha en rubrik som inleds med "Köpråd:"
Modererat av: Hybridsmurfen, Globala moderatorer"

Då tråden handlar om oss på garaget tycker jag att den ligger rätt. Garaget handlar ju om motorfordon och då även tråden. Så tänkte jag iaf. Kanske är fel

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hamilton
4 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

DiwraZ skrev:

Hamilton skrev:

DiwraZ skrev:

Var vill du ha den? Under OffTopic? Detta gäller ju Garaget så jag tycker den ligger rätt. Eller missar jag något?

Läser man forumsbeskrivningarna vilket man bör göra innan man skriver ett inlägg så skulle jag inte placera tråden här då den inte handlar om motorfordon.

"Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. Köpråd skall alltid ha en rubrik som inleds med "Köpråd:"
Modererat av: Hybridsmurfen, Globala moderatorer"

Då tråden handlar om oss på garaget tycker jag att den ligger rätt. Garaget handlar ju om motorfordon och då även tråden. Så tänkte jag iaf. Kanske är fel

Eftersom tråden inte handlar om motorfordon utan om språkbruk ska den ligga i Off topic.

Fotograf på tierpidag.se
Hamilton
4 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

Squidspeed skrev:
Möjligen "Garaget, Support och nyheter" / "Tips, förslag och åsikter", men då får man heller inte lika många att kolla tråden som när den ligger här under allmänt.

Antalet besökarare, visningar till tråden är inget kriterium för vart tråden placeras, det är ämnet som avgör vart den ska ligga.
Ditt förslag passar inte heller om du läser beskrivningen.

Fotograf på tierpidag.se
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Hamilton skrev:

DiwraZ skrev:

Hamilton skrev:

Läser man forumsbeskrivningarna vilket man bör göra innan man skriver ett inlägg så skulle jag inte placera tråden här då den inte handlar om motorfordon.

"Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. Köpråd skall alltid ha en rubrik som inleds med "Köpråd:"
Modererat av: Hybridsmurfen, Globala moderatorer"

Då tråden handlar om oss på garaget tycker jag att den ligger rätt. Garaget handlar ju om motorfordon och då även tråden. Så tänkte jag iaf. Kanske är fel

Eftersom tråden inte handlar om motorfordon utan om språkbruk ska den ligga i Off topic.

Det är något vi tolkar olika. Varken du eller jag kan bestämma vad som är rätt. Någon i maktposition får gärna rätta till det om det är galet.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Putteliten
4 augusti 2015 · 9 079 Inlägg

Klints skrev:
Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Evildan
4 augusti 2015 ·

Putteliten skrev:

Klints skrev:
Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.




Således borde bilarna kallas?

Senast redigerat av Evildan (4 augusti 2015)

xXSammy
4 augusti 2015 · 6 577 Inlägg

Fast Kista i Stockholm uttalas ju inte som en kista.. wink

De/Dem
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2015 · 14 059 Inlägg

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Klints skrev:
Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.




Således borde bilarna kallas?

Jaa, du har ju rätt för Saab 93 slutade ju tillverkas 1960 vad jag vet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
vEight Baronen
4 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Jag är med i SFBDT - Svenska Dyslektiker Förbundet, så jag har dispens smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Putteliten
4 augusti 2015 · 9 079 Inlägg

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Klints skrev:
Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.


Således borde bilarna kallas?

Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

nitrousblu3_rs
4 augusti 2015 · 262 Inlägg

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.


Således borde bilarna kallas?

Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

Varför skapa denna tråd överhuvudtaget?

Mack Forum- och sitemoderator
4 augusti 2015 · 26 155 Inlägg

Klints skrev:

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.


Således borde bilarna kallas?

Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

Varför skapa denna tråd överhuvudtaget?

Varför prata över huvudtaget..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Gizmojohan
4 augusti 2015 · 3 295 Inlägg

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.


Således borde bilarna kallas?

Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

Varför inte störa sig?smile
Ett sätt för att ingen ska kunna gnälla är ju att ständigt och på allt sätta ett #dåkanmanskrivavadfansomhelstochbehöverintebrysig

Dessutom står det i "modellbeteckning" på reg pappret "9-5". Iaf på min.

nitrousblu3_rs
4 augusti 2015 · 262 Inlägg

Mack skrev:

Klints skrev:

Putteliten skrev:
Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

Varför skapa denna tråd överhuvudtaget?

Varför prata över huvudtaget..?

Jag har inget emot tråden. Svarade bara på "Putteliten"s inlägg om att varför man stör sig på folk som misstolkar Saab 93/95 med 9-3/9-5. Anser att det inte är värre än särskrivningar.

Mack Forum- och sitemoderator
4 augusti 2015 · 26 155 Inlägg

Klints skrev:

Mack skrev:

Klints skrev:

Varför skapa denna tråd överhuvudtaget?

Varför prata över huvudtaget..?

Jag har inget emot tråden. Svarade bara på "Putteliten"s inlägg om att varför man stör sig på folk som misstolkar Saab 93/95 med 9-3/9-5. Anser att det inte är värre än särskrivningar.

Det är mänskligt och alla gör vi i det - tyvärr - i mindre som större omfattningar.
Jag stör mig inte på just detta, men som sagt annat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Och problemet är? Saab har ju själva skrivit 93 och 95 i baken på bilarna!
http://www.zcars.com.au/images/saab-93-sedan12.jpg

Det står inte 93 eller 95.
SAAB har skrivit namnen med bas och exponent vilket läses 9 upphöjt i 3 eller 9 upphöjt i 5 beroende på modell.


Således borde bilarna kallas?

Om man ska va så jävla petig så JA! Men stora frågan är varför störa sig på en sån jävla fjutgrej?!

För att om man tillåter många små fjutgrejjer så brakar det snart iväg till dekadens...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
ehedman
4 augusti 2015 · 1 966 Inlägg

Va fö fel på Språk Bruke på garage så att menar ni s¨ länge m4n fattar vad menas så ä de v3ll inge fel d elleh stykes indelning vem behöver sånnt men skilge tecken är BAARA!!!! för anal fabeter så vem f*n behöver sånt2 bli så ireterad när folk ska gnälla om allt ting hela tiden !???!?

Skämt åsido, mycket rolig läsning i den här tråden. Jag såg precis något som jag ofta stör mig på - ordet använt skrivs ofta som "andvändt".

Senast redigerat av ehedman (4 augusti 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

ehedman skrev:
Va fö fel på Språk Bruke på garage så att menar ni s¨ länge m4n fattar vad menas så ä de v3ll inge fel d elleh stykes indelning vem behöver sånnt men skilge tecken är BAARA!!!! för anal fabeter så vem f*n behöver sånt2 bli så ireterad när folk ska gnälla om allt ting hela tiden !???!?

Skämt åsido, mycket rolig läsning i den här tråden. Jag såg precis något som jag ofta stör mig på - ordet använt skrivs ofta som "andvändt".

Problemet är att det tar längre tid att slarva än att göra rätt. Du fick allt fila på första stycket ett tag va? Men visst är det fullt begripligt om man anstränger sig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang