Alliansen höjer bensinskatten trots vallöfte

Epitaph
8 mars 2007 · 835 Inlägg

r-ted skrev:
är det någon som vet vad bensinen hadde gått upp med en röd regering i samarbete med miljöpartiet.....

kan ju säga att för bensin prisets skull så är alliansen det bästa valet.... sen finns det ju andra saker som inte är lika bra .. jag röstade iaf blått och är stolt !

slopa ränte avdragen och fastighetsskatten, gör det svårt att leva på bidrag.... skall man ha bidrag ska man utföra en mot prestation.
Man skall inte kunna ligga hemma å gå till socialen engång i månaden ...

å JA det skall vara knapert å leva på bidrag, det SKALL löna sig att jobba! !

hellre död än röd heter det å inte blå som någon sa längre upp ...

ps. jag till hör gruppen små företagare och arbetsnarkomaner. ds

Word! Bra skrivet! Håller med till 100%!

brillmongo
8 mars 2007 · 874 Inlägg

Skulle uppsakatta ett maxtak på bensinpriset på säg 10kr/litern

Inte för mycket å inte för lite. Lagom wink

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Kettunen
8 mars 2007 ·

Jag är oxå småföretagare. Men inte fan tycker jag att du har rätt t-red!
Det finns dom som har BEHOV utav social bidrag. Te.x Sjuka personer som inte får något intyg på att dom är sjuka. Då måste dom jobba fast dom nu hän har te.x ryggskador, smärta, dålig balans osv. Vet massa som måste jobba pga av att dom inte får intyg och är hur dåliga som helst. . En polare till mig ramlade ner från en målarställning. Han kan knappt dammsuga sitt hem. Menar du då att han ska behöva jobba & slita då eller????
Tänk dig för vad du vräker ut genom din käft

jonesono Personal- och beteendevetare
8 mars 2007 · 1 082 Inlägg

r-ted skrev:
är det någon som vet vad bensinen hadde gått upp med en röd regering i samarbete med miljöpartiet.....

kan ju säga att för bensin prisets skull så är alliansen det bästa valet.... sen finns det ju andra saker som inte är lika bra .. jag röstade iaf blått och är stolt !

slopa ränte avdragen och fastighetsskatten, gör det svårt att leva på bidrag.... skall man ha bidrag ska man utföra en mot prestation.
Man skall inte kunna ligga hemma å gå till socialen engång i månaden ...

å JA det skall vara knapert å leva på bidrag, det SKALL löna sig att jobba! !

hellre död än röd heter det å inte blå som någon sa längre upp ...

ps. jag till hör gruppen små företagare och arbetsnarkomaner. ds

Du mår förstås psykiskt och fysiskt dåligt av att betala skatt förmodar jag också.. att det riktigt svider så mycket så att du bara får sån lust att skattefiffla. Ja, det problemet är det så många som verkar ha överseende med men att det nämns så sällan.
Bensinpriset är kanske det e n d a som alliansen har nått att komma med som är bra, om man med "bra" menar ett lågt pris.
Ja, slopa sådana avgifter som de som har råd med att betala skall slippa.. varför inte förmögenhetsskatten också när vi ändå är igång?! Blir så trött! Sen att du är företagare brer bara mer smör på mackan...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
8 mars 2007 · 1 082 Inlägg

Kettunen skrev:
Jag är oxå småföretagare. Men inte fan tycker jag att du har rätt t-red!
Det finns dom som har BEHOV utav social bidrag. Te.x Sjuka personer som inte får något intyg på att dom är sjuka. Då måste dom jobba fast dom nu hän har te.x ryggskador, smärta, dålig balans osv. Vet massa som måste jobba pga av att dom inte får intyg och är hur dåliga som helst. . En polare till mig ramlade ner från en målarställning. Han kan knappt dammsuga sitt hem. Menar du då att han ska behöva jobba & slita då eller????
Tänk dig för vad du vräker ut genom din käft

Du verkar tillhöra den skara (lilla?) som faktiskt tänker längre än näsan räcker. smile Fortsätt så och var ett föredöma för andra alt. läxa upp dem.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
twin_cam Smålänning
8 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Jag skiter blankt i vilket. Blir bara massa bråk om man tycker något.

Jag hoppas bara att dom inte får igenom försäkringshöjningarna. Då får man väll köra oförsäkrat eller moped... Jag vill inte betala 12 - 14.000 kr per år i försäkring för bilen!

Får väll gå 1,5 mil till närmaste polare i så fall eftersom han inte heller har råd att ha bil för att hämta en...

Tilläggas ska att jag inte vill betala 20:- litern för bensinen heller.

Det spelar ingen roll vem som styr. Det kostar lika mycket att leva ändå. Det är bara det att olika saker kostar olika mycket beroende på vem som styr.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
jonesono Personal- och beteendevetare
8 mars 2007 · 1 082 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag skiter blankt i vilket. Blir bara massa bråk om man tycker något.

Jag hoppas bara att dom inte får igenom försäkringshöjningarna. Då får man väll köra oförsäkrat eller moped... Jag vill inte betala 12 - 14.000 kr per år i försäkring för bilen!

Får väll gå 1,5 mil till närmaste polare i så fall eftersom han inte heller har råd att ha bil för att hämta en...

Tilläggas ska att jag inte vill betala 20:- litern för bensinen heller.

Det spelar ingen roll vem som styr. Det kostar lika mycket att leva ändå. Det är bara det att olika saker kostar olika mycket beroende på vem som styr.

Jo, en skillnad mellan de två sidorna är väl att den ena "får med" fler att kunna göra saker och leva (menar inte att man bara skall gå hemma och dra för bidrag om man inte är sjuk så klart), medan den andra hindrar dem som inte har haft så stor dos tur här i livet och snarare verkar för att just begränsa (ung. så som du beskriver).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
TRYIT Teddan
9 mars 2007 · 2 495 Inlägg

Kettunen skrev:
Jag är oxå småföretagare. Men inte fan tycker jag att du har rätt t-red!
Det finns dom som har BEHOV utav social bidrag. Te.x Sjuka personer som inte får något intyg på att dom är sjuka. Då måste dom jobba fast dom nu hän har te.x ryggskador, smärta, dålig balans osv. Vet massa som måste jobba pga av att dom inte får intyg och är hur dåliga som helst. . En polare till mig ramlade ner från en målarställning. Han kan knappt dammsuga sitt hem. Menar du då att han ska behöva jobba & slita då eller????
Tänk dig för vad du vräker ut genom din käft

får man inget intyg är man inte sjuk nog!
det finns alternativa jobb.... jag har tex en kompis som har blivit rullstolsbunden men han jobbar minst 45timmar i veckan.
Jag har en bror som har MS och knappt kan gå men han jobbar.

Men jag kan hålla med dig är man för sjuk för att ta sig ur sängen så ska man inte behöva jobba och man skall kunna leva utan att oroa sig för ekonomin.
Men man måste se det från båda sidorna.. den som är sjuk blir drabbad till stor del pga alla fuskare som bara gnäller å älskar att vara sjukskrivna , ungefär som med arbetslösa.

Nu ska jag säga nått som många kommer hata mig för : Det finns jobb till alla arbetslösa!
det handlar bara om att viljan det kanske behövs en flytt eller att man jobbar med nått man inte har gjort innan.

Är man arbetslös så skall man bara ha råd att leva inte gå på bio, köpa ny tv, ny bil osv... det är förmåner förfolk som jobbar !

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
9 mars 2007 · 2 495 Inlägg

jonesono skrev:

r-ted skrev:
är det någon som vet vad bensinen hadde gått upp med en röd regering i samarbete med miljöpartiet.....

kan ju säga att för bensin prisets skull så är alliansen det bästa valet.... sen finns det ju andra saker som inte är lika bra .. jag röstade iaf blått och är stolt !

slopa ränte avdragen och fastighetsskatten, gör det svårt att leva på bidrag.... skall man ha bidrag ska man utföra en mot prestation.
Man skall inte kunna ligga hemma å gå till socialen engång i månaden ...

å JA det skall vara knapert å leva på bidrag, det SKALL löna sig att jobba! !

hellre död än röd heter det å inte blå som någon sa längre upp ...

ps. jag till hör gruppen små företagare och arbetsnarkomaner. ds

Du mår förstås psykiskt och fysiskt dåligt av att betala skatt förmodar jag också.. att det riktigt svider så mycket så att du bara får sån lust att skattefiffla. Ja, det problemet är det så många som verkar ha överseende med men att det nämns så sällan.
Bensinpriset är kanske det e n d a som alliansen har nått att komma med som är bra, om man med "bra" menar ett lågt pris.
Ja, slopa sådana avgifter som de som har råd med att betala skall slippa.. varför inte förmögenhetsskatten också när vi ändå är igång?! Blir så trött! Sen att du är företagare brer bara mer smör på mackan...

ja förmögenhetskatten borde slopas.... varför skall någon behöva skatta på pengar som redan är skattade när pengarna tjänades/ärvdes elelr hur man nu har fått sina pengar...


du verkar vara av den kategorin som tycker det är rätt att dom som tjänar mer ska betala mer % skatt oxå ? ?
varför ska den som jobbar 70timmar i veckan straffas för det gentemot den som jobbar 40timmar...nej snevridet är vårat socialtistiska samhälle... nästan lite vänster över det hela

jag är nolltaxerad i Sverige och har varit det i 2år nu ! så ang skattefiffleri så vill jag inte säga bu eller bä !!!! men har man ett system som suger sönder för dom som tjänar bra så blir det nog många nolltaxerare.
men jag betalar skatt, inte till sverige men till några andra länder.

nu blev detta lite offtopic men är kul att diskutera kring dessa ämnen.

kan som lite kuriosa berätta att min mamma har varit politiker under 8år på 80-talet och hon är så röd så det gör ont i min blå kropp.
Morsan är fortfarande röd och aktiv inom LO/facket (en organisation som borde läggas ner enligt mig)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang