Snygg bildesign på bruksbil

THEBADGUY Gorgilus addictus
6 november 2015 · 4 736 Inlägg

Tycker själv att Hyundai Veloster ser riktigt bra ut!
Är lite sugen på att köpa en sån när man byter bil.

http://i.imgur.com/9QihkuV.jpg
http://i.imgur.com/IZvI1or.jpg

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Jag vet inte om du vet men det finns, faktiskt, flera länder än Sverige i världen. I Frankrike tex susar många omkring i de inhemska märkena o är lyckliga. I Tyskland är det samma sak, fast med tyska märken då...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

Staten borde räddat o köpt upp saab, volvo pv skulle volvo lastbilar köpt upp och drivit och med hjälp av statliga finanser och de pengarna skulle tas tillbaka på straffbeskatta de som väljer att köpa icke svenska bilar och då subventionera de svenska bilköpen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
aha_100
6 november 2015 · 535 Inlägg

dawwe skrev:
Så sluta bry er om vilka M3, M5 eller så ni körde ifrån, det hela blir ju bara skrattretande patetiskt.

Det handlar ju inte om själva grejjen att köra ifrån en m3 eller m5.

Det handlar om att ni bmw fanboys har sån sjuk övertro till era bilar och det bara är roligt att ta ner er på jorden mellanåt smile

Nordic_Drivers
6 november 2015 · 349 Inlägg

Aquilla skrev:
Staten borde räddat o köpt upp saab, volvo pv skulle volvo lastbilar köpt upp och drivit och med hjälp av statliga finanser och de pengarna skulle tas tillbaka på straffbeskatta de som väljer att köpa icke svenska bilar och då subventionera de svenska bilköpen.

http://s12.postimg.org/buqdq0inx/meme.jpg

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
saab_sonett Handledare
6 november 2015 · 1 481 Inlägg

Aquilla skrev:
Det enda som blänker på en gammal merca är judesiktet på huven!
Om man läser vi billägare 15 år tillbaka kan vi se att v70 är enligt folket den mest överlägsna bruksbilen om man ser till försäljningsiffror o dom torde man gå på i detta fall då de flesta har sin bil och köper sin bil för att bruka den vardagligen och ej åka runt och få stånd i den o visa upp sig. Varför är det nästan alltid så att det antingen sitter en utlänning i en bmw, annars en yngling med stor keps o tända dimljus o dunkar musik eller så är det någon ensam 30-40 åring som har medelålderskris som sitter med armbågen uppe i sidorutan vid rödljusen. Men ser man en v70 är det stor chans att det sitter en lycklig familj med 2 barn och en hund i bilen eller fullpackat bagage påväg till fjällen. Måste va så att volvograbbarna blir mycket mer intressanta för brudarna då de förmodligen har ett liv utanför bilen och inte pratar om sin bil 24/7 samt har pengar över efter billånet är betalt varje månad.

Min fru är 60. Hon har en E91:a som bruksbil. Dieselsexa med automat. Gud vilken bekväm bil att åka till jobbet med, tycker hon. Jag har inte hört att hon nämnt något om status.

Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

Vilken tur för dig saab_sonett smile men hoppas hon inte sladdar av vägen i vinter bara, bakhjulsdrivet kan va lurigt när det är halt. Hade köpt en saab eller volvo om jag var rädd om min fru.

Senast redigerat av Aquilla (6 november 2015)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
6 november 2015 · 26 151 Inlägg

Och så håller vi GOD ton här och INGA påhopp. Alla har vi rätt till olika åsikter.
Lite till och det är snart dags för rensning av den här tråden också..

Med vänlig hälsning mod.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
epic_mazur
6 november 2015 · 274 Inlägg

Aquilla skrev:
Vilken tur för dig saab_sonett smile men hoppas hon inte sladdar av vägen i vinter bara, bakhjulsdrivet kan va lurigt när det är halt. Hade köpt en saab eller volvo om jag var rädd om min fru.

Tycker bakhjulsdrivet är grymt mycket säkrare än framhjulsdrivet när det är halt ute!

Iaf om man jämför med Golfen jag hade, innan jag köpte E46:an

Aquilla, framhjulsdrivet kan vara lika lurigt om inte mer när det är halt ute, sluta hata på andra bilägare, och respektera att alla har olika smak och tycke.

Ontopic så tycker jag att nya Kia ceed är en väldigt fin bruksbil, dom har fått till formerna jäkligt bra:)

saab_sonett Handledare
6 november 2015 · 1 481 Inlägg

Aquilla skrev:
Vilken tur för dig saab_sonett smile men hoppas hon inte sladdar av vägen i vinter bara, bakhjulsdrivet kan va lurigt när det är halt. Hade köpt en saab eller volvo om jag var rädd om min fru.

Har haft ett tiotal Saabar och en 850 så jag vet vad dom går för.  BMW:n har antispinn och antisladd. Inga problem vintertid. Går som på räls. Vill man ha lite kul så kopplar man ur antisladd ett steg, då kommer baken ut lite lagom i kurvorna. cool

dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Precis. "Moderna" (typ årsmodell -00) bakhjulsdrivna bilar har diverse olika stabilitets/antisladd system som gör de i praktiken lika säkra som vilken annan bil som helst. Nackdelen med framhjulsdrivna bilar är att de tenderar att vara understyrda sad , hur kul är det o kasa rakt fram trots ratt utslag? Då kan det vara kul att kunna dutta lite på gasen med urkopplade system smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Muttley
6 november 2015 ·

Aquilla skrev:
Staten borde räddat o köpt upp saab, volvo pv skulle volvo lastbilar köpt upp och drivit och med hjälp av statliga finanser och de pengarna skulle tas tillbaka på straffbeskatta de som väljer att köpa icke svenska bilar och då subventionera de svenska bilköpen.

Nu ska inte staten driva företag.  Och vi lever inte i Nordkorea smile Som för övrigt tydligen köpte upp en massa volvo wink

Aquilla skrev:
Vilken tur för dig saab_sonett smile men hoppas hon inte sladdar av vägen i vinter bara, bakhjulsdrivet kan va lurigt när det är halt. Hade köpt en saab eller volvo om jag var rädd om min fru.

Jag måste inflika att jag ägde en Cadillac CTS -04 (bakhjulsdriven) som var mycket bättre på vintern än vilken volvo (framhjulsdrift) du kan tänka dig.  Minsta lilla sladd så styrde den upp omgående smile

Fimp3n Random
6 november 2015 · 480 Inlägg

Alfa 159 är en riktigt skönhet. Grymt sugen på att köpa en, men hittar ingen med den spec'en jag vill ha hmm

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Alfa_159_grey.jpg

Jokabsson
6 november 2015 · 1 177 Inlägg

Fimp3n skrev:
Alfa 159 är en riktigt skönhet. Grymt sugen på att köpa en, men hittar ingen med den spec'en jag vill ha hmm

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … 9_grey.jpg

Där har vi en underskattad bil! Så snygg!!

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
xXSammy
6 november 2015 · 6 576 Inlägg

De tycker jag allt! :3

De/Dem
Slash Saabifierad
7 november 2015 · 2 026 Inlägg

Det är nog få bruksbilar på våra vägar som kan slå Mitsubishi Galant ifrån i slutet av 90-talet i snygg bildesign:)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
J3n5
7 november 2015 · 792 Inlägg

Slash skrev:
Det är nog få bruksbilar på våra vägar som kan slå Mitsubishi Galant ifrån i slutet av 90-talet i snygg bildesign:)

Faktiskt en riktigt snygg design, har tänkt på det tidigare!

http://www.garaget.org/?car=185264&image=2432056

Senast redigerat av J3n5 (7 november 2015)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
dawwe ...has left the building...
7 november 2015 · 4 474 Inlägg

Nej den är ful. Volvo 855 däremot, oj vilka linjer! big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
trubbelturbo
7 november 2015 · 1 460 Inlägg

Spec:sen kanske inte är så sexiga men designen är inte helt fel smile

http://img.photobucket.com/albums/v513/djgritt/Mazda%206%202013/56D3CDD5-FE3B-4C20-9DC4-F2694747591C-1045-0000010237DF63F7_zps3bb2a6cd.jpg~original
http://img.photobucket.com/albums/v513/djgritt/Mazda%206%202013/DB51FD28-3940-4A5B-A5C7-97C09DFA5291-1045-00000102416EE575_zpsa09894cf.jpg~original

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
J3n5
8 november 2015 · 792 Inlägg

Ja! Mazdas nyaste kärror har fin design smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang