Safelock Audi A4 -13

wettrob
27 oktober 2015 · 31 Inlägg

Kan man ta bort " Safelock " själv eller måste man in med bilen så dom kan koda bort det?
Har då försökt pilla på varje meny som finns att bläddra i men inte hittat något om safelock.

Måttligt irriterande att varje gång man öppnar förardörren så dör bilen....
Min instruktionsbok står på tyska så jag förstår nada om vad som står där

Emil_sb
27 oktober 2015 · 210 Inlägg

Ganska säker på att du måste åka in till audi-verkstan.. ev. kontakta någon som har en vag-com

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
wettrob
27 oktober 2015 · 31 Inlägg

Emil_sb skrev:
Ganska säker på att du måste åka in till audi-verkstan.. ev. kontakta någon som har en vag-com

Jo det är det jag också tror...
Det som står i instruktionsboken är iaf
" als erinnerung, dass beim verriegeln des fahrzeugs von auben die einbruchsicherung eingeschaltet wird, erscheint im display des kombiinstruments der fahrerhinweis safelock beachten. siehe bordbuch. das fahrzeug lässt sich von innen nicht mehr öffnen. dadurch werden aufbruchversuche erschwert
drucken sie die taste funkschüssel  innerhalb von 2 sekunden ein zweites mal. oder

beruhren sie am turgriff den sesnor fahrzeuge mit komfortschlussel innerhalb von 2 sekunder ein zweites mal. oder

drehen sie den notschlussel im turschloss innerhalb von 2 sekunden ein zweites mal in schliebstellung. Notschlussel entnehmen "

Försökte med google translate men där blir man bara mindre klokare... tongue

Nån som har en instruktionsbok på svenska som kanske ids skriva in vad som står här?
Eller vart kan man köpa en instruktionsbok, någon som vet?

Nausea Avstängd
27 oktober 2015 · 598 Inlägg

Funkschlüssel är nyckelns larmdosa om jag fattar saken rätt. Du ska trycka på den (öppna antar jag då) 2 ggr inom 2 sekunder för att avaktivera safelock.

Senast redigerat av Nausea (27 oktober 2015)

wettrob
28 oktober 2015 · 31 Inlägg

Nausea skrev:
Funkschlüssel är nyckelns larmdosa om jag fattar saken rätt. Du ska trycka på den (öppna antar jag då) 2 ggr inom 2 sekunder för att avaktivera safelock.

Kommer inte åt att trycka på några knappar på nyckeln när bilen är igång, har inte keyless go hmm

Nausea Avstängd
28 oktober 2015 · 598 Inlägg

wettrob skrev:

Nausea skrev:
Funkschlüssel är nyckelns larmdosa om jag fattar saken rätt. Du ska trycka på den (öppna antar jag då) 2 ggr inom 2 sekunder för att avaktivera safelock.

Kommer inte åt att trycka på några knappar på nyckeln när bilen är igång, har inte keyless go hmm

Det står ingenting om att bilen måste vara igång när du gör det.

als erinnerung, dass beim verriegeln des fahrzeugs von auben die einbruchsicherung eingeschaltet wird, erscheint im display des kombiinstruments der fahrerhinweis safelock beachten. siehe bordbuch. das fahrzeug lässt sich von innen nicht mehr öffnen. dadurch werden aufbruchversuche erschwert
drucken sie die taste funkschüssel  innerhalb von 2 sekunden ein zweites mal

Det står som påminnelse, om du låser bilen från UTsidan, inbrottslarmet blir aktiverat och ett meddelande till föraren visar sig i displayen att safelock måste beaktas. Tryck en andra gång på nyckeln inom loppet av 2 sekunder från ögonblicket du tryckte första gången. Antingen öppna eller stäng, jag vet inte vilket, du får testa vad som funkar.

Senast redigerat av Nausea (28 oktober 2015)

namcon
28 oktober 2015 · 242 Inlägg

Safelock är ju när du låst bilen med nyckel, så kan man inte öppna dörren från insidan, fall nån slår söder rutan. Den avaktiveras när du trycker på lås 2 gånger. Brukar stå Safelock i skärmen varje gång man stänger av motorn, för att visa att det inte är något fel på det systemet.

Så att motorn dör när du öppnar dörren har inget med det att göra.

Senast redigerat av namcon (28 oktober 2015)

Volvo V50 1,8F "Flex Limited Edition Momentum" (2009)
wettrob
29 oktober 2015 · 31 Inlägg

namcon skrev:
Safelock är ju när du låst bilen med nyckel, så kan man inte öppna dörren från insidan, fall nån slår söder rutan. Den avaktiveras när du trycker på lås 2 gånger. Brukar stå Safelock i skärmen varje gång man stänger av motorn, för att visa att det inte är något fel på det systemet.

Så att motorn dör när du öppnar dörren har inget med det att göra.

Ah okejokej, undra vad det är som aktiveras då?
Direkt jag öppnar dörren så dör iallafall bilen, sen ploppar det upp på displayen nått i den här stilen " safelock aktiverat, se instruktionsbok "

Det funkar däremot om jag låter driven vara i när jag öppnar för att sedan sätta in den i P.
Och om jag knäpper bältet bakom ryggen så går det också att öppna utan att den dör.

viccoA
29 oktober 2015 · 3 111 Inlägg

Är du ofta ute på ärenden med motorn igång? Låter som en vettig funktion, sparar bränsle smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang