Fixat en in-tank walbro GST450 bränsle pump samt en plug and play kabelhärva som passar till pumpen. Så har plockat bort in-line bosch pumpen av den enkla anledningen att walbro pumpen klarar allt själv samt skulle det börja jävlas behöver jag bara felsöka 1 pump och inte 2 lite bättre, lite lättare.. Synd att jag inte kom på det för längesen dock
Jocke Ekström, vilken jäkla kille! Inte nog med att han antagligen är en av Sveriges bästa o kunnigaste på link sprut, han är en jäkel på å modda bränsle regulatorer också nu ska jag bygga "öron" på denna så den passar dirr på org fuelrail. Blir smutt om jag får säga det själv
Kapa kapa kapa Lill biten där är borta nu också. Ska modifiera biten som är borttagen o göra en lucka smidigt att komma åt bränslepumpen utan att lyfta ner tanken Nu: byta till walbro 450 högflödes in tank pump!
Vart ganska lugnt en kort stund nu för jag väntar på lite delar Plocka bort o påbörja montering av nya bränslepumpen idag.
Sen för ett par dagar sedan hitta jag nånting som gjorde mig happy djupt in i själen.. Ett klart godkänt instansat chassinummer som sbp missat ska bli gött att åka o gnugga in deras icke tillräckliga besiktning i framförallt 1 surkuk till besiktningsmans ansikte åkte ju som tidigare nämnt på reg-bes då chassinumret inte "dög" som dom hitta i hjulhuset..
Bygga vingar till bränsletrycksregulatorn höll jag på att bli tokig pga så ledsna o köpte en bolt on ställbar regulatorn istället..
Jätte bra tyckte jag men nä så den borde dyka upp här nån dag SEN är de fan dags å starta
Målat klart i hjulhusen å satt dit nya skivorna imorrn ska jag lacka bromsoken guld sen mot våren blir de nya mattsvart fälgar, de lär väl bli rätt smutt?
Idag kon även låsringen till bränslefördelaren o har jag tur kommer kontakten till pumpen imorgon, bara plugga ihop så är de ur världen!