SRS.lampa V70n 2005

anjohansson IT-Konsult
28 december 2015 · 88 Inlägg

Hej på er,

Nu har SRS-lampan som lyser börjat göra mig mer än irriterad. SRS-service snarast står det och när jag kollar med vidan ser det ut såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/images/208/207635/207635-eb1baa1192a7a9ab8cd350ca04dfa8ed.jpg

Har bytt bälteslåset fram på Brandts begäran men ingen framgång. Någon som har några ideer?

Tack!
/Anders

Volvo V70N T5 "ATM400" (2005)
Mew
28 december 2015 · 2 167 Inlägg

När du säger fram antar jag att du menar förarsidans, den som du fått felkod på. Då skulle jag ha kollat igenom kablarna till den, låter som ett kabelbrott någonstans.

pukan2
28 december 2015 · 3 182 Inlägg

har du nollat felkoder efteråt du kollade med vidan

anjohansson IT-Konsult
30 december 2015 · 88 Inlägg

Mew skrev:
När du säger fram antar jag att du menar förarsidans, den som du fått felkod på. Då skulle jag ha kollat igenom kablarna till den, låter som ett kabelbrott någonstans.

pukan2 skrev:
har du nollat felkoder efteråt du kollade med vidan

Nollat flera gånger. när man tar ut stolskontakterna kommer inte felkoden fram men efter en stund tänds den igen. Har kollat kontakter och kopplat förbi dosan där alla stolskontakter sitter. Har kollat fram tills där de går ner i golvet.

Volvo V70N T5 "ATM400" (2005)
anjohansson IT-Konsult
27 januari 2016 · 88 Inlägg

I VIDAN står bälteslåset för föraren som låst trots att den inte får kontakt, är detta bara för att det senaste läget var sådant eller kan det mena något annat? smile

Volvo V70N T5 "ATM400" (2005)
Blyfot_Racing
27 januari 2016 · 904 Inlägg

Har du testat å skapa en felkod på nåt annat å släcka den. Jag hade fel kod på bälte bak på min köpte ett nytt å bytte kunde inte nolla felkoden. Prata med Volvo dom kollade å sen gjorde dom så att dom skapa en fel kod den kunde dom inte släcka så dom bytte srs modulen sen funka det.

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
anjohansson IT-Konsult
28 januari 2016 · 88 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Har du testat å skapa en felkod på nåt annat å släcka den. Jag hade fel kod på bälte bak på min köpte ett nytt å bytte kunde inte nolla felkoden. Prata med Volvo dom kollade å sen gjorde dom så att dom skapa en fel kod den kunde dom inte släcka så dom bytte srs modulen sen funka det.

Har dragit ur hela stolen så har fått srs-koder på sips och diverse saker. De går att ta bort utan problem.....
Tack för tipset!

Volvo V70N T5 "ATM400" (2005)
Blyfot_Racing
29 januari 2016 · 904 Inlägg

Srs modulen sitter under plasten vid handbromsen om jag inte minns fel

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Brådhis * Voff voff *
29 januari 2016 · 10 297 Inlägg

anjohansson skrev:
I VIDAN står bälteslåset för föraren som låst trots att den inte får kontakt, är detta bara för att det senaste läget var sådant eller kan det mena något annat? smile

Spontant misstänker jag att kabeln är kortsluten mot jord nå´nstans då. Sannolikt är bälteslåset gjort så att det slutar en krets mot jord när du sätter på dig bältet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
anjohansson IT-Konsult
29 januari 2016 · 88 Inlägg

Brådhis skrev:

anjohansson skrev:
I VIDAN står bälteslåset för föraren som låst trots att den inte får kontakt, är detta bara för att det senaste läget var sådant eller kan det mena något annat? smile

Spontant misstänker jag att kabeln är kortsluten mot jord nå´nstans då. Sannolikt är bälteslåset gjort så att det slutar en krets mot jord när du sätter på dig bältet.

//Brådhis

Så egentligen borde man kunna koppla loss ena kabeln och dra en ny jord? smile Eller är jag ute och cyklar? (orange och lila kablar till bälteslåset)

Volvo V70N T5 "ATM400" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang