Problem med datorn

BlandadBenzin
24 december 2006 · 202 Inlägg

Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...
ja vet inte alls va som kan vara felet?? Kan nån sladd gått lös elle?

skulle rädda julen för mig om ni har svar smile

tack

ColdAsIce
24 december 2006 · 78 Inlägg

säkert nån hårdvara som e sönder.. hmm

DasAuto
24 december 2006 · 2 751 Inlägg

kan hjälpa med formatering... annars grafik kortet....

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Phalle Datornörd
24 december 2006 · 123 Inlägg

Öppna datorn, kolla så alla kablar sitter i och alla fläktar snurrar som de ska. Testa med annat grafikkort om du har möjlighet.
Om inte det hjälper så testa med annan hårdisk (eller formatera den du har).

Zoltrix
24 december 2006 · 438 Inlägg

Torrone skrev:
Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...
ja vet inte alls va som kan vara felet?? Kan nån sladd gått lös elle?

skulle rädda julen för mig om ni har svar smile

tack

Kör F8 och välj senast fungerande konfig

BlandadBenzin
24 december 2006 · 202 Inlägg

Zoltrix skrev:

Torrone skrev:
Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...
ja vet inte alls va som kan vara felet?? Kan nån sladd gått lös elle?

skulle rädda julen för mig om ni har svar smile

tack

Kör F8 och välj senast fungerande konfig

Oh!! Shit tackar för hjälpen!! Det fungerar!! Tro mig du har räddat mig!

Tackar alla andra som försökt hjälpa mig!!

Zoltrix
25 december 2006 · 438 Inlägg

Torrone skrev:

Zoltrix skrev:

Torrone skrev:
Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...
ja vet inte alls va som kan vara felet?? Kan nån sladd gått lös elle?

skulle rädda julen för mig om ni har svar smile

tack

Kör F8 och välj senast fungerande konfig

Oh!! Shit tackar för hjälpen!! Det fungerar!! Tro mig du har räddat mig!

Tackar alla andra som försökt hjälpa mig!!

Lycka till med surfande smile

BlandadBenzin
25 december 2006 · 202 Inlägg

Hehe... det är e värsting dator o grafikort.. så ja trodde att den var sönder sad
så nu är det bara att spela vidare big_smile

mellowd Drop Shop
25 december 2006 · 926 Inlägg

garanterat drivrutinerna som strulade smile

ErskPersk Svindåre
25 december 2006 · 1 433 Inlägg

Skrämmande! yikes för nån dag sen vart min dator sådär åchså! då var det nå systemfiler som hadde försvunnit! reparerade windows sen funkade det! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
BlandadBenzin
25 december 2006 · 202 Inlägg

ErskPersk skrev:
Skrämmande! yikes för nån dag sen vart min dator sådär åchså! då var det nå systemfiler som hadde försvunnit! reparerade windows sen funkade det! big_smile

Joo ja såg din tråd! Ja svarade t.o.m. på den =P

fan väldigt lustigt att det hände samtidigt??

VictorW Medlem 34530
25 december 2006 · 908 Inlägg

Torrone skrev:

ErskPersk skrev:
Skrämmande! yikes för nån dag sen vart min dator sådär åchså! då var det nå systemfiler som hadde försvunnit! reparerade windows sen funkade det! big_smile

Joo ja såg din tråd! Ja svarade t.o.m. på den =P

fan väldigt lustigt att det hände samtidigt??

Tyvärr så är Windows väldigt känsligt och detta fenomen händer oftare än vad Microsoft vill erkänna. Det kanske blir bättre med Vista smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
DasAuto
25 december 2006 · 2 751 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
kan hjälpa med formatering... annars grafik kortet....

Detta måste vara något av det konstigaste ja har varit med om!!! En dag efter att jag svarade på ditt problem så fick jag samma fel!!! Jag har ringt dell o dom sa att det var hårdvarufel o mitt grafikkort skall bytas ut snart hahahah

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
BlandadBenzin
26 december 2006 · 202 Inlägg

LOL va är det som händer? Men iaf du vet nu hur du ska göra nObOdy_? =P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang