V Power ?

V40_Bruden
24 december 2006 · 4 Inlägg

Tankade V power nu ikväll big_smile
eller är det? neutral

Vad tycker ni om V power, som testat! Gör det någon skillnad osv?

// Bruden!

Second place is First looser !!
FreddeK
24 december 2006 ·

den är väl 99oktanig om jag inte missminner mig. känner ingen skillnad bara att den nästan kostar en spänn mer per liter!

twin_cam Smålänning
24 december 2006 · 7 877 Inlägg

en enda oktan gör ingen skillnad. Etanol är på 105 oktan, så vill du så är det bättre att kovertera till det. wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mäki Långsam Perfektionist
24 december 2006 · 4 800 Inlägg

Har för mig att shell fick reparera en massa bilar förut för att dom blandade ner diesel i V-poweren!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
silverbird
24 december 2006 · 666 Inlägg

enligt vad ja har hört så kan det ge bättre bränsleeffektivitet på saabar med knacksensor, det bör väll funka med alla bilar med knacksensor, men va vet ja.... Jag kör me 95, har tankat 98 en gång men ja tyckte det drack lika möe å dro lika bra, sen hur mycker soppa som går åt beror mest på min högerfot, allt från 0,9 till 1,3 vid vad ja kallar normalkörning, dvs mellan hemmet å skolan...

timnordlof
24 december 2006 · 798 Inlägg

Bilen laddade snäppet mer med V-Power. Dessutom drog den lite mindre bränsle, gick allmänt sätt lite bättre och så vet man att grejerna mår bra av den där extra oktanen. I Japan är det 100 oktan i pumparna...

sneaky200sx japs-nörd
25 december 2006 · 76 Inlägg

E85 is da shit big_smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Racing_
25 december 2006 · 228 Inlägg

Det märks skillnad med V-Power på förgasar motorer iaf wink . Iaf Saab 99 smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 december 2006 · 5 753 Inlägg

jag har oxå tankat v-power men jag märkte ingen skillnad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
25 december 2006 · 966 Inlägg

Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
sneaky200sx japs-nörd
26 december 2006 · 76 Inlägg

Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Trozzo Oekonomisk, ja visst
30 december 2006 · 966 Inlägg

sneaky200sx skrev:

Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Aerodynamik ...
30 december 2006 · 7 120 Inlägg

Trozzo skrev:

sneaky200sx skrev:

Trozzo skrev:
Märkte ingen skillnad i min 200sx när jag tankade den, men jag brukar tanka 98, så det är bara en oktans skillnad

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

deanrobert workoholic
30 december 2006 · 146 Inlägg

bosse bildoktorn har nog förklarat de bäst "du märker  större skillnad i en porsche än i en micra"

THEBADGUY Gorgilus addictus
30 december 2006 · 4 737 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Trozzo skrev:

sneaky200sx skrev:

prova tanka E85 så märker du skillnad, ska köra E85 på min sen....så då kan du även öka laddet mer osv osv + tänding utan probz., den gör att motorn inte spikar lika lätt....vet ett par som har gjort de o det funkar finfint big_smile

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

men...räcker de inte med att mappa om insprutet?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
2jzinside Fartygsingenjör
30 december 2006 · 550 Inlägg

V-power är ju som sagt var 99 oktan och lite skillnad blir det ju klart men om det är märkbart på en standard bil är ju tveksamt.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
kmx
30 december 2006 · 35 Inlägg

Har testat en tank i Passaten, brukar tanka bf95, märkte ingen skillnad på nåt annat än kontoutdraget

Peugeot 207 -08
Mazda 2 -20
Harley Davidson Road King -01
sneaky200sx japs-nörd
30 december 2006 · 76 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Aerodynamik skrev:

Trozzo skrev:

Behöver man inte byta något för att köra e85?

Jo, det måste man göra. Vet inte vad men man måste iallfall byta nåt tongue heehe

Dessutom dricker en E85 motor cirka 20-30% mer.

men...räcker de inte med att mappa om insprutet?

istorsett så räcker de med de, så man ställer på spridarna mer

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
chrillemk2gti
30 december 2006 · 197 Inlägg

kompisen kunde ställa tändning 3 grader vassare på sin 500hk+ b23 8v med v power så visst gör det skillnad för han kanske 40hk men på en orginal micra kan man lika gärna köra 95oktan.

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
MrTurbo Better than God \o/
30 december 2006 · 1 882 Inlägg

V-power gjorde skillnad på både Saaben och Mustangen. Mazdan och Volvon märktes dock inget på.

Det är _INTE_ "bara" att köra med E85 i en vanlig motor! Det ställer helt andra krav på bränslesystem, olja, lager etc. De motorer som går på E85 original är byggda från grunden för just det bränslet.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang