Corsa RWD Nordic Extreme 2,3T

Har sedan 2011 kört med denna bilen på strippen Började på 14s 185km/hmen med rätt däck blev det snabbt 12,4s 195km/h Efter kontakt med Nordic Uhr steg effekten till 482WHP/585WNm och tiderna kröp ner till 6,86s/173km på 201m och 10,74s/218km på 402m Men nu ca 550repor senare skall 2,0an bli ersatt av en 2,3T vilken är under uppbyggnad Allt för att få så roliga somrar som möjligt på strippen Man kommer aldrig vara snabbast men det är kul att själv utvecklas med sin bil
  • 108 Följare
  • 110 249 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 augusti 2017
JKDesign
22 maj 2016 · 4 442 Inlägg

MickeKr skrev:

JKDesign skrev:

MickeKr skrev:
Emmaboda 2016.
Tyvärr fortsatte växel problemet.
Troligtvis har lådan fått stryk av att jag krånglat med spakstället.
Blir nu låd byte.
Blev med dåligt grepp och växelproblem.
1,91s
7,5s
11,20s /223km

Såg dina repor igår och du körde rätt hyffsade tider, men man såg också tydligt att det inte lirade helt 100.

Bättre lycka framöver!

Tack. Lådan åker ur idag för att ta nya tag  till hultfreds.
Slutfarten på en sådan dålig reoa och ändå 223km över  ål lovar gott :-)
Känner du någon som filmade mina repor?

Tyvärr fick jag det inte på film. Men det finns mycket mycket bättre tider att hämta wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Erngard
22 maj 2016 · 169 Inlägg

Gazer skrev:
Synd på lådan Micke, Kengsebo havererade lådan också för vad jag förstod, BMW lådorna verkar inte klara av strippen behandlingen i längden. Undra vad som hände med Erngård och Kims bil? Några vidare tider såg jag aldrig ifrån dom skulle ju slå dig och Janne.
En Saab i alla fall på prispallen i FWD överladd, så Saab motorerna och styren presterar fortfarande smile
Vi syns på Hultsfred, hoppas nu att "utmanarna" också dyker upp så vi kan se vem som är snabbast, och får Saab att prestera wink

Jag hade också rejält med problem med tvåan växel det verkar som att jag trycker förbi drevet precis som att stoppringen bakom synkringen inte gör sitt jobb, ett annat problem är att när jag står på tomgång så kopplar den inte ur ordenkligt trotts kopplingen ner tryckt så hoppar bilen framåt på högre varv vilket inte gör det lättare att få i växlarna, jag ska se om jag kan montera en större slavcylinder alt förlänga pinnen, kim hade en jävla otur hans vindruta lossnade och åkte in i bilen = färdig kört, min bil lirade bara en enda reda av 5 med kärringväxlingar (lungt och fint) jag åkte då som snabbast för dagen på 11,2015 allså 6 tusendelar snabbare än micke haha (viktigt) men nu hoppas jag vi får till det alla tre och börja åka rejäla tior istället, går dagen blev nog inte som någon hade tänkt jag upplevde det som rejält halt och jag tömde nog ut förmycket luft, man måste ju labba men det är ju inte lätt när det inte lira // Josef

MickeKr
22 maj 2016 · 391 Inlägg

Japp. Blev slagen med 0,006s ...... men hade 16km/h högre slutfart :-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
MickeKr
22 maj 2016 · 391 Inlägg

Japp. Halt var det. Tror det blev bättre på sen em.
Men då var lådan helt  kass.
Fick putta upp den på släpet då den inte gick att backa

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
MickeKr
22 maj 2016 · 391 Inlägg

Gazer skrev:
Synd på lådan Micke, Kengsebo havererade lådan också för vad jag förstod, BMW lådorna verkar inte klara av strippen behandlingen i längden. Undra vad som hände med Erngård och Kims bil? Några vidare tider såg jag aldrig ifrån dom skulle ju slå dig och Janne.
En Saab i alla fall på prispallen i FWD överladd, så Saab motorerna och styren presterar fortfarande smile
Vi syns på Hultsfred, hoppas nu att "utmanarna" också dyker upp så vi kan se vem som är snabbast, och får Saab att prestera wink

Man skall kanske inte klaga.
Satt och kollade lite snabbt på körningar som zf levt med.
Dels problem med spakstället vid ett par tillfällen samt tot 120repor på strippen varav ca 80st på klister :-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
MickeKr
22 maj 2016 · 391 Inlägg

Gazer skrev:
Synd på lådan Micke, Kengsebo havererade lådan också för vad jag förstod, BMW lådorna verkar inte klara av strippen behandlingen i längden. Undra vad som hände med Erngård och Kims bil? Några vidare tider såg jag aldrig ifrån dom skulle ju slå dig och Janne.
En Saab i alla fall på prispallen i FWD överladd, så Saab motorerna och styren presterar fortfarande smile
Vi syns på Hultsfred, hoppas nu att "utmanarna" också dyker upp så vi kan se vem som är snabbast, och får Saab att prestera wink

Man skall kanske inte klaga.
Satt och kollade lite snabbt på körningar som zf levt med.
Dels problem med spakstället vid ett par tillfällen samt tot 120repor på strippen varav ca 80st på klister :-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
MickeKr
22 maj 2016 · 391 Inlägg

Japp. Halt var det. Tror det blev bättre på sen em.
Men då var lådan helt  kass.
Fick putta upp den på släpet då den inte gick att backa

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
saavo
22 maj 2016 · 14 Inlägg

Ursäkta en gubbe men jag förstår inte vitsen med tidkortshets?  Dragracing för mig är först över mål,man får en chans och då gäller det att nerver,chassi och allt lirar. Ibland får man till det och då kan man vinna över nån som man inte borde ta och ibland jäklas det och då förlorar man,and thats racing!  Tidkorten är en måttstock på vad bilen kan prestera och bra att analysera när man tränar och justerar .Tog licens 1984,är kanske gammalmodig men så tycker jag!

Erngard
22 maj 2016 · 169 Inlägg

Visst håller med skrävlle men nu var det mycket ras på banan så jag fick endast köra 5 repor, som dessutom bara strulade! När det är så många bilar som kör blir det väldigt svårt att få till ett möte med micke på banan, givetvis är det som roligast när det är toktajt över mållinen och jag fick till ett sånt race där jag vann med några cm tillgodo över en kille från team bonnmeck det var riktigt skoj, så för att hålla konkuransen vid liv så får man ju allt retas lite om man var snabbare än sina konkurrenter just den dagen eller har jag fel???

Erngard
22 maj 2016 · 169 Inlägg

Jag lovar skrävlle, om du vill så hänge jag och kim mer än gärna till malmö så vi kan köra ren dragracing över mållinen, vi fyra måste väl göra upp vem det är som är snabbast??

saavo
22 maj 2016 · 14 Inlägg

Känns det rätt så kör på! Själv tittar jag på min sluthastighet och ser att jag kan prestera bättre och tills jag lyckas så får jag vara nöjd med det jag har och jobba med reaktion och 60ft! Inga planer på att öka effekten förrän jag kan använda det jag har!

Erngard
22 maj 2016 · 169 Inlägg

Ja absolut det finns ju dom som åker höga 9or med en slutfart på 220km/h vad har ni åkt för bästa 60foot på emmaboda? Jag åkte 1,72 som bäst i helgen dock så funkade inte tvåans växel efter det😈

saavo
22 maj 2016 · 14 Inlägg

Nu hann du före med ett inlägg, visst kan vi köra om du känner att det är viktigt för dig,för mig gäller som jag sagt innan kval och elimineringar,inte vem av oss som är snabbast. I en eliminering är det en sak men annars bryr jag mig inte.

Erngard
22 maj 2016 · 169 Inlägg

Okej det var synd att du inte bryr dig, då känns det praktiskt taget meningslöst

jojje81 George
23 maj 2016 · 1 956 Inlägg

Fan va ni tjabbar big_smile

Själv tycker jag att det e en bedrift att bara kunna stå vid mållinjen med en bil som fungerar tongue

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
saavo
23 maj 2016 · 14 Inlägg

Erngard skrev:
Okej det var synd att du inte bryr dig, då känns det praktiskt taget meningslöst

Va fan, vi bor max 15 min ifrån varandra,kom och ta en kopp istället och snacka lite skit istället! Blir bara fel att skriva då man missar synintrycken.Känns lite dumt att förstöra Mickes tråd.

Erngard
23 maj 2016 · 169 Inlägg

Gött håller helt och hållet med😃😃

MickeKr
23 maj 2016 · 391 Inlägg

Lådan ur och väntar bara på att jag skall göra en avdragare för att få isär den.
Ny ZF sökes!!

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
Gazer Gazer
23 maj 2016 · 59 Inlägg

Var någon på BMC Köp och sälj som sålde en omsvetsad för Volvo med spakställ, tror det var den 5vxl ZF.

Pontiac Lemans "Saabiac" 1104hk
9-5 2.3t BioPower 2007 GZ Performance 400+Hp 550+Nm *SÅLD*
http://www.garaget.org/?car=18264
Pontiac Lemans Sport "Saabiac by AFRacing" (1972)
MickeKr
23 maj 2016 · 391 Inlägg

Vänta nu här, det blir ingen volvo motor för mig ;-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Opel Corsa "RWD Nordic 2.3T 6.52s 182km" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang