Demontering av kjol + innerskärm V70 2001

RichiB
1 februari 2016 · 1 866 Inlägg

Har fått i uppgift av lackeraren att plocka bort innerskärmar fram och sidokjolar på min V70 2001a, så att han kommer åt o lacka framskärmarna ordentligt.
Har kollat lite på detta och är min slutsats rätt?
Dvs att kjolen sitter med några plast clips på undersidan och 3st i hjulhuset plus att beklädnaden i hjulhuset sitter fast med plastnitar och vanliga nitar?
Är detta rätt? Inga andra dolda skruvar mm?

Undrar även var jag kan köpa dessa clips o nitar?
Köpa hos volvo är inte o tänka på..... kan ju köpa 2 innerskärmar inkl nitar i andra butiker för de priset som de tar för några nitar.....
Skulle vilja ha konkreta exempel på butiker som säljer dessa clips :-)
Har försökt hitta men har inte funnit :-(

Muttley
1 februari 2016 ·

Har du verkligen kollat med volvo? Brukar vara billigt ändå på små detaljer.
Annars biltema,mekonomen eller valfri bilhandel.

zzr94092
1 februari 2016 · 4 391 Inlägg

"kan ju köpa 2 innerskärmar inkl nitar i andra butiker för de priset som de tar för några nitar....."
tror jag inte på..,nitar är spec,finns på biltema .n:r 12920. 20 pack,80-.
clipsen till tröskelskoningen finns på volvo,kostar väl ingen förmögenhet till en tröskel

RichiB
2 februari 2016 · 1 866 Inlägg

zzr94092 skrev:
"kan ju köpa 2 innerskärmar inkl nitar i andra butiker för de priset som de tar för några nitar....."
tror jag inte på..,nitar är spec,finns på biltema .n:r 12920. 20 pack,80-.
clipsen till tröskelskoningen finns på volvo,kostar väl ingen förmögenhet till en tröskel

här har du länken till innerskärmarna!
http://www.reservdelar24.se/van-wezel-1298041.html
165kr för 1st innerskärm o det e inte den billigaste jag hittat ;-)

RichiB
2 februari 2016 · 1 866 Inlägg

har mejlat volvo o väntar på svar!
Det var en bekant som avrådde mig från att handla detta på volvo. Bekanten är en Volvo nörd ;-) så han borde ha koll hehe :-)

pukan2
2 februari 2016 · 3 182 Inlägg

det sitter om jag inte mins fel 3 st popnitar i framkant på v70in dessa kan du hitta på feltema, men om jag vore du skulle jag ta bort framskärmen risken för påslag mm är minimal. och tar bara ca 30min för den som inte gjort det för.

Muttley
2 februari 2016 ·

RichiB skrev:

zzr94092 skrev:
"kan ju köpa 2 innerskärmar inkl nitar i andra butiker för de priset som de tar för några nitar....."
tror jag inte på..,nitar är spec,finns på biltema .n:r 12920. 20 pack,80-.
clipsen till tröskelskoningen finns på volvo,kostar väl ingen förmögenhet till en tröskel

här har du länken till innerskärmarna!
http://www.reservdelar24.se/van-wezel-1298041.html
165kr för 1st innerskärm o det e inte den billigaste jag hittat ;-)

Du får ju jämföra med svenska priser, en innerskärm såld hos mekonomen av en svensk medborgare kostar 479 kr.

Då får du ju köpa dina nitar och skruvar i tyskland med wink

Eller om de nu är popnit så har ju även varenda bygghandel det säkerligen på lager.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang