it_mutt
Avstängd
11 februari 2016
· 10 388 Inlägg
Thebasicone skrev:
tobzter skrev:
Kör i låg fart på högväxel sedan håll gas å och stampa kopplingen snabbt ..då ska den snabbt lägga sig stabilt på rätt varvtal inte slira eller något. .hoppas du förstog
Förstod inte riktigt, tyvärr!
Evildan skrev:
Hjullager.
Glappande krängningshämmarstag.
Kylarfläkthaveri med läckande system som följd pga överhettning.
Irriterande elfel såsom varningslampor som tänds och annat smått och gott.
Hög oljeförbrukning.
Rappande kamkedjor beroende på motoralternativ.
Så kort och gott, den är en typisk VAG-produkt.
Motorn som sitter i är en 1.2 liter HTP med runt 70 hästar om jag inte minns fel, det är den "billigaste" modellen, alltså utan elhissar bak osv.
Lider den med problemet "Rappande kamkedjor"?
Vad innebär krängningshämmarstag, googlade men fick inte fram något som gjorde mig klokare.
Det finns ett par sätt att kolla kopplingen. Som beskrivet exvis; håll låg fart i hög växel, håll gaspedalen still, tryck ner (och släpp) kopplingen fort, och varvet ska då stabilisera sig snabbt igen.
Ett annat är att ligga i låg fart, lägga i högsta växeln och gasa, varvräknaren och hastighetsmätaren bör "följas åt", dvs; varvräknaren ska inte "sticka iväg".
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!