Kopplar ej ur efter kopplingsbyte

Thimmy_Nilsson
31 mars 2016 · 8 Inlägg

Halloj! Detta är mitt första inlägg, tyvär inte ett positivt.... Har nämligen problem med kopplingen på min Volvo 940.

Det är som sagt en 944 ltt -96a med 230fk motorn och M90 lådan.
Trimmad med R spridare 3"lmm och tillhörande chipp samt ökat bränsletryck och laddtryck. mm..

Har precis satt i kl racings förstärkta tryckplatta med orginal lamell med tillhörande urtrampningslager, problemet är dock att när bilen är igång med växel i så kopplar den inte ur riktigt så man kan få ur växeln. Den tar lixom längst ner och det är inget spel alls. Slaven rör sig fullt ut, och har till och med efter flera gånger med lådan nere så har dom som gjorde det förlängt slavlängden med ex antal mm men utan skillnad. Har ni några idéer? alla förslag tas imot..

Volvanders
31 mars 2016 · 35 Inlägg

Hej
Kan lamellen sitta åt fel håll? kanske är fel att bara byta tryckplatta ,man kanske ska byta lamell av samma lev som tryckplattan dvs att lamell och tryckplatta inte funkar ihop ,
jag fick hjälp att förlänga min uttrampningspinne då den slits och vart så pass kort att kolven trycket ut ur cylindern ,det vart ingen koppling alls(940 96)

Thimmy_Nilsson
31 mars 2016 · 8 Inlägg

Allt sitter rätt, och tryckplattan är ny och från kl racing den med precis som lamellen. Men däremot så verkar det som man kanske läre schimsa ut tryckplattan, eller går det med att förlänga slaven?

Volvanders
31 mars 2016 · 35 Inlägg

Hör med kl racings om det är nåt mer som behöver bytas, du kanske måste byta svänghjulet åxo?

Volvanders
31 mars 2016 · 35 Inlägg

hur tjock är lamellen ?var det köpt på Kl åxo? dom rekommenderar 7,2 mm tjock lamell ,vad har du?

Thimmy_Nilsson
31 mars 2016 · 8 Inlägg

Allt köpt på kl racing.. Dom verkar inte ha några svar till mina problem heller.. 7.1mm är min lamell

Volvanders
31 mars 2016 · 35 Inlägg

det borde funka, har du kvar gamla kopplingen? isåfal titta på den och jämför med den nya och se vad som är skillnaden,har du rätt utrampningslager?,hm kan man inte ställa kopplings-gafflen med en justerskruv ,då är problemet löst skulle jag tro

Thimmy_Nilsson
31 mars 2016 · 8 Inlägg

gamla grejorna är lika mer eller mindre hmm det som är konstigt. finns ingen justerskruv på denna tror jag

Volvanders
18 maj 2016 · 35 Inlägg

hur har det gått för dej??

Thimmy_Nilsson
20 juni 2016 · 8 Inlägg

Det har gått "ok" med gamla lamellen funkar det, enligt vad jag fått berättat för mig så läre tryckplattan schimsas ut 0.5mm~ för att det ska funka med nya lamellen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang