Bedrageri/Heleri?!, Audi Rs4, Lilla. Jeg Er Norsk, Hva Fan Ska Jag Göra?

CC72
17 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

På en Skoda Fabia kanske man inte bryr sig men på en bil som är rätt unik så är även miltalet en viktigt kugge den dagen bilen ska säljas eller köpas.

Evildan
17 augusti 2016 ·

JHJH skrev:
GKW89

Måste tyvärr säga att du verkar vara ett riktigt stolpskott.
Bilen är stulen ? jag hänger inte med.

''Köparen'' har ju fått med sig bilen tillsammans med samtliga handlingar, kvitton på köpet och nyckel.
Du har dessutom skrivit på kvittot att bilen är fullbetald och skrivit under.

Du kan inte kalla detta för stöld. Det finns ingenting på bilen den är helt Clean då den har gått igenom ursprungskontroll, regbesiktning samt besiktning.
Bedrägeri är vad du har råkat ut för och det ska riktas mot personen som var och ''köpte'' din bil och inte bilen.

Killen som äger bilen idag har ju köpt den från en bilfirma.
Varför hänger man ut nuvarande ägare? Hade han legat bakom något brott så hade han inte hängt ut bilen här med regnummret.

För er som inte har förstått varför den har avregisterats och registerats igen så är det för att bilen ska få en ny ''identitet''.

Det ser ut och vara en riktigt fin RS4a, varför man smutskastar denna bil förstår jag inte riktigt.
Nu ger du bilen bara en sämre historik än vad den har.

Du och den personen som köpte bilen utav dig har lite att reda ut sinsemellan.
Som sagt, du har tydligt skrivit under att köparen har betalat bilen.

En stilla undran som du förmodligen inte kan svara på: Vilket användarnamn använder du annars då du skriver att du inte kommer in på ditt vanliga konto?

JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

Om du läser igen så ser du att jag har svarat på din frågan, antar att du tolkar det som att jag är ägaren till bilen då du tar det som att jag skyddar bilen. Är  varken bedragaren eller bilhandlaren. Du kan kontakta mig privat om du mår bättre över att få den funderingen klar.

JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

JHJ är mitt konto, kommer inte in där så gjorde ett nytt konto med namnet JHJH istället, hoppas du känner en lättnad nu och kan pusta ut.

Evildan
17 augusti 2016 ·

JHJH skrev:
JHJ är mitt konto, kommer inte in där så gjorde ett nytt konto med namnet JHJH istället, hoppas du känner en lättnad nu och kan pusta ut.

Jag antar att du svarade mig?
Då vet du också hur mycket märkliga ting/användare som figurerar och bör därför begripa att frågan uppstår när det som så många gånger förr ploppar upp en ny användare med de mest märkliga inlägg.
Kontakta supporten så hjälper dom dig in igen.

Jakim84
17 augusti 2016 · 4 Inlägg

Nu har jag varit hos Audi och spärrat nyckeln från tidigare ägare, och passat på att kolla historiken på bilen, och miltalen stämmer verkligen inte överens som GKW89 menar ovan enligt Audi, service bok samt besiktning.
Åter igen, verkligen tråkigt det som hänt, men sluta smutskasta min bil med lögner.

Tack för mig!

Nordea
17 augusti 2016 · 27 Inlägg

Jakim84 skrev:
Nu har jag varit hos Audi och spärrat nyckeln från tidigare ägare, och passat på att kolla historiken på bilen, och miltalen stämmer verkligen inte överens som GKW89 menar ovan enligt Audi, service bok samt besiktning.
Åter igen, verkligen tråkigt det som hänt, men sluta smutskasta min bil med lögner.

Tack för mig!

Men om man slår på ditt chassinummer så ser man ju uppenbart att det är samma bil fast med olika miltal vid tidigare reg nummer och det nya eller hur?
Bilhandlaren har ju lurat dig inte GKW89.
Det är ingen som smutskastat din bil ,bara upplyst dig om att den är mätarjusterad enligt uppgifterna som man får genom att slå på ditt chassinummer.
Jag hade vridit om huvudet på bilhandlaren och ifrågasatt om hen är helt inkompetent på att kontrollera så enkla  uppgifter som chassinummer.
Du och GKW89 sitter lite i samma sits skulle jag nog vilja säga Jakim.

120315 va mätarställningen 14693mil
160429 va mätarställningen   1442mil
du tycker inte det är en viss skillnad att vi påpekar?
Tryck till bilhandlaren och kräv tillbaka lite pengar...motsvarande 13 000mil

Senast redigerat av Nordea (17 augusti 2016)

St3v3
17 augusti 2016 · 357 Inlägg

JHJH skrev:
Om du läser igen så ser du att jag har svarat på din frågan, antar att du tolkar det som att jag är ägaren till bilen då du tar det som att jag skyddar bilen. Är  varken bedragaren eller bilhandlaren. Du kan kontakta mig privat om du mår bättre över att få den funderingen klar.

Men du är väl vän med Joakim som äger bilen?

JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

Nej det är jag inte, men ser nu att Jakim84 finns i Samma stad som
mig.

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

JHJH skrev:
Kom inte in i mitt gamla därav det nya kontot. Och nej jag är inte ägaren till bilen då det ser ut som att Jakim84 är det. Bilen må ha rullat mer men ser ut att vara en fin bil fortfarande. Jag personligen hade inte brytt mig om vilka siffror som mätaren visar.

GKW89, om du har en nyckel till något du inte längre äger så tycker jag att du bör kontakta Jakim84 snarast så att han får den utav dig.

Jeg tycker mye jeg også, men nøkkelen beholder jeg inntil videre.

Det beste er om han leverer tilbake bilen dit han kjøpte den, og de gjør det samme tilbake etc etc, til slutt får jeg bil eller penger wink meeen det er vel bare ett fantasiønske

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jakim84 skrev:
Nu har jag varit hos Audi och spärrat nyckeln från tidigare ägare, och passat på att kolla historiken på bilen, och miltalen stämmer verkligen inte överens som GKW89 menar ovan enligt Audi, service bok samt besiktning.
Åter igen, verkligen tråkigt det som hänt, men sluta smutskasta min bil med lögner.

Tack för mig!

Hahaha!
Du er blitt lurt! Milstand har jeg bevis på at er over 20 000mil smile
Siste service i serviceboka er i Italia... Italiensk servicebok faktisk

JohnMayLives Avstängd
17 augusti 2016 · 642 Inlägg

Spärra nyckeln visst, men den passar fortfarande bilen rent fysiskt. Vilken handlare sålde bilen nån som vet? Hur har det gått med polisen/transportstyrelsen?

The rumor of my demise is greatly exaggerated...
JHJH
17 augusti 2016 · 8 Inlägg

Du kan kopiera den nyckeln också GKW89 så du har 2st.
Jakim84 förklarar ju att alla nycklar som inte han äger är numera spärrade.

Och förstår inte att du skrattar åt han om nu miltalen inte skulle stämma?
Du har ju blivit av med din bil utan att ha fått ut ett öre.
Det tycker jag nästan är en aning roligare.

Senast redigerat av JHJH (17 augusti 2016)

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

JHJH skrev:
Du kan kopiera den nyckeln också GKW89 så du har 2st.
Jakim84 förklarar ju att alla nycklar som inte han äger är numera spärrade.

Och förstår inte att du skrattar åt han om nu miltalen inte skulle stämma?
Du har ju blivit av med din bil utan att ha fått ut ett öre.
Det tycker jag nästan är en aning roligare.

Jeg ler fordi det kommer så mye dumt... særlig når jeg vet alt om den bilens historikk... og forrige person som jeg snakka med om denne bilen hadde også fjernet alle andre nøkler på Audi, han hadde visst skiftet dør/tenningslåser også.. blir for dumt..

OG hadde JEG kjøpt en slik bil og blitt blåst på milstand etc. i så stor betydning hadde jeg vært glad for å komme i kontakt med tidligere eier og hans informasjon om bilen, men i dette tilfelle virker han ikke interessert og heller sier at jeg tar feil?! Det virker useriøst... får mer og mer inntrykk av at han vet mer enn han sier, men skal ikke påstå noe... du virker også som en som vet mer enn du sier...

Fikk høre at den bilforhandleren bilen kom fra sist, er oseriøs som f... tenkte å ringe dit også, selv....

Og til dere andre: polisen skulle ringa mig tilbake, når de har undersøkt all ny informasjon, sa de

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

MH Autogroup AB i Staffanstorp, er forrige bilforhandler

http://www.garaget.org/?car=396462
Nå er bilen tilbake i albumet ;D
Rart han tok det vekk i første omgang.
Ikke vet han all info selv om bilen ser jeg....

Senast redigerat av Gkw89 (17 augusti 2016)

Gkw89
17 augusti 2016 · 44 Inlägg

Jeg sjekket mine papirer nå, milstand i Aug15(når bilen skulle til norge): ca 25100mil

mopar300
17 augusti 2016 ·

alltså så är bilen inte stulen,och polisen gör inget..
alltså så har den rättmätigare ägaren inte fått bet ......
då är det väl bedrägeri isf....då e ju bilen i lagligt rätt rätt, men inte bet...
men varför gör inte polisen ngt.....har den gått i för många led så att den inte kan tas tillbaka....snurrigt.....

spillolja
17 augusti 2016 · 4 026 Inlägg

Chassienumret borde vara flaggad som stulet/efterlyst och borde då inte gått igenom ursprungskontrollen hos Transportstyrelsen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
nrgjesper Ta inget förgivet
17 augusti 2016 · 342 Inlägg

jag hoppas att du får några pengar för bilen... vilken jävla soppa!

Tar dagen som den kommer
BMW E91 320D "Koksvagn" (2006)
St3v3
17 augusti 2016 · 357 Inlägg

JHJH skrev:
Nej det är jag inte, men ser nu att Jakim84 finns i Samma stad som
mig.

Varför ljuga om en sån sak?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang