Nu är det äntligen dags! Nu har jag efter många års tankar om detta fått fingrarna ur och skaffat mig en vettig bil att prova bygga på. Har nu en 98ans a4 1.8 turbo quattro som ska få bli offer för en rwd konvertering och tanken är väll att jag för första gången ska testa på det här med drifting :P Varit sugen i många år men aldrig ens testat. nu har jag bilen, ska amatörbyggas lite bara nu under sommaren och prova på lite för att se om man har någon som helst talanf gör detta eller inte. och isåfall under nästa vinter blir det seriösare motor å chassi :) Men det som är gjort nu är iallafll coliovers. (märke ska undersökas) Frontmatad IC monterad, värre koppling (märke okänt) den är chippad å hela den historien. Tanken för i sommar är värre turbo, spridare, rostfritt grenrör Å dp, samt nytt avgassystem. ska försöka få upp den i runt 300 motorhästar. det är ungefär vad dessa brukar palla innan man lär in å riva runt :) Får gå sålänge den håller
Ser skoj ut detta, skulle vara skoj att få vara en lite fluga på väggen och se detta samtidigt som de händer istället för att läsa de via forumet nu och då Iofs inget fel med de, men alltid skoj att vara på plats och titta
Önskar att man hade råd att börja med mitt egna projekt som just nu bara står och låter skogen växa runt den bilen...
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
SP_oo_K skrev: Ser skoj ut detta, skulle vara skoj att få vara en lite fluga på väggen och se detta samtidigt som de händer istället för att läsa de via forumet nu och då Iofs inget fel med de, men alltid skoj att vara på plats och titta
Önskar att man hade råd att börja med mitt egna projekt som just nu bara står och låter skogen växa runt den bilen...
Haha ja jag får skaffa en live gopro som får gå när jag skruvar :p dock är det oftast typ 10 minuter skruvande och 35 minuters svärande haha 😂
Försöker göra så mycket så billig som möjligt. När diffen är i och drivaxlar fram är ur så den igentligen är bara rwd har det kostat mig 200:- för svets jobbet. (Han ville bara ha 100 igentligen) så det kostar inget igentligen.
Köpte dumpen för 400 någonting sen lite klämmor, slangar osv för 2-300 :-
Så under 1000 spänn är nerlagt, och vill jag svetsa bakaxeln sålänge så blir ju det oxå gratis
SP_oo_K skrev: Ser skoj ut detta, skulle vara skoj att få vara en lite fluga på väggen och se detta samtidigt som de händer istället för att läsa de via forumet nu och då Iofs inget fel med de, men alltid skoj att vara på plats och titta
Önskar att man hade råd att börja med mitt egna projekt som just nu bara står och låter skogen växa runt den bilen...
Haha ja jag får skaffa en live gopro som får gå när jag skruvar :p dock är det oftast typ 10 minuter skruvande och 35 minuters svärande haha 😂
Försöker göra så mycket så billig som möjligt. När diffen är i och drivaxlar fram är ur så den igentligen är bara rwd har det kostat mig 200:- för svets jobbet. (Han ville bara ha 100 igentligen) så det kostar inget igentligen.
Köpte dumpen för 400 någonting sen lite klämmor, slangar osv för 2-300 :-
Så under 1000 spänn är nerlagt, och vill jag svetsa bakaxeln sålänge så blir ju det oxå gratis
Jo men de projektet jag har så är en 2.6 V6 N/A svårare att få ut mera effekt än med turbo
Men men ja de e klart att de blir så dyrt man gör de, men när alla ens pengar man har över efter alla räkningar och sådant är betalt går till barnen så känns de ej som man riktigt kan "spendera" på ett projekt som behöver en hel del kärlek för att få den motorn att gå igen tyvärr
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Den är ju o diffad, och när man försöker sladda så släpper den och man får sladd. Men när man svänger lite och bara gasar på utan att försöka sladda så känner man att någonting snurrar. Fast det syns eller hörs inget typ som att ena huset skulle spinna. Typ som man gör på en 740 som enhjular. Det här känns typ som att det är inne i diffen eller något som snurrar utan att hjulet snurrar???
Inte säker men det är precis så det känns.
Sen hoppar och hugger det skapligt ibland så man måste nog byta bussningar å allt möjligt i bakvagnen om den ska bli lite stum :p
Kopplingen kan väll inte slira heller när det inte blir sådär när man kör rakt på och heller inte vart sådär innan jag gjorde den bakhjulsdriven
Piratstikin skrev: Nu lite frågor och funderingar angående detta..
Den är ju o diffad, och när man försöker sladda så släpper den och man får sladd. Men när man svänger lite och bara gasar på utan att försöka sladda så känner man att någonting snurrar. Fast det syns eller hörs inget typ som att ena huset skulle spinna. Typ som man gör på en 740 som enhjular. Det här känns typ som att det är inne i diffen eller något som snurrar utan att hjulet snurrar???
Inte säker men det är precis så det känns.
Sen hoppar och hugger det skapligt ibland så man måste nog byta bussningar å allt möjligt i bakvagnen om den ska bli lite stum :p
Kopplingen kan väll inte slira heller när det inte blir sådär när man kör rakt på och heller inte vart sådär innan jag gjorde den bakhjulsdriven
Låter konstigt tappar du framdrivning när du gör så?
Piratstikin skrev: Tappar framhjulsdrivningen? Den finns ju inte nu när drivaxlarna är väck
Nej inte framhjulsdrivningen utan framdrivning, tappar den kraft att åka framåt?
Ahaa nja det tycker jag inte den verkar göra bara att det hoppar å slår lite i bakvagnen
Original-diff som gör att den enhjular väl?
Men sen är det nog inte helt ovanligt att den slår och hugger i bakvagnen, några av bussningarna har väl suttit där sen ny kanske. Men där finns soilda bussningar till subframen bla osv till dom.
Ja precis. Men diffar när man vill sladda fast grejen är att det känns som att den inte spinner på hjulen utan att den slirar inne i diffen eller nått haha. Ska testa svetsa den så får vi se
Piratstikin skrev: Ja precis. Men diffar när man vill sladda fast grejen är att det känns som att den inte spinner på hjulen utan att den slirar inne i diffen eller nått haha. Ska testa svetsa den så får vi se
Svetsa den låter som en bra plan faktiskt, då är den iaf "låst"
Piratstikin skrev: Ja precis. Men diffar när man vill sladda fast grejen är att det känns som att den inte spinner på hjulen utan att den slirar inne i diffen eller nått haha. Ska testa svetsa den så får vi se
Svetsa den låter som en bra plan faktiskt, då är den iaf "låst"
Ja jag ska försöka ta tag id et efter mimermeet i helgen
Satt och sökte efter styrvinkel kitt till audin men insåg ganska snabbt att det inte finns.
Tänkte då om man kan byta framvagn istället? Eller hur vet man vilka som skulle kunna passa osv? eller är allt lika mer eller mindre med mått osv?
Tänkte om en Bmw eller ev volvos 740/940 framvagnar skulle passa? Då finns det styrvinkel kitt att köpa osv
Eller är det en helt galen ide kanske?
Maskin sitter ju fast i framvagnen så tror inte du får det att passa utan att bygga mycket custom
ja jag är inte helt 100 på hur det ser ut? tänkte mest på om man kunde byta ut nav/stag/dämpare osv att varje sida är försig och det enda som gick imellan var typ krängningshämmarstag haha
Men undrar hur mycket custom det skulle bli då? lite fästen osv som ska svetsas och sånt skulle inte vara skit stora problem. tänkte mest så inte en annan framvagn är 1 dec bredare eller så
Krångla inte till det i onödan Istället för att byta hela framvagnen just för att få mer styrvinkel så är det ju enklare att tillverka ett styrvinkelkit til bilen istället Är ett jäkla jobb med att byta framvagn och få allt att stämma