Cts vs Ctr

Gizmojohan
31 december 2006 · 3 295 Inlägg

albertoo skrev:
som sagt, jag slår vad om att jag tar corollan både med MB och min 9-5! corollan gör 0-100 på 8.4 sek. toppfart 230 km/h. jag vet att båda mina går snabbare både 0-100 samt i toppfart. men om du tycker att hondan är helt felpropotionerligt så läs lite tester mm om den bilen och kom tbx med ett inlägg!finns inte en chans att corollan plockar T5 eller aero när de gör 0-100 på 7.0 sek. 250 i toppfart . vi kan gärna ta ett race så får vi ju kolla hur det går!baar o säga till så jag på!

"Offtopic"
jag tycker inte att du ska vara så fixerad av fabriksupgifter på acceleration och sånt.. ut och testa på riktigt istället..


MvH Johan

Senast redigerat av Slave_joe (31 december 2006)

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

Slave_joe skrev:

albertoo skrev:
som sagt, jag slår vad om att jag tar corollan både med MB och min 9-5! corollan gör 0-100 på 8.4 sek. toppfart 230 km/h. jag vet att båda mina går snabbare både 0-100 samt i toppfart. men om du tycker att hondan är helt felpropotionerligt så läs lite tester mm om den bilen och kom tbx med ett inlägg!finns inte en chans att corollan plockar T5 eller aero när de gör 0-100 på 7.0 sek. 250 i toppfart . vi kan gärna ta ett race så får vi ju kolla hur det går!baar o säga till så jag på!

"Offtopic"
jag tycker inte att du ska vara så fixerad av fabriksupgifter på acceleration och sånt.. ut och testa på riktigt istället..


MvH Johan

har faktist gjort det o corollan är ingen "gti" bil! samt att alla tester visar att hondan äs snabbre överallt.

Senast redigerat av Albertoo (31 december 2006)

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

CorollaRunX skrev:
Jag  hade ctr Men jag byte upp mig!
Det enda Fördelen CTR har är att chasit är optimalt från fabrik men det är också det enda!!
Du säger att CTR är 1 Sek snabbre skitsnack läs innan-till.

Top Gear har testat cts mot ctr

Corollla T Sport (CTS)
---------------------------
0-30mph (secs) 3.1
0-40mph (secs) 4.3
0-50mph (secs) 5.7
0-60mph (secs) 7.3
0-62mph (secs) 7.8
0-70mph (secs) 10
0-80mph (secs) 12
0-90mph (secs) 14.7
0-100mph (secs) 18.6
0-110mph (secs) 24
0-120mph (secs) 33.2
Max speed (mph) 132.7


Honda Civic Type-R
---------------------------
0-30mph (secs) 3.4
0-40mph (secs) 4.7
0-50mph (secs) 6.1
0-60mph (secs) 7.9
0-62mph (secs) 8.3
0-70mph (secs) 9.8
0-80mph (secs) 12
0-90mph (secs) 14.8
0-100mph (secs) 17.6
0-110mph (secs) 23.1
0-120mph (secs) 28.7
Max speed (mph) 140.2

släng in en länk på vart dessa är hämtade ifrån?

Gizmojohan
31 december 2006 · 3 295 Inlägg

Albertoo skrev:

Slave_joe skrev:

albertoo skrev:
som sagt, jag slår vad om att jag tar corollan både med MB och min 9-5! corollan gör 0-100 på 8.4 sek. toppfart 230 km/h. jag vet att båda mina går snabbare både 0-100 samt i toppfart. men om du tycker att hondan är helt felpropotionerligt så läs lite tester mm om den bilen och kom tbx med ett inlägg!finns inte en chans att corollan plockar T5 eller aero när de gör 0-100 på 7.0 sek. 250 i toppfart . vi kan gärna ta ett race så får vi ju kolla hur det går!baar o säga till så jag på!

"Offtopic"
jag tycker inte att du ska vara så fixerad av fabriksupgifter på acceleration och sånt.. ut och testa på riktigt istället..


MvH Johan

har faktist gjort det o corollan är ingen "gti" bil! samt att alla tester visar att hondan äs snabbre överallt.

Har du några som helst bevis eller typ personer som kan intyga det eller? hur utfördes testerna?

MVH Johan

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

Slave_joe skrev:

Albertoo skrev:

Slave_joe skrev:

"Offtopic"
jag tycker inte att du ska vara så fixerad av fabriksupgifter på acceleration och sånt.. ut och testa på riktigt istället..


MvH Johan

har faktist gjort det o corollan är ingen "gti" bil! samt att alla tester visar att hondan äs snabbre överallt.

Har du några som helst bevis eller typ personer som kan intyga det eller? hur utfördes testerna?

MVH Johan

det är väl bara o söka på tester på nätet, där står det ju vilken som är det bästa bästa busbilen i gti klassen!
corollan är en bra bil men du kan absolut inte jämföra den med det bästa busbilen/gtibilen i sin klass.det är det jag ville säga från första början o det har jag hela tiden sagt.alla tester visar att det är den bästa gti bilen i sin klass. corollan är ingen gti/busbil. och därför kan du inte jämföra den bästa busbilen mot en bra vardaglig bil som corollan är!

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

T-Sport skrev:
Albertoo läs hela recensionen...... Du har inte alla tomtar på loftet va???

klart jag läst hela, annars hade jag ju inte slängt upp det, corollan är en bra vardagsbil men absolut inte en gti/busbil. o eftersom ni ville jämföra den mot type r som är den bästa gti/busbilen i sin klass så får du ju räkna med lite skit om corollan, den är bra vardagsbil men absolut inte jämförbar men type r som är en äkta gti bil!
släng upp nån länk där dessa två bilar jämförs mot varandra och corollan vinner!det finns inte!enda den vinner på är komfort och utrs, om man är ute efter det i en busbil så visst!

AKKI-MRFUN
31 december 2006 · 686 Inlägg

vet inte varför man hackar upp sig så mycket på detta:S:S både corollan och type r en är fina bilar...
vissa tycker corollan e bättre andra tycker type r en det e nog upp till var och en..
undrar vad folk kommer säga när nya type r en kommer ut då..vilka bilar kommer mätas med den då?? hehe får väl se om det blir som det sig att nya type r finns o två olika val man kan beställa den med komfort paket o nått race paket.
brorsan har sj beställt nya type r:en han sa han ska köpa den med komfortpaket så får se om den fortfarande bara kommer vara race bil..kommer nog både vara skön glidar/komfort bil och samtidigt race bil..men men får vål bara sitta o vänta på att dom kommer ut..hoppas att toyota släpper ut nån ny corollo modell undra om folk kommer gämföra dom med hehe.. ha det gött allihopa gott nytt år på er

RushRacing
BMW 335 "Diskeyn" (2009)
Sir_x
31 december 2006 · 945 Inlägg

Albertoo. Chill lilla gubben... Du kan säkert allt om allt eller hur? Du har säkert kört båda bilarna och allt. Men herregud vill folk ha en Corolla så låter vi dom ha det. Jag anser inte att det är en gubb bil alls. Varför? För att den har komfort? Jag skulle inte må dåligt av mer komfort i min kärra. Visst racing i all ära men när det är dags för att pendla 8mil om dagen kommer jag sälja min bil. Den är jätterolig men sjukt opraktisk när de gäller långåkning och skitvägar. Jag avundas eran komfort alla Corollaägare

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
T-Sport
31 december 2006 · 19 Inlägg

Sir_x skrev:
Albertoo. Chill lilla gubben... Du kan säkert allt om allt eller hur? Du har säkert kört båda bilarna och allt. Men herregud vill folk ha en Corolla så låter vi dom ha det. Jag anser inte att det är en gubb bil alls. Varför? För att den har komfort? Jag skulle inte må dåligt av mer komfort i min kärra. Visst racing i all ära men när det är dags för att pendla 8mil om dagen kommer jag sälja min bil. Den är jätterolig men sjukt opraktisk när de gäller långåkning och skitvägar. Jag avundas eran komfort alla Corollaägare

Äntligen en som fattat poängen.... Albertoo du har nog varit på för många snoppmätartävlingar jag kanske skulle skrivit 15+ i topic.....

Ty sir_x

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
martenj76
31 december 2006 · 19 Inlägg

T-Sport skrev:
Albertoo du har nog varit på för många snoppmätartävlingar jag kanske skulle skrivit 15+ i topic.....

Hahahaha big_smile

ps. undrar om Albertoo jobbar på Hondas pr-avdelning så många gånger som han upprepar i ovanstående inlägg att Type-R:en minsann är en riktig gti lol

Senast redigerat av martenj76 (31 december 2006)

Sir_x
31 december 2006 · 945 Inlägg

T-Sport. Anytime=)  Gott nytt år gott folk. Nu tänker jag fokusera på öl, vin och god mat.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

ojojoj nu vart detta mycket roligare. när man får snoppkommentarer i detta forum såbig_smile som jag hela tiden sagt, komfort väl corolla, racing type r!
kul att vissa blir upprörda över vad jag skriver: o förresten jag har vunnit allt snoppmätar tävlingar! big_smilebig_smilebig_smile  gott nytt år på er! ni kan ju erkänna att type r är en mycket bättre bil om man kollar till varför man köper en "sport" bil!

T-Sport
31 december 2006 · 19 Inlägg

Albertoo skrev:
ojojoj nu vart detta mycket roligare. när man får snoppkommentarer i detta forum såbig_smile som jag hela tiden sagt, komfort väl corolla, racing type r!
kul att vissa blir upprörda över vad jag skriver: o förresten jag har vunnit allt snoppmätar tävlingar! big_smilebig_smilebig_smile  gott nytt år på er! ni kan ju erkänna att type r är en mycket bättre bil om man kollar till varför man köper en "sport" bil!

Hoppas du kan lära dig att förstå det du läser tills nästa år!!!!

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

T-Sport skrev:

Albertoo skrev:
ojojoj nu vart detta mycket roligare. när man får snoppkommentarer i detta forum såbig_smile som jag hela tiden sagt, komfort väl corolla, racing type r!
kul att vissa blir upprörda över vad jag skriver: o förresten jag har vunnit allt snoppmätar tävlingar! big_smilebig_smilebig_smile  gott nytt år på er! ni kan ju erkänna att type r är en mycket bättre bil om man kollar till varför man köper en "sport" bil!

Hoppas du kan lära dig att förstå det du läser tills nästa år!!!!

what?

rocker
1 januari 2007 · 67 Inlägg

Albertoo skrev:
ojojoj nu vart detta mycket roligare. när man får snoppkommentarer i detta forum såbig_smile som jag hela tiden sagt, komfort väl corolla, racing type r!
kul att vissa blir upprörda över vad jag skriver: o förresten jag har vunnit allt snoppmätar tävlingar! big_smilebig_smilebig_smile  gott nytt år på er! ni kan ju erkänna att type r är en mycket bättre bil om man kollar till varför man köper en "sport" bil!

det är ingen som har pratat om att köpa en sportbil!! eller nån "gti-bil" heller för den delen.. eller??

"off topic" albertoo kan inte du slänga upp dina "räcerbilar" här på garaget?? så att alla kan se dom!!

Albertoo
3 januari 2007 · 538 Inlägg

rocker skrev:

Albertoo skrev:
ojojoj nu vart detta mycket roligare. när man får snoppkommentarer i detta forum såbig_smile som jag hela tiden sagt, komfort väl corolla, racing type r!
kul att vissa blir upprörda över vad jag skriver: o förresten jag har vunnit allt snoppmätar tävlingar! big_smilebig_smilebig_smile  gott nytt år på er! ni kan ju erkänna att type r är en mycket bättre bil om man kollar till varför man köper en "sport" bil!

det är ingen som har pratat om att köpa en sportbil!! eller nån "gti-bil" heller för den delen.. eller??

"off topic" albertoo kan inte du slänga upp dina "räcerbilar" här på garaget?? så att alla kan se dom!!

hm. aldrig sagt nåt om att jag har "räcer" bilar grabben! men lägg av med o jämföra två helt olika bilar. en type r mot en corolla! snälla... ni fattar ju själv vilken som är den bättre av de...

rocker
4 januari 2007 · 67 Inlägg

nä.. det var jag som antydde det om räcer..

jag är imponerad albertoo... du nämde varken sport eller gti-bil under hela den kommentaren..

men fortfarande tvungen att påpeka vilken du anser vara bättre..

det var tal om för och nackdelar, men det undgick tydligen dig!?!?

Albertoo
4 januari 2007 · 538 Inlägg

rocker skrev:
nä.. det var jag som antydde det om räcer..

jag är imponerad albertoo... du nämde varken sport eller gti-bil under hela den kommentaren..

men fortfarande tvungen att påpeka vilken du anser vara bättre..

det var tal om för och nackdelar, men det undgick tydligen dig!?!?

bra nu börjar vi komma nånstans, kan du snälla snälla ta fram nåt test/reportage där corollan är bättre än type r,som jag sagt corollan vinner på komfort och utrs. men absolut inget annat.är man ute efter komfort o utrs i en "sport" bil så e corollan bra, men då ska ni inte jämföra den med en type r som inte är känd för komfort lr. utrs. ta o jämför corollan med en "liknande"bil som corollan.
så för o komma till saker ta fram ett test/reportage där corollan vinner! lycka till!

mr_green
4 januari 2007 · 847 Inlägg

Varför ska man ha Ctr eller Cts när det finns fabia RS för.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Albertoo
4 januari 2007 · 538 Inlägg

mr_green skrev:
Varför ska man ha Ctr eller Cts när det finns fabia RS för.

där har du en bil som du kan jämföra corollan med. den är säkrt lika "bra" som corollan.big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang