Volvos Premium sound Harman Kardon

Mad_Max
4 juni 2016 · 197 Inlägg

Tjena gott folk!

Kan Bilia eller en annan firma i Sthlm eftermontera utrustningen Premium sound av Volvos Harman Kardon efter man har köpt en lagerbil?

Är det också möjligt om Bilia eller annan firma kan eftermontera rattvärme och växlingspaddlar?
Vore nice om det funkade, då just dom utrustningarna är ganska sällsynta på dom snålt utrustade lagerbilarna...

Bassiehof
5 juni 2016 · 1 777 Inlägg

Ljudet kan de säkert fixa, det handlar om HU, högtalare och eventuellt slutsteg och det kräver nästan lika mycket insatser som att byta till eftermarknadsprylar. Fördelen med Volvos egna grejer är att allting är modellanpassat så inga modifieringar behövs. Resten kan jag inte svara på och hör inte hemma i detta delforum heller. Dessutom undrar jag varför du anklagar andra för snålhet när du köper en lagerbil som du inte är nöjd med och inte beställer en helt ny bil och kryssar i all utrustning du vill ha. Jag kan tänka mig att Summumpaketet räcker långt.

Senast redigerat av Bassiehof (5 juni 2016)

Mad_Max
5 juni 2016 · 197 Inlägg

Har jag skrivit att jag har anklagat någon? Jag bara tycker att bilarna är snålt utrustade när dom väl kostar nästan 400,000 papp.

Ska man pröjsa en Volvo lagerbil för den summan så med speciellt utrustningen Summum, så förväntar jag mig att åtminstone en av dom tillvalen borde finnas med. Inte ens rattvärme finns i bilarna.
Och då menar jag V70/XC70 som slutat tillverkats

Men i alla fall, huvudsaken är att det verkar som att man kan ordna det hos Bilia.
Och jag är tacksam för ditt svar.


Mvh

Senast redigerat av Mad_Max (5 juni 2016)

Superb-linkan
5 juni 2016 · 275 Inlägg

Angående ljud kan du kolla pris hos bilia, sen även kolla med typ Backesljudbygg vad han skulle ta för något liknande. Han bygger mycket i Volvo

Mad_Max
5 juni 2016 · 197 Inlägg

Finns hans ljudbygg i Sthlm?

Bassiehof
5 juni 2016 · 1 777 Inlägg

Googla backes ljud. http://www.backesljud.se/

Mad_Max
5 juni 2016 · 197 Inlägg

Ok tack:)

Superb-linkan
5 juni 2016 · 275 Inlägg

Han befinner sig på Ekerö. Mattias är riktigt duktig så där kommer du inte bli besviken

Mad_Max
6 juni 2016 · 197 Inlägg

Tusen tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang