Baksäte sedan till kombi? Volvo 850

pernillaohlsson
15 juni 2016 · 43 Inlägg

Har funderat på att skaffa kombi, men det enda som stoppar mig är att jag inte kommer kunna använda baksätet från min nuvarande 850(sedan). Är det nån här som konverterat sedan baksäte till kombi på en 850 och vet hur jag ska gå till väga? eller e det helt kört? roll

Hackev8
16 juni 2016 · 2 121 Inlägg

du måste svetsa en ram som är stabil för baksättet i en kombi är stabil ¨å hård.. i sedanen här den mjuk då du har ryggen för hatthyllan som stabiliserar upp den

Ghurra
17 juni 2016 · 61 Inlägg

Det enda som stoppar dig?
Det brukar följa med ett baksäte i en kombi...
Vad är det för speciellt med baksätet du har i sedanen??

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
M123
17 juni 2016 · 962 Inlägg

Är det inte enklare att skaffa ett som matchar din inredning? Annars finns det väl i varje stad en skomakare som tar åt sig nästan allt som har med tyg och läder att göra som kan klä om från din till kombins stoppning och rygg.
Tycker det låter onödigt drygt att bygga en rygg.
Oavsett så lär det bli billigast och minst kraftansträngning att köpa ett som passar. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Mew
17 juni 2016 · 2 160 Inlägg

Det absolut smidigaste om det är så viktigt är att köpa en 855:a med likadan inredning, eller plocka ett baksäte på skroten. tongue

pernillaohlsson
17 juni 2016 · 43 Inlägg

Baksätet är från en s70 mocka/skinn och är inte speciellt lätt att få tag i såpass bra skick tyvärr. Därför jag gärna vill ha kvar det smile Behöver inte vara dryga i kommentarerna, jag vet mycket väl att det finns ett baksäte i kombi

Mew
17 juni 2016 · 2 160 Inlägg

pernillaohlsson skrev:
Baksätet är från en s70 mocka/skinn och är inte speciellt lätt att få tag i såpass bra skick tyvärr. Därför jag gärna vill ha kvar det smile Behöver inte vara dryga i kommentarerna, jag vet mycket väl att det finns ett baksäte i kombi

Ah, då blir det lite svårare. Tror tyvärr inte att det går att bygga om det ("går" är ett relativt begrepp, men de ser helt annorlunda ut), det smidigaste vore nog i så fall att låta tillverka en ny matchande klädsel till ett baksäte och byta ut det gamla mot det, om du inte får tag på ett likadant till kombimodellen.

Hackev8
17 juni 2016 · 2 121 Inlägg

pernillaohlsson skrev:
Baksätet är från en s70 mocka/skinn och är inte speciellt lätt att få tag i såpass bra skick tyvärr. Därför jag gärna vill ha kvar det smile Behöver inte vara dryga i kommentarerna, jag vet mycket väl att det finns ett baksäte i kombi

de går att flytta över tyget annars

Ghurra
17 juni 2016 · 61 Inlägg

Nä, inte dryg men förklaringen kom ju lite senare också...
Du kunde ju skrivit att du ville flytta framstolar och baksäte, vilket jag antar är fallet.
Tror att du får titta på en kombi och jämföra med din sedan,
efter det kan du nog avgöra om det är värt jobbet/pengarna.
Allting går men...

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Mew
17 juni 2016 · 2 160 Inlägg

Hackev8 skrev:

pernillaohlsson skrev:
Baksätet är från en s70 mocka/skinn och är inte speciellt lätt att få tag i såpass bra skick tyvärr. Därför jag gärna vill ha kvar det smile Behöver inte vara dryga i kommentarerna, jag vet mycket väl att det finns ett baksäte i kombi

de går att flytta över tyget annars

Det är för olika tyvärr hmm Lättare att klä med nytt passande tyg

pernillaohlsson
18 juni 2016 · 43 Inlägg

Ghurra skrev:
Nä, inte dryg men förklaringen kom ju lite senare också...
Du kunde ju skrivit att du ville flytta framstolar och baksäte, vilket jag antar är fallet.
Tror att du får titta på en kombi och jämföra med din sedan,
efter det kan du nog avgöra om det är värt jobbet/pengarna.
Allting går men...

Tycker du är rätt nedvärderande och har allmänt dålig attityd i dina kommentarer. Redan tittat hur de sitter fast i kombi tänkte bara kolla om nån hade gjort det jag tänkt och kunde förklara lite mer noggrant istället för att jag ska gissa mig fram. Behöver inte dumförklara bara för att jag ställde en fråga, kan du inte svaret så skit i att skriva. smile
Tyckte jag skrev rätt tydligt i mitt inlägg att jag vill flytta över baksätet men i andra ord.

pernillaohlsson
18 juni 2016 · 43 Inlägg

Mew skrev:

Hackev8 skrev:

pernillaohlsson skrev:
Baksätet är från en s70 mocka/skinn och är inte speciellt lätt att få tag i såpass bra skick tyvärr. Därför jag gärna vill ha kvar det smile Behöver inte vara dryga i kommentarerna, jag vet mycket väl att det finns ett baksäte i kombi

de går att flytta över tyget annars

Det är för olika tyvärr hmm Lättare att klä med nytt passande tyg

Det jag tror också, blir nog inte jätte bra om man flyttar över hmm

Ghurra
18 juni 2016 · 61 Inlägg

pernillaohlsson skrev:

Ghurra skrev:
Nä, inte dryg men förklaringen kom ju lite senare också...
Du kunde ju skrivit att du ville flytta framstolar och baksäte, vilket jag antar är fallet.
Tror att du får titta på en kombi och jämföra med din sedan,
efter det kan du nog avgöra om det är värt jobbet/pengarna.
Allting går men...

Tycker du är rätt nedvärderande och har allmänt dålig attityd i dina kommentarer. Redan tittat hur de sitter fast i kombi tänkte bara kolla om nån hade gjort det jag tänkt och kunde förklara lite mer noggrant istället för att jag ska gissa mig fram. Behöver inte dumförklara bara för att jag ställde en fråga, kan du inte svaret så skit i att skriva. smile
Tyckte jag skrev rätt tydligt i mitt inlägg att jag vill flytta över baksätet men i andra ord.

Nej, inte nedvärderande och inte dryg. Ledsen om du tolkade mina svar så.
Har inte dumförklarat (var får du det i från?) men jag poängterade bara att hade du
skrivit att du ville flytta över fram och baksäte hade det varit lite klarare bakgrundsinformation (för mig iaf).
Svarade i tråden då jag var nyfiken hur du menade...
Som sagt var, allting går men det skiljer nog för mycket för att göra ett kombisäte av ett sedansäte.
Än en gång, ber om ursäkt om du läste svaren från fel sida...

Mvh G

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang