Bygger ljud i Renault Megane -00

illiuminati
19 juni 2016 · 243 Inlägg

Tja!

Håller på att bygga ljud i min nyinköpta Renault Megane, blev lite glatt överraskad när ljudet va inkopplat och vi testade, riktigt bra tryck och till skillnad mot min förra Saab 9-5 så läcker den inte ljud speciellt mycket och plåten är stum, på 9-5an så wobblade plåten och det va inte speciellt roligt att basa smile

Köpte denna skitbil för att den kostar så pass lite att äga och köra, men ljud måste man ju ha oavsett eftersom den körs dagligen!
Och eftersom resultatet blev så pass bra så funderar jag på om man ska gå vidare och kanske fylla på lite mer i framsystemet för lite fylligare ljud också.

Har redan köpt ljud för samma peng som bilen kostade, består av följande:

2st GAS PRO 80.2
1st 12" Gas PRO bas i portad låda
Alpine UTE-72BT 2st lågnivå utgångar
JBL CLUB 3020 3.5"

Tanken är ju att jag vill köpa till 5.25" och sätta i framdörrarna för att komplettera lite med det rena fina ljudet från 3.5" för att det ska bli lite mer fylligt som sagt, där kommer mina frågor.

Kommer jag behöva ha ännu ett steg, ett till 3.5" ett till basen ett till 5.25"? Sånt fall vad för steg, eller kan jag koppla med mina Gas 80.2 steg så att allt blir bra?

Eller?? ska jag dissa mina 3.5" koaxialer och köpa ett 5.25" kit 2-väg och sätta skrikarna i brädan och 5.25" mid i dörrarna?
Eftersom 3.5" endast spelar diskant just nu, va lite osäker när jag ställde in steget för 3.5" vad man ska köra för Hz osv? går det få ut fylligare ljud ur dem utan att ta sönder? spelar ju jävligt högt när jag väl spelar och vill inte ha missljud.

Tacksam för den hjälp jag kan få

Citroën C5 Exclusive "paddan" (2002)
Saab 9-3 Aero "Svarten" (2001)
Renault Megane "klistret" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang