Volvo v40 96:a nyckel, fjärr till centrallås

mogren3000
21 juni 2016 · 1 Inlägg

Hej.
Jag köpte en gamal Volvo v40 och om jag inte har fattat fel så ska det finnas
en fjärr för att låsa och låsa upp.

Nu hade säljaren bara extra nyckeln och då funderar jag på hur man ska gå till väga för att få det att funka?
Vet att man kan köpa stilett nyckel på Ebay som är blank men då måste man ju ha rätt frekvens till styrenheten för låset.

Tacksam om någon vet hur man fixar det.

Senast redigerat av mogren3000 (21 juni 2016)

bananArmatur
23 juni 2016 · 20 Inlägg

mogren3000 skrev:
Hej.
Jag köpte en gamal Volvo v40 och om jag inte har fattat fel så ska det finnas
en fjärr för att låsa och låsa upp.

Nu hade säljaren bara extra nyckeln och då funderar jag på hur man ska gå till väga för att få det att funka?
Vet att man kan köpa stilett nyckel på Ebay som är blank men då måste man ju ha rätt frekvens till styrenheten för låset.

Tacksam om någon vet hur man fixar det.

Åk till Volvo och öppna din feta plånbok så programmerar dom dosorna till dig, dock kan dom neka dig med stilett nyckel att programmera för de inte är original dosan, sen går de väl inte köpa själva kretskortet på ebay har ja för mig? aja du kan köpa de på skroten men måste ändå lämna in bil med dosor till Volvo verkstad för programmering, kostnad inte under 2000.

fadret
24 juni 2016 · 1 125 Inlägg

Om det är en 96:a så är det inte säkert du har dosa till den,är beroende på om den är utrustad med larm

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
torpis Forummoderator
24 juni 2016 · 10 572 Inlägg

fadret skrev:
Om det är en 96:a så är det inte säkert du har dosa till den,är beroende på om den är utrustad med larm

Rätt svar!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang