JKDesign skrev:
cevapcici skrev:
JKDesign skrev:
Det är bara att smälla dit ett H7 xenonkit!
Funkar konvertera halogenlycktorna om man kör med lampor som heter h7r, dom är det inte samma spridning på i ljusbilden. Har själv haft det i trafiken i många år utan problem( har dock åkt på regbes en gång, dock med 8000k vanliga h7)
Men med xenonlycktan så kan man ju inte tro att bilen inte har det original så det är ju bäst!
Alright skönt att höra! Precis det jag tänkte, tycker inte riktigt xenonkonvertering i en reflektor ser så jättebra ut..
Jag vill minnas att jag läst att 4000k (cool white) är bäst enligt vad folk säger på diverse forum.
Så jag kommer att köra ett h7 xenonkit i projektorlyktorna i samband med utbyte av fronten.
Då ser det ut som original i och med att jag byter till original xenonlyktor.
Men tänker jag rätt med manuell nivåreglering? Att jag bör kunna styra lampan som när jag har en vanlig h7 i reflektorn.
Plockar bort ballasterna i xenonlyktan i och med att ballaster ingår i de xenonkit man köper. Däremot får jag nog byta ut lite kabel inne i lyktan då sladden till h7 glödlampor inte ser likadana ut som sladden till d1s om jag minns rätt!
Ja 4300k är absolut bäst ljus.
Angående nivåreglering så vet jag inte exakt hur det ser ut.
Lite mindre mods så ska det nog gå fint!
Borde gjort det från början som du sa till mig men ville ha det så original som möjligt. Men delvis ville jag slippa placera tillbaka reflektorerna inför besiktning.
Nu när jag väl lärt mig hur man plockar av blinkers och lyktor så var det inte så farligt, så nu kan jag leva med att göra så När man får blankt papper ---> TIllbaka till garaget och placera dit xenonprojektorerna sen är det bara till att tuta o köra!