Vilken bil har det skönast förarsätet? (Bilstol, bilsäte, sätet)

granadadr
19 augusti 2016 · 7 289 Inlägg

IceEyes skrev:

it_mutt skrev:
Hur långt är ett snöre i cm?

Detta är ju en typfråga som kommer få 50-11 olika svar. "Alla" har ju olika preferenser. Sen kommer nästa grej; jag kan tycka en stol är galet skön i "ett par mil" men ha helt andra preferenser om jag ska långköra. Så utifrån det; ska bilen gå långt? kort? Stå på garageinfarten?

Det var väl gissningsvis det som var meningen med trådstarten? wink

Pilotstolarna i 9000 får min röst i alla fall, tätt följd av stolarna i og900 och Volvo 740 som även dessa är riktigt komfortabla.

eeee VOLVO 740?? de är ju faan som parkbänkar ju wink blää

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Hunted Jackass
19 augusti 2016 · 795 Inlägg

granadadr skrev:

IceEyes skrev:

it_mutt skrev:
Hur långt är ett snöre i cm?

Detta är ju en typfråga som kommer få 50-11 olika svar. "Alla" har ju olika preferenser. Sen kommer nästa grej; jag kan tycka en stol är galet skön i "ett par mil" men ha helt andra preferenser om jag ska långköra. Så utifrån det; ska bilen gå långt? kort? Stå på garageinfarten?

Det var väl gissningsvis det som var meningen med trådstarten? wink

Pilotstolarna i 9000 får min röst i alla fall, tätt följd av stolarna i og900 och Volvo 740 som även dessa är riktigt komfortabla.

eeee VOLVO 740?? de är ju faan som parkbänkar ju wink blää

Många a-lagare som lagt sin röst på parkbänkar redan wink

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
alexbenhard Hemlig Agent
19 augusti 2016 · 1 115 Inlägg

Bmw 540 E34 med M-sportstolar är den jag har varit mest nöjd med.
Idag hade jag kanske inte suttit lika bra eftersom jag har ökat på alla mått förutom höjden.
Volvo 740 är ingen höjdare även om jag varit med om värre.

Knugcab
19 augusti 2016 · 5 111 Inlägg

740 har faktiskt komfortabla stolar, tycker man de är som PARKBÄNKAR så kan man inte ha provat friska sådana....
Visst finns det bättre bilar, men jämför man med samtida bilar i samma prisklass så är de ganska bra....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
trubbelturbo
19 augusti 2016 · 1 460 Inlägg

Sätena i Audi S6 C4 är nog de bästa jag personligen åkt i, avverkade ~80mil/10h en dag utan någon som helst "träsmak". Saabar brukar ju ha sköna stolar också.

Senast redigerat av trubbelturbo (19 augusti 2016)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Muttley
19 augusti 2016 ·

Volvo544special65 skrev:
740 har faktiskt komfortabla stolar, tycker man de är som PARKBÄNKAR så kan man inte ha provat friska sådana....
Visst finns det bättre bilar, men jämför man med samtida bilar i samma prisklass så är de ganska bra....

Om man provat ickefriska 740 stolar så är de ju mer likt en nersutten sunken fåtölj smile   Jävla skitstolar blir de när de är helt nersuttna.

Eliasson93
19 augusti 2016 · 91 Inlägg

tänk på att alla stolar blir inte bekväma när man ställer stolen 90grader som det brukar vara i skåpbilar med vägg. har själv satt volvo v40-2013 stolar i min merca vito. fick dra rejält i nackstöden för att dom skulle böja sig. fick äve nrövvärmen o funka smile

Skoda Octavia scout "Adventure edition" (2019)
Hunted Jackass
19 augusti 2016 · 795 Inlägg

Eliasson93 skrev:
tänk på att alla stolar blir inte bekväma när man ställer stolen 90grader som det brukar vara i skåpbilar med vägg. har själv satt volvo v40-2013 stolar i min merca vito. fick dra rejält i nackstöden för att dom skulle böja sig. fick äve nrövvärmen o funka smile

Dom ska sitta i en skåpbil (LT35'a) men jag kommer masera ut skiljeväggen med en slägga om det behövs, ruggigt less på orginalsätet som sitter i den, tror stoppningen i den är ca 4 mm tjock i dagsläget varav 3 millimeter är saltavlagringar från 15 års rövsvett. 

Jag hade fan önskat mig säten med ventilation mer än värme, värmen i den är brutal, kan inte säga detsamma om kylningen då den saknar AC.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
19 augusti 2016 · 1 004 Inlägg

Volvo 780 har mycket sköna stolar anser jag. Kan däremot va knepigt att få tag på misstänker jag.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Knugcab
20 augusti 2016 · 5 111 Inlägg

tkd_rille skrev:

Volvo544special65 skrev:
740 har faktiskt komfortabla stolar, tycker man de är som PARKBÄNKAR så kan man inte ha provat friska sådana....
Visst finns det bättre bilar, men jämför man med samtida bilar i samma prisklass så är de ganska bra....

Om man provat ickefriska 740 stolar så är de ju mer likt en nersutten sunken fåtölj smile   Jävla skitstolar blir de när de är helt nersuttna.

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
20 augusti 2016 ·

Volvo544special65 skrev:

tkd_rille skrev:

Volvo544special65 skrev:
740 har faktiskt komfortabla stolar, tycker man de är som PARKBÄNKAR så kan man inte ha provat friska sådana....
Visst finns det bättre bilar, men jämför man med samtida bilar i samma prisklass så är de ganska bra....

Om man provat ickefriska 740 stolar så är de ju mer likt en nersutten sunken fåtölj smile   Jävla skitstolar blir de när de är helt nersuttna.

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

caromania Forummoderator
20 augusti 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Volvo544special65 skrev:

tkd_rille skrev:

Om man provat ickefriska 740 stolar så är de ju mer likt en nersutten sunken fåtölj smile   Jävla skitstolar blir de när de är helt nersuttna.

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

Sluta gnäll. Sitt ner och var tyst!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
20 augusti 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

Volvo544special65 skrev:

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

Sluta gnäll. Sitt ner och var tyst!

I 740 kan ingen höra dig gnälla...

Evildan
20 augusti 2016 ·

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

Sluta gnäll. Sitt ner och var tyst!

I 740 kan ingen höra dig gnälla...

Eller var det rymden?
Minns inte rikktitt.

caromania Forummoderator
20 augusti 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:

Sluta gnäll. Sitt ner och var tyst!

I 740 kan ingen höra dig gnälla...

Eller var det rymden?
Minns inte rikktitt.

740. Är inte det nåt skejtare pysslar med. 360. 740. Och sånt. Fyfan Evil. Skejtare. Det hade jag aldrig trott. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
20 augusti 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

Evildan skrev:

I 740 kan ingen höra dig gnälla...

Eller var det rymden?
Minns inte rikktitt.

740. Är inte det nåt skejtare pysslar med. 360. 740. Och sånt. Fyfan Evil. Skejtare. Det hade jag aldrig trott. sad

Jeansen i knävecken mannen, 360flip eller det var nog snarare flopp...jag har skejtarjärna lirar inte rikktitt likssssssm.
Tonny Duva var namnet.

Knugcab
20 augusti 2016 · 5 111 Inlägg

Evildan skrev:

Volvo544special65 skrev:

tkd_rille skrev:

Om man provat ickefriska 740 stolar så är de ju mer likt en nersutten sunken fåtölj smile   Jävla skitstolar blir de när de är helt nersuttna.

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

Eftersom jag haft såna där bortsuttna 99-stolar i både min Kadett A och min Hanomag så....vet jag det mycket väl! sad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Evildan
20 augusti 2016 ·

Volvo544special65 skrev:

Evildan skrev:

Volvo544special65 skrev:

Jo, fast det gäller ju alla bilsäten....
Nedsuttna 740-stolar brukar dock innebära gott om metallprofiler upp i röven... wink

Den sköna tvärgående profilen längst upp där ryggstödet slutar är också rar att ha emot skulderbladen.
Ett bortsuttet SAAB 99 säte är som att med röven i en 10liters plåthink.

Eftersom jag haft såna där bortsuttna 99-stolar i både min Kadett A och min Hanomag så....vet jag det mycket väl! sad

En storhänt proktolog med dålig blodgenomströmning är att föredra.

Joakim-S Hobby Fotograf
21 augusti 2016 · 650 Inlägg

Jag tänker slänga in min röst på V70R stolarna, Skönare stolar har jag nog knappt suttit i skulle jag tro smile

MG e-HS (2021)
Fiesta_Racing Ford fantast
21 augusti 2016 · 1 607 Inlägg

fords recaro stolar från 80 talet

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang