KÖPRÅD supra

Molna
2 september 2016 · 87 Inlägg

Ja, men den verkar vara rätt ombyggd/trimmad, Kolla vad han tror ungefär hk och vad laddtryck ligger på.  och fråga honom vem som mappat bilen så det inte är halvtaskigt gjort, är det någon okänd person så skulle jag pruta ner pris och få den riktigt mappad, så kan du även välja effekt  själv även få "snällare" inställt,Jag har inte all koll med sprut och mappning men det är väll mina tips om ingen annan vill fylla på.. vill du inte skruva så bör du ju inte köra med t.ex 600hk+ utan då är ca 400hk bättre val smile

julle50
2 september 2016 · 36 Inlägg

Molna skrev:
Ja, men den verkar vara rätt ombyggd/trimmad, Kolla vad han tror ungefär hk och vad laddtryck ligger på.  och fråga honom vem som mappat bilen så det inte är halvtaskigt gjort, är det någon okänd person så skulle jag pruta ner pris och få den riktigt mappad, så kan du även välja effekt  själv även få "snällare" inställt,Jag har inte all koll med sprut och mappning men det är väll mina tips om ingen annan vill fylla på.. vill du inte skruva så bör du ju inte köra med t.ex 600hk+ utan då är ca 400hk bättre val smile

"skulle tippa på minst 500hk i dagsläget. med mappning ska de bli 700hk" skrev han. Skall fråga honom vem som mappade och vad laddtrycket låg på.

Det enda jag oroar mig över är att den håller bra och inte går sönder inom nån månad.

prosty Rackeltrimmare
2 september 2016 · 62 Inlägg

Om du inte mekar, varför funderar du ens på en bil som har den effekten, kommer ju ta en vecka så har vi en tekniktråd här där du undrar varför den inte startar eller varför den inte går som den ska

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
julle50
2 september 2016 · 36 Inlägg

prosty skrev:
Om du inte mekar, varför funderar du ens på en bil som har den effekten, kommer ju ta en vecka så har vi en tekniktråd här där du undrar varför den inte startar eller varför den inte går som den ska

Antar att det är därför man har verkstäder, prosty.

Bara för att jag inte har mekkat sedan barnsben betyder det inte att jag inte ska köpa en bil som jag verkligen vill ha.

prosty Rackeltrimmare
2 september 2016 · 62 Inlägg

Inte alla verkstäder kan/ tar emot en bil med den effekten heller. Tro mig att hålla på med verkstäder och trimmade bilar är ingen bra hit om du inte har Trump som sponsor, en sak att bygga och mappa via en verkstad men inte stå o flippa tusenlappar för att hitta småfel.

Har hållt på med bilar bra mycket längre än de flesta andra, började med 0 i kunskap och har gått den vägen själv att betala tusentals kronor för saker som jag idag gör på 30 minuter själv.

Jag säger inte detta för att vara elak, utan för att det är sanningen. Sen om du inte vill ta åt dig är inte min sak.
Finns en miljard trådar på f.d Zatzy med folk som hade fått pengar (arv eller annat tjafs) och köpte sig en bil och trodde sig vara kungen av gatan, sen kom första felen och några månader senare fanns det en blocketannons med reapris på bilen i fråga.

Senast redigerat av prosty (2 september 2016)

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 september 2016 · 14 058 Inlägg

prosty skrev:
Inte alla verkstäder kan/ tar emot en bil med den effekten heller. Tro mig att hålla på med verkstäder och trimmade bilar är ingen bra hit om du inte har Trump som sponsor, en sak att bygga och mappa via en verkstad men inte stå o flippa tusenlappar för att hitta småfel.

Har hållt på med bilar bra mycket längre än de flesta andra, började med 0 i kunskap och har gått den vägen själv att betala tusentals kronor för saker som jag idag gör på 30 minuter själv.

Jag säger inte detta för att vara elak, utan för att det är sanningen. Sen om du inte vill ta åt dig är inte min sak.
Finns en miljard trådar på f.d Zatzy med folk som hade fått pengar (arv eller annat tjafs) och köpte sig en bil och trodde sig vara kungen av gatan, sen kom första felen och några månader senare fanns det en blocketannons med reapris på bilen i fråga.

Det kan ligga lite i det du skriver. Det gäller inte bara att ha råd med att köpa bilen utan man måste ha råd med allt annat och det kan bli mycket om den är bonntrimmad eller liknande.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
julle50
2 september 2016 · 36 Inlägg

Ja jo jag uppskattar all info jag får, det tackar jag för men måste ju börja någonstans antar jag.

Sen så är det ju inte smart alls att köpa en supra med 700 hästar på direkten såklart men det är så otroligt svårt att hitta en oskruvad manuell TT. Skulle jag hittat en skulle jag varit intresserad men dessvärre.

Du har nog rätt, kanske borde avvakta tills en manuell oskruvad TT kommer (om det kommer) och sedan kanske köra en BPU för att börja med.

Senast redigerat av julle50 (2 september 2016)

prosty Rackeltrimmare
2 september 2016 · 62 Inlägg

Supran är en bra bil att utgå från om den är rätt byggd från början då den håller för väldigt mycket. Men den är inte underhållsfri, är ju tex jobbigaste bilen jag vet att byta olja på då filtret sitter förjäkligt meckigt till. Andra saker på den är väldigt enkelt att hålla på med anser jag. Men om man inte mekar själv och köper en trimmad bil så får man räkna med att lägga tusenlappar på småsaker, för tryckslangar och stift åker alltid när man kör trimmat. Mm mm. Då får man välja, lära sig (ha någon som lär en hur man gör) eller betala någon annan för att göra det åt en.

Om du är ute efter ryggdunkningar att köpa en bil så är jag fel person för det, jag kan ge en dos sanning istället, men i dagens Sverige så är det ju en dos man sällan får ge utan att man får mothugg tillbaka.

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
prosty Rackeltrimmare
2 september 2016 · 62 Inlägg

Köp en BPU UK-Spec supra om du hittar (de är ju billigare än Eurospec men med samma grejer fast ratten på höger sida)

Jag har haft en Porsche 996 Turbo med 500+ och anser inte Supran skämma ut sig gentemot den alls.
150-170 får du nog ge för en sån.

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
SportPilot Ubåtsingenjör
2 september 2016 · 7 232 Inlägg

va lugn och vänta på rätt bil smile köp inte en bil som ett gäng relativt unga grabbar har skruvat på

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
julle50
3 september 2016 · 36 Inlägg

prosty skrev:
Supran är en bra bil att utgå från om den är rätt byggd från början då den håller för väldigt mycket. Men den är inte underhållsfri, är ju tex jobbigaste bilen jag vet att byta olja på då filtret sitter förjäkligt meckigt till. Andra saker på den är väldigt enkelt att hålla på med anser jag. Men om man inte mekar själv och köper en trimmad bil så får man räkna med att lägga tusenlappar på småsaker, för tryckslangar och stift åker alltid när man kör trimmat. Mm mm. Då får man välja, lära sig (ha någon som lär en hur man gör) eller betala någon annan för att göra det åt en.

Om du är ute efter ryggdunkningar att köpa en bil så är jag fel person för det, jag kan ge en dos sanning istället, men i dagens Sverige så är det ju en dos man sällan får ge utan att man får mothugg tillbaka.

Det är sanningen jag är ute efter så uppskattar din insyn. Det är just därför jag frågar, för att få sanningen om hur mycket det kostar att äga en supra.

julle50
3 september 2016 · 36 Inlägg

prosty skrev:
Köp en BPU UK-Spec supra om du hittar (de är ju billigare än Eurospec men med samma grejer fast ratten på höger sida)

Jag har haft en Porsche 996 Turbo med 500+ och anser inte Supran skämma ut sig gentemot den alls.
150-170 får du nog ge för en sån.

Vad är största skillnaderna mellan en UK-spec och jdm? Bättre delar bara, som tex bromsar?

julle50
3 september 2016 · 36 Inlägg

CHEEVA skrev:
va lugn och vänta på rätt bil smile köp inte en bil som ett gäng relativt unga grabbar har skruvat på

Ja det har du rätt i, får vänta och hoppas på att de dyker upp en oskruvad TT nångång smile

prosty Rackeltrimmare
3 september 2016 · 62 Inlägg

Starkare turbos som har stålimpeller, annan bakaxel med kylning, skinnklädsel, stolsvärme, annat insug med EGR, annat grenrör och större downpipe / EGCV, andra kammar, större spridare, annan soppapump, luftmassemätare huvscoop med kylning för motor, KYB dämpare istället för bilstein, glaslyktor, andra bakljus, inga hål för sidopositionsljus fram eller bak.
Har säkert glömt nåt

Senast redigerat av prosty (3 september 2016)

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
julle50
3 september 2016 · 36 Inlägg

prosty skrev:
Starkare turbos som har stålimpeller, annan bakaxel med kylning, skinnklädsel, stolsvärme, annat insug med EGR, annat grenrör och större downpipe / EGCV, andra kammar, större spridare, annan soppapump, luftmassemätare huvscoop med kylning för motor, KYB dämpare istället för bilstein, glaslyktor, andra bakljus, inga hål för sidopositionsljus fram eller bak.
Har säkert glömt nåt

Uk-sepc supror är väl mer sällsynta här i Sverige? Har inte sett många UK-spec på blocket på ett långt tag iallafall.

prosty Rackeltrimmare
3 september 2016 · 62 Inlägg

Nej var längesen, polaren hade en kopia på min fast UK Spec, den var riktigt nice.

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black
julle50
4 september 2016 · 36 Inlägg

Kan tänka mig. Frågan är om man bör köpa en automat TT, finns några ute just nu och de är mycket billigare. Kan dock tänka mig att de är svårare att sälja.

Sen så tycker jag givetvis att en sportbil ska vara manuell men som sagt, så himla svårt att hitta en oskruvad manuell TT

Aja, ska hålla utkik så får vi se. Hittar jag en oskruvad TT manuell så kör jag på de

Molna
4 september 2016 · 87 Inlägg

julle50 skrev:
Kan tänka mig. Frågan är om man bör köpa en automat TT, finns några ute just nu och de är mycket billigare. Kan dock tänka mig att de är svårare att sälja.

Sen så tycker jag givetvis att en sportbil ska vara manuell men som sagt, så himla svårt att hitta en oskruvad manuell TT

Aja, ska hålla utkik så får vi se. Hittar jag en oskruvad TT manuell så kör jag på de

Vill du ha manuell så köp manuell och inte automat, kan lova dig köper du dig nu en automat och 1 månad senare kommer det ut en manuell så kommer du ångra dig.. Sommarn är endå över strax och du har hela vintern på dig att hitta en supra. Bara och leta runt bland alla supror här på garaget som är intressant och fråga om dom kan tänka sig sälja.

julle50
4 september 2016 · 36 Inlägg

Ja, håller med fullständigt. Får väl kika runt ett tag smile

julle50
4 september 2016 · 36 Inlägg

Las ut en ny supra, manuell tt som verkar vara relativt oskruvad. Vad tycks?

https://www.blocket.se/Skane/Toyota_Supra_68914499.htm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang