För höga Co och HC värden!

caromania Forummoderator
25 september 2016 · 9 296 Inlägg

Har du kanske orsakat ett fel eller rent av felet när du letade felkoder? Kan det rent av vara så att letandet efter felkoder i detta fall varit orsaker till felkoderna från början till slut?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
25 september 2016 ·

Jag kommer osökt att tänka på Joseph Heller.

jaka54
25 september 2016 · 5 733 Inlägg

Hej!
Närå! Jag hörde att det spraka till lite när jag kopplade in en av testsladdarna när jag försökte blinka ut felkoder för några dagar sedan så jag misstänkte att att en säkring gått men jag visste inte var eftersom allt i bilen funkade.
Det var tack vare en medlem  på "Nordic audi" som tipsade mig om att kolla säkring 21 och mycket riktigt var det den som sönder. (21 är bl.a Diagnos)
Jag hittade antagligen feltet till koden 2,3,2,1 "trasig tempgivare/kabelbrott" och det var att flera sladdar hade lossat till "stora tempgivaren" som sitter under den lilla tempgivaren på RT-motorerna . Hittade en "ny" kontakt med sladdar till tempgivaren på Enköpingsskroten i går och lödde in alla fyra sladdarna och efter att ha tagit bort ena polen på batteriet  (längre än en minut så alla kondensatorer fått laddas ur) så blinkade jag felkoder igen och 2,2,2,1 blinkades fram som betyder "vakumläcka till ECU"! Efter en snabb koll i motorrummet hittades felet: En lös plastslang som går till insuget. Efter det kollades koder igen och det blinkade 4,4,4,4 vilket på gammalt Audi 100 språk betyder att inga felkoder finns.

Det var alltså lösa sladdar till nedre stora tempgivaren som var boven i dramat. Frågan är bara: Kan det ha orsakat höga HC och CO värden?  Ska lämna in bilen i morgon till "Kurre och Brollan " i Upplands Väsby så får de kolla. -Han kollade min bil gratis i Torsdags. Heders åt en sån firma!

spillolja
25 september 2016 · 4 025 Inlägg

Va bra, då behöver du inte följa Evildans råd att göra er av med denna kärra

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
25 september 2016 ·

spillolja skrev:
Va bra, då behöver du inte följa Evildans råd att göra er av med denna kärra

Väntar på nästa tråd "luktar bränt kablage" med spänning. wink

caromania Forummoderator
25 september 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

spillolja skrev:
Va bra, då behöver du inte följa Evildans råd att göra er av med denna kärra

Väntar på nästa tråd "luktar bränt kablage" med spänning. wink

Tror du skulle slå en volt då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
25 september 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

spillolja skrev:
Va bra, då behöver du inte följa Evildans råd att göra er av med denna kärra

Väntar på nästa tråd "luktar bränt kablage" med spänning. wink

Tror du skulle slå en volt då.

Sant, ohm med visst motstånd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang