Välkommen till nya Garaget!

chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Aldeles för ljust både på dator & telefon, man får "ont i ögonen" är min första känsla, tror lite mörkare färger skulle funka bättre, tex två nyanser av grått . eller så är det bara en vanesak, men snabbläste lite här & tyckte mig se fler som anmärkt på att det är för ljust.

Sen i mitt tycke, ta bort "avprenumerera"  i aviseringsfunktionen, när man på mobilen ska klicka sig till en projekttråd som fått ny uppdatering så kommer man lätt åt "avprenumerera" = inte bra.

Såg även att är man inne i sina egna fotoalbum & har en bild "stor" så går inte hela albumet att se i miniatyrerna till höger, utan man lär gå ett steg bakot för & se hela albumet i miniatyr.

i övrigt så har jag inte hunnit vänja mig & kolla alla funktioner
Mvh Mattias

**Uppdatering , har även konstaterat att mina fotoalbum hamnat i total o-ordning & det verkar inte gå redigera längre?
(jag har många album & vill gärna ha dom i "min" ordning)

Sen finns inte längre funktionen "senast uppladdade bilder i fotoalbum" längst ner på profilen?
Den funktionen tyckte jag var bra & användes ofta av mig.

i övrigt så verkar det toppen, inkörningsproblem får man alltid vid stora förändringar, konstigt vore det annars.

Färgerna är nog en vanesak. Jag menar, mörkgrå text på ljus bakgrund är inget direkt ovanligt. Nån skrev att fonten var svårläst också, men det har jag ingen förståelse för alls faktiskt. Vi använder Open Sans nu som är en av de vanligaste och mest populära gratisfonterna på webben just pga att den är enkel, tydlig och lättläst.

I vilket fall, vi har ändrat färgerna i forumet något och gjort bakgrunden till inläggen lite mörkare för att minska kontrasten något, samt gjort avgränsningen mellan inläggen tydligare så att de inte flyter ihop. Små ändringar som ändå verkar ha gett gott resultat.

Avprenumerera har jag inte tänkt på riktigt, jag har för mig man ändå måste bekräfta för att det ska avprenumereras den vägen. Men jag kan kika på det.

Småbilderna när man tittar på en bild i fotoalbumet la jag upp en fix för imorse, så nu ska det gå att navigera vidare där också i flera steg och inte bara "nästa" och "föregående".

Ordningen på albumen är sorterade efter... hm, ja hur var det nu. Har för mig att de är datumordnade. Kunde man verkligen sortera dessa manuellt tidigare? Jag minns faktiskt inte ärligt talat. Bilderna i albumet kan du dock sortera som du vill.

Kanske skulle vi kunna dela upp albumen i de olika kategorierna, så man får projekt för sig, personligt för sig osv. Man kanske kan ha det som ett alternativ om inte annat via en knapp.

Senaste bilderna för fotoalbum kan du se här: http://www.garaget.org/gallery/?imageView men det kanske inte var det du menade? Vi borde kanske ha en liknande för varje användares fotoalbum också. Jag lägger in det på en TODO i vilket fall, det vore ju faktiskt bra att ha, även om det kanske inte heller var var du menade :)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
5 oktober 2016 · 6 474 Inlägg

chrizz skrev:

farbrorbozze skrev:
Aldeles för ljust både på dator & telefon, man får "ont i ögonen" är min första känsla, tror lite mörkare färger skulle funka bättre, tex två nyanser av grått . eller så är det bara en vanesak, men snabbläste lite här & tyckte mig se fler som anmärkt på att det är för ljust.

Sen i mitt tycke, ta bort "avprenumerera"  i aviseringsfunktionen, när man på mobilen ska klicka sig till en projekttråd som fått ny uppdatering så kommer man lätt åt "avprenumerera" = inte bra.

Såg även att är man inne i sina egna fotoalbum & har en bild "stor" så går inte hela albumet att se i miniatyrerna till höger, utan man lär gå ett steg bakot för & se hela albumet i miniatyr.

i övrigt så har jag inte hunnit vänja mig & kolla alla funktioner
Mvh Mattias

**Uppdatering , har även konstaterat att mina fotoalbum hamnat i total o-ordning & det verkar inte gå redigera längre?
(jag har många album & vill gärna ha dom i "min" ordning)

Sen finns inte längre funktionen "senast uppladdade bilder i fotoalbum" längst ner på profilen?
Den funktionen tyckte jag var bra & användes ofta av mig.

i övrigt så verkar det toppen, inkörningsproblem får man alltid vid stora förändringar, konstigt vore det annars.

Färgerna är nog en vanesak. Jag menar, mörkgrå text på ljus bakgrund är inget direkt ovanligt. Nån skrev att fonten var svårläst också, men det har jag ingen förståelse för alls faktiskt. Vi använder Open Sans nu som är en av de vanligaste och mest populära gratisfonterna på webben just pga att den är enkel, tydlig och lättläst.

I vilket fall, vi har ändrat färgerna i forumet något och gjort bakgrunden till inläggen lite mörkare för att minska kontrasten något, samt gjort avgränsningen mellan inläggen tydligare så att de inte flyter ihop. Små ändringar som ändå verkar ha gett gott resultat.

Avprenumerera har jag inte tänkt på riktigt, jag har för mig man ändå måste bekräfta för att det ska avprenumereras den vägen. Men jag kan kika på det.

Småbilderna när man tittar på en bild i fotoalbumet la jag upp en fix för imorse, så nu ska det gå att navigera vidare där också i flera steg och inte bara "nästa" och "föregående".

Ordningen på albumen är sorterade efter... hm, ja hur var det nu. Har för mig att de är datumordnade. Kunde man verkligen sortera dessa manuellt tidigare? Jag minns faktiskt inte ärligt talat. Bilderna i albumet kan du dock sortera som du vill.

Kanske skulle vi kunna dela upp albumen i de olika kategorierna, så man får projekt för sig, personligt för sig osv. Man kanske kan ha det som ett alternativ om inte annat via en knapp.

Senaste bilderna för fotoalbum kan du se här: http://www.garaget.org/gallery/?imageView men det kanske inte var det du menade? Vi borde kanske ha en liknande för varje användares fotoalbum också. Jag lägger in det på en TODO i vilket fall, det vore ju faktiskt bra att ha, även om det kanske inte heller var var du menade smile

Vita fältet till höger är det som stör lite, när man scrollar ner i forumtrådar så får jag ett brett vitt fält när "forummenyn" mm tar slut sitter vid dator med stor skärm så fältet är 14cm brett.

Bläddra i miniatyrerna funkar nu. smile

Ja du måste godkänna avprenumerera , men det är ändå lätt & klick fel när dom ligger intill varandra i drop-menyn på aviseringar.

Ordningen på album har gått att sortera förr ja , via en knapp "ändra albumordning" som markera albumen så man kunde dra & släppa dom där man ville precis som man ändrar ordningen på fototona i albumen.
Går inte det längre så är ju kategoriordning ett alternativ (dock inte lika bra) men då kan man ju byte kategori på albumen så man får dom i någorlunda ordning)
Jag har tex haft alla "sålda bilar" längst ner , projekten i tur & ordning (vissa av mina bilar/projekt har album 1,2,3osv som inte ligger i ordning längre)

längst ner på varje persons presentation har det gått & se "senast uppladdade i fotoalbum"  i gamla versionen.

Senast redigerat av farbrorbozze (5 oktober 2016)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

farbrorbozze skrev:

chrizz skrev:

farbrorbozze skrev:
Aldeles för ljust både på dator & telefon, man får "ont i ögonen" är min första känsla, tror lite mörkare färger skulle funka bättre, tex två nyanser av grått . eller så är det bara en vanesak, men snabbläste lite här & tyckte mig se fler som anmärkt på att det är för ljust.

Sen i mitt tycke, ta bort "avprenumerera"  i aviseringsfunktionen, när man på mobilen ska klicka sig till en projekttråd som fått ny uppdatering så kommer man lätt åt "avprenumerera" = inte bra.

Såg även att är man inne i sina egna fotoalbum & har en bild "stor" så går inte hela albumet att se i miniatyrerna till höger, utan man lär gå ett steg bakot för & se hela albumet i miniatyr.

i övrigt så har jag inte hunnit vänja mig & kolla alla funktioner
Mvh Mattias

**Uppdatering , har även konstaterat att mina fotoalbum hamnat i total o-ordning & det verkar inte gå redigera längre?
(jag har många album & vill gärna ha dom i "min" ordning)

Sen finns inte längre funktionen "senast uppladdade bilder i fotoalbum" längst ner på profilen?
Den funktionen tyckte jag var bra & användes ofta av mig.

i övrigt så verkar det toppen, inkörningsproblem får man alltid vid stora förändringar, konstigt vore det annars.

Färgerna är nog en vanesak. Jag menar, mörkgrå text på ljus bakgrund är inget direkt ovanligt. Nån skrev att fonten var svårläst också, men det har jag ingen förståelse för alls faktiskt. Vi använder Open Sans nu som är en av de vanligaste och mest populära gratisfonterna på webben just pga att den är enkel, tydlig och lättläst.

I vilket fall, vi har ändrat färgerna i forumet något och gjort bakgrunden till inläggen lite mörkare för att minska kontrasten något, samt gjort avgränsningen mellan inläggen tydligare så att de inte flyter ihop. Små ändringar som ändå verkar ha gett gott resultat.

Avprenumerera har jag inte tänkt på riktigt, jag har för mig man ändå måste bekräfta för att det ska avprenumereras den vägen. Men jag kan kika på det.

Småbilderna när man tittar på en bild i fotoalbumet la jag upp en fix för imorse, så nu ska det gå att navigera vidare där också i flera steg och inte bara "nästa" och "föregående".

Ordningen på albumen är sorterade efter... hm, ja hur var det nu. Har för mig att de är datumordnade. Kunde man verkligen sortera dessa manuellt tidigare? Jag minns faktiskt inte ärligt talat. Bilderna i albumet kan du dock sortera som du vill.

Kanske skulle vi kunna dela upp albumen i de olika kategorierna, så man får projekt för sig, personligt för sig osv. Man kanske kan ha det som ett alternativ om inte annat via en knapp.

Senaste bilderna för fotoalbum kan du se här: http://www.garaget.org/gallery/?imageView men det kanske inte var det du menade? Vi borde kanske ha en liknande för varje användares fotoalbum också. Jag lägger in det på en TODO i vilket fall, det vore ju faktiskt bra att ha, även om det kanske inte heller var var du menade smile

Vita fältet till höger är det som stör lite, när man scrollar ner i forumtrådar så får jag ett brett vitt fält när "forummenyn" mm tar slut sitter vid dator med stor skärm så fältet är 14cm brett.

Bläddra i miniatyrerna funkar nu. smile

Ja du måste godkänna avprenumerera , men det är ändå lätt & klick fel när dom ligger intill varandra i drop-menyn på aviseringar.

Ordningen på album har gått att sortera förr ja , via en knapp "ändra albumordning" som markera albumen så man kunde dra & släppa dom där man ville precis som man ändrar ordningen på fototona i albumen.
Går inte det längre så är ju kategoriordning ett alternativ (dock inte lika bra) men då kan man ju byte kategori på albumen så man får dom i någorlunda ordning)
Jag har tex haft alla "sålda bilar" längst ner , projekten i tur & ordning (vissa av mina bilar/projekt har album 1,2,3osv som inte ligger i ordning längre)

längst ner på varje persons presentation har det gått & se "senast uppladdade i fotoalbum"  i gamla versionen.

Det låter bekant det där med sorteringen. Det är lite oklart varför jag tog bort det när jag fixade galleriet (galleriet var en av sektionerna jag jobbade på), kanske blev jag lat och ville komma vidare bara tongue Jag gjorde om hela sorteringsfunktionen för bilderna iallafall minns jag. Den må fungera som förut, men det är helt nytt bakom skalet.

Jag sparar en notering för det här så får vi kika på om (när snarare) vi återinför sortering även för albumen. Det är inget jag kan göra i en handvändning just nu tyvärr då det är mer än bara en "fix".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Navigering mellan bilder med piltangenterna funkar nu igen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
5 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:
Navigering mellan bilder med piltangenterna funkar nu igen.

Mvh

Viste jag inte om vi haft förr haha men riktigt skön funktion smile

Och måste hålla med farbrorbozze om albumens ordning jag har en projekt tråd och ja nyaste albumet hamnar först vilket iallafall enligt mig är fel om man har flera album till en projekt tråd.

så bra du gör en notis om det.  För som det var förut så var det riktigt bra kunde man lägga dom i den ordning man själv ville.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Bierstube
6 oktober 2016 · 616 Inlägg

Jag lyckas inte posta gästboksinlägg till andra medlemmar. När jag är inne på en annan användares sida och går in i gästboken för att skriva ett meddelande och sedan klickar på "skicka" så händer ingenting. Och uppdaterar jag efter fem minuter har fortfarande mitt inlägg inte postats.

Och för övrigt - när ni quotar här i forumet - kapa då gärna bort så att ni inte quotar fem jättelånga inlägg utan bara det senaste (och gärna då också kapa bort det i inlägget som ni inte ger respons på). Nåt å tänka på för att få enklare förståelse, annars är det lätt man inte hänger med.

chrizz Administratör
6 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Bierstube skrev:
Jag lyckas inte posta gästboksinlägg till andra medlemmar. När jag är inne på en annan användares sida och går in i gästboken för att skriva ett meddelande och sedan klickar på "skicka" så händer ingenting. Och uppdaterar jag efter fem minuter har fortfarande mitt inlägg inte postats.

Och för övrigt - när ni quotar här i forumet - kapa då gärna bort så att ni inte quotar fem jättelånga inlägg utan bara det senaste (och gärna då också kapa bort det i inlägget som ni inte ger respons på). Nåt å tänka på för att få enklare förståelse, annars är det lätt man inte hänger med.

Märkligt, jag har inga problem alls. Det funkade fint att skriva till dig.

Vilken webbläsare använder du?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bierstube
6 oktober 2016 · 616 Inlägg

chrizz skrev:
Vilken webbläsare använder du?

Firefox med senaste uppdateringen.

oscargrundstrom
7 oktober 2016 · 171 Inlägg

Efter att ha läst första foruminlägget så måste jag påstå att det är extremt störande när man under varje inlägg ser vilka bilar respektive person äger/har ägt. Tar upp så extremt mycket plats och gör att inlägget blir svårläst. Iallafall för sånna som mig som streck-läser hela projektloggar osv..
Bildexempel
http://prntscr.com/cqq7u7
http://prntscr.com/cqq94g Känns som att hälften arean på det man läser inte handlar om inlägget i sig..

Tycker det är ett ganska onödigt "vetande". Då man enkelt kan klicka in på någons profil ifall man vill ha den informationen. Mycket snyggt jobbat annars!

Senast redigerat av oscargrundstrom (7 oktober 2016)

Skyracer Skyracer
7 oktober 2016 · 917 Inlägg

chrizz skrev:

Skyracer skrev:

chrizz skrev:
Det har varit lite rörigt just med det där, och vi kanske inte fick till det ordentligt ändå. Vi får kika mer på det. Säg gärna till ifall du får något mer liknande, även om det verkar stämma nästa gång.

Jo, den åkte ner till rätt igen, men nu klättrar den åter i mina Händelser, men finns inte på den platsen om man går in på Favorittoppen. smile

Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 116 på Favorittoppen för 6 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 117 på Favorittoppen för 18 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 294 på Topp 500 för 18 timmar sedan

Mvh
Håkan

Men den är ju på plats 116 på favorittoppen, och även plats 294 på Topp 500 tongue

http://www.garaget.org/show.php?action=topfav&p=2

Nu ser jag vad som går snett. Jag får en händelse att bilen klättrat till 116 på Favorittoppen. Men när jag klickar på den länken i Händelser så kommer jag till Topp 500 istället. wink

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
chrizz Administratör
7 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Skyracer skrev:

chrizz skrev:

Skyracer skrev:

Jo, den åkte ner till rätt igen, men nu klättrar den åter i mina Händelser, men finns inte på den platsen om man går in på Favorittoppen. smile

Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 116 på Favorittoppen för 6 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 117 på Favorittoppen för 18 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 294 på Topp 500 för 18 timmar sedan

Mvh
Håkan

Men den är ju på plats 116 på favorittoppen, och även plats 294 på Topp 500 tongue

http://www.garaget.org/show.php?action=topfav&p=2

Nu ser jag vad som går snett. Jag får en händelse att bilen klättrat till 116 på Favorittoppen. Men när jag klickar på den länken i Händelser så kommer jag till Topp 500 istället. wink

Mvh
Håkan

Aha!! Det förklarar saken, vi kikar på det. Jag kommer inte kunna ändra redan skickade händelser, men framtida kan vi fixa.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
7 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

oscargrundstrom skrev:
Efter att ha läst första foruminlägget så måste jag påstå att det är extremt störande när man under varje inlägg ser vilka bilar respektive person äger/har ägt. Tar upp så extremt mycket plats och gör att inlägget blir svårläst. Iallafall för sånna som mig som streck-läser hela projektloggar osv..
Bildexempel
http://prntscr.com/cqq7u7
http://prntscr.com/cqq94g Känns som att hälften arean på det man läser inte handlar om inlägget i sig..

Tycker det är ett ganska onödigt "vetande". Då man enkelt kan klicka in på någons profil ifall man vill ha den informationen. Mycket snyggt jobbat annars!

Vi har en plan! Mvh Sickan å Dynamit-Harry!

(Vi spånar med lite idéer nu, jag återkommer :)

PS. det är endast aktuella bilar som visas under inlägget, dvs inte sålda.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
7 oktober 2016 · 6 474 Inlägg

En sak till jag kommit på , när man markerar foton i ett album & kopierar BBCode för att posta i forumtråd så får man ju med bildtexten och även "två mellanslag" mellan varje bild, skulle det inte räcka med ett mellanslag ? det blir extra "uttdraget" inlägg känns det som.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Rickard-v
7 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Varför är alltid upplösningen för låg?
Vad gäller nuförtiden o varför?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Djo
7 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Rickard-v skrev:
Varför är alltid upplösningen för låg?
Vad gäller nuförtiden o varför?

På bilder ? hört det av andra också medan jag kunde/kan ladda upp mobilbilder knepigt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rickard-v
7 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Djo skrev:

Rickard-v skrev:
Varför är alltid upplösningen för låg?
Vad gäller nuförtiden o varför?

På bilder ? hört det av andra också medan jag kunde/kan ladda upp mobilbilder knepigt.

Då är din tillräckligt stora. Jag brukar göra min 800 eller nu 1024 men ändå för små.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Djo
7 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Rickard-v skrev:

Djo skrev:

Rickard-v skrev:
Varför är alltid upplösningen för låg?
Vad gäller nuförtiden o varför?

På bilder ? hört det av andra också medan jag kunde/kan ladda upp mobilbilder knepigt.

Då är din tillräckligt stora. Jag brukar göra min 800 eller nu 1024 men ändå för små.

Tydligen hm vetetusan hur stora mina är (inget jag kan ändra i mobilen) dock.

1728 x 3072 står det om bild storleks informationen på datorn på mina mobil bilder.

Senast redigerat av Djo (7 oktober 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Rickard-v
7 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Bilder måste vara minst 1280pixlar på en sida för att laddas upp. Har jag lärt mig nu.
Fixar alltid till mina bilder i Photoshop. O ställer in storleken.

Admin: Upplösning är nog fel ord att använda. Det är storlek i pixlar som måste uppfyllas.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
chrizz Administratör
7 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Ladda alltid upp en bild med så hög kvalitet som möjligt. Vi har bumpat upp kvaliten för att få snygga bilder även på högupplösta skärmar. Det kommer mer och mer skärmar och laptops som har en högre densitet på pixlarna. Macbook retina är väl det första exemplet tror jag men många mobiler har samma princip. Pixlar är inte vad de var för bara några år sen, åtminstone inte på webben. På en retina-skärm är fyra pixlar "en gammal pixel" i princip, vilket innebär att bilder kan visas i en extremt fin skärpa. Vi vill utnyttja det något genom att spara mer högupplösta bilder helt enkelt, och då krävs det att orginalet är av bättre kvalitet. Mobilbilder från moderna telefoner är utmärka för det iaf, så skala inte ned bilderna innan ni laddar upp de bara så blir det bäst.

Annars är gränsen vid 1280 pixlar på antingen höjd eller bredd. Tidigare var det 640 tror jag, vilket är på tok för lågt idag tycker jag.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Rickard-v
7 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Japp jag sitter själv med en macbook pro. Med en Högupplöst 25" dellskärm kopplad till den.

Då förstår jag hur ni tänker. Men det är ju inte säkert det blir bättre kvalitet för att storleken på bilden är större. (Det är 2olika saker) Men är den bra då blir det skarpt o fint. Bra kvalitet blir det av en bra kamera sensor och lite jpg komprimering. Funkar det att ladda upp TIFF filer??

Jag justerar storleken för att spara plats på eran server. En bildfil går från 30Mb till 0,3.  Förut kunde man ju välja om bilden skulle gå att klicka på o förstoras med hjälp av storleken.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang