Köpråd 50.000 kronor ungefär, nyare eller färre mil?

FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

Den eviga frågan här på forumet kanske, men det känns som en djungel för en som inte lever och andas bilar.


Tjejen och jag väntar barn så vi vill ha en bil med lite framtidsutsikter, däremot behöver vi kanske inte den största stora kombin som finns! Men ja, något där man får in en barnvagn och lite packning utan problem. Ett annat mål är låga reparationskostnader och/eller en bil som inte krånglar alls..

Problemet känner jag dock främst är vart jag ska rikta mina blickar. Bilar i denna prisklass finns ju från årsmodeller runt -00 som gått under 5.000 till 10.000 mil, eller som gått 20.000 till 25.000 mil men från kanske -10 typ. Vad ska jag satsa på där?

Mamma (av alla människor) vill att jag ska ha en småbil som hon har, tex. en Toyota Aygo. Kan inte säga att jag gillar den idén värst mycket då jag provkört hennes bil och det susar ordentligt på motorväg samt känns allmänt som en leksaksbil att köra, superplastig. Däremot finns de att få tag på i min prisklass med väldigt högt modellår. Nyaste jag hittat för max 50.000 kr är från 2013 tror jag! Hoppar jag upp ett par tusen till blir det bara nyare.


Är Aygo från -13 med under 6000mil bättre än en Golf Variant från -01 med 9800 mil?



OBS! Alla tips är välkomna!

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
zemet
20 oktober 2016 · 4 041 Inlägg

Aygo är bra på det den gör, den är billig och pålitlig.
Golfen är nog bekvämare för gemene man och dessutom så är det inte en skokartong med hjul som aygon.

Saker som är generellt sätt är bättre med nya bilar är bla skick på lack och rost. Med det sagt så kan ju en bli som alltid förvarats i varmgarage och haft vettig ägare vara minst lika fin som en 10 år yngre bil.

Du vill ha en bil som är pålitlig och inte krånglar och är billig att reparera, då skulle jag säga att toyota är vägen att gå. Dock inte aygo för den är alderless för liten.

Toyota avensis känns mer passande för en barnfamilj, lagom stor, rimligt bekväm, hyfsat låg förbrukning samt pålitlig och krocksäker.

Sedan finns ju wildcard med prius, billig i drift och pålitlig som alla toyota. Helt klart värt att kolla upp.

Men om du står och väger mellan golfen och aygon så ta golfen, aygon är för liten helt enkelt.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

zemet skrev:
Aygo är bra på det den gör, den är billig och pålitlig.
Golfen är nog bekvämare för gemene man och dessutom så är det inte en skokartong med hjul som aygon.

Saker som är generellt sätt är bättre med nya bilar är bla skick på lack och rost. Med det sagt så kan ju en bli som alltid förvarats i varmgarage och haft vettig ägare vara minst lika fin som en 10 år yngre bil.

Du vill ha en bil som är pålitlig och inte krånglar och är billig att reparera, då skulle jag säga att toyota är vägen att gå. Dock inte aygo för den är alderless för liten.

Toyota avensis känns mer passande för en barnfamilj, lagom stor, rimligt bekväm, hyfsat låg förbrukning samt pålitlig och krocksäker.

Sedan finns ju wildcard med prius, billig i drift och pålitlig som alla toyota. Helt klart värt att kolla upp.

Men om du står och väger mellan golfen och aygon så ta golfen, aygon är för liten helt enkelt.

Står egentligen inte och väger mellan just två bilar, är helt öppet just nu. Avensis verkar vara svår att hitta i min prisklass, Golfen jag beskrev samt 3 st andra är intressanta då de finns väldigt nära mig och allt känns bra. Förutom en detalj, hade en passat -99 innan denna bil jag har nu som är en Megane -99 och båda har haft el som krånglar, är det inte lite riskabelt med över 10 år gamla bilar med alla teknik de har i sig  nu för tiden?

Vet ju i alla fall att vanliga datorer kan ha svårt att klara 10 år.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
zemet
20 oktober 2016 · 4 041 Inlägg

BiLzZ skrev:

zemet skrev:
Aygo är bra på det den gör, den är billig och pålitlig.
Golfen är nog bekvämare för gemene man och dessutom så är det inte en skokartong med hjul som aygon.

Saker som är generellt sätt är bättre med nya bilar är bla skick på lack och rost. Med det sagt så kan ju en bli som alltid förvarats i varmgarage och haft vettig ägare vara minst lika fin som en 10 år yngre bil.

Du vill ha en bil som är pålitlig och inte krånglar och är billig att reparera, då skulle jag säga att toyota är vägen att gå. Dock inte aygo för den är alderless för liten.

Toyota avensis känns mer passande för en barnfamilj, lagom stor, rimligt bekväm, hyfsat låg förbrukning samt pålitlig och krocksäker.

Sedan finns ju wildcard med prius, billig i drift och pålitlig som alla toyota. Helt klart värt att kolla upp.

Men om du står och väger mellan golfen och aygon så ta golfen, aygon är för liten helt enkelt.

Står egentligen inte och väger mellan just två bilar, är helt öppet just nu. Avensis verkar vara svår att hitta i min prisklass, Golfen jag beskrev samt 3 st andra är intressanta då de finns väldigt nära mig och allt känns bra. Förutom en detalj, hade en passat -99 innan denna bil jag har nu som är en Megane -99 och båda har haft el som krånglar, är det inte lite riskabelt med över 10 år gamla bilar med alla teknik de har i sig  nu för tiden?

Vet ju i alla fall att vanliga datorer kan ha svårt att klara 10 år.

Elektroniken skall väll inte vara något större problem oftast, är när typ absgivare och kransar och liknande börjar rosta sönder, jordpunkter ärjar osv som man får problem oftast.

Renault är väll kända för att det är mycket elfel  och fel överlag på dom så det är ingen överraskning att den krångla direkt:p

Tyvärr så är det så i din prisklass att man får köpa små skitbilar eller lite större bilar som riskerar ha diverse fel. Du får helt enklert hålla ögonen öppna efter ett bra exemplar och vara nogrann innan du köper.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

zemet skrev:

BiLzZ skrev:

zemet skrev:
Aygo är bra på det den gör, den är billig och pålitlig.
Golfen är nog bekvämare för gemene man och dessutom så är det inte en skokartong med hjul som aygon.

Saker som är generellt sätt är bättre med nya bilar är bla skick på lack och rost. Med det sagt så kan ju en bli som alltid förvarats i varmgarage och haft vettig ägare vara minst lika fin som en 10 år yngre bil.

Du vill ha en bil som är pålitlig och inte krånglar och är billig att reparera, då skulle jag säga att toyota är vägen att gå. Dock inte aygo för den är alderless för liten.

Toyota avensis känns mer passande för en barnfamilj, lagom stor, rimligt bekväm, hyfsat låg förbrukning samt pålitlig och krocksäker.

Sedan finns ju wildcard med prius, billig i drift och pålitlig som alla toyota. Helt klart värt att kolla upp.

Men om du står och väger mellan golfen och aygon så ta golfen, aygon är för liten helt enkelt.

Står egentligen inte och väger mellan just två bilar, är helt öppet just nu. Avensis verkar vara svår att hitta i min prisklass, Golfen jag beskrev samt 3 st andra är intressanta då de finns väldigt nära mig och allt känns bra. Förutom en detalj, hade en passat -99 innan denna bil jag har nu som är en Megane -99 och båda har haft el som krånglar, är det inte lite riskabelt med över 10 år gamla bilar med alla teknik de har i sig  nu för tiden?

Vet ju i alla fall att vanliga datorer kan ha svårt att klara 10 år.

Elektroniken skall väll inte vara något större problem oftast, är när typ absgivare och kransar och liknande börjar rosta sönder, jordpunkter ärjar osv som man får problem oftast.

Renault är väll kända för att det är mycket elfel  och fel överlag på dom så det är ingen överraskning att den krångla direkt:p

Tyvärr så är det så i din prisklass att man får köpa små skitbilar eller lite större bilar som riskerar ha diverse fel. Du får helt enklert hålla ögonen öppna efter ett bra exemplar och vara nogrann innan du köper.

Jepp, det är väl så i min prisklass. Men om du får välja då bara: Liten skitbill eller bra bil med eventuella fel? smile

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
zemet
20 oktober 2016 · 4 041 Inlägg

BiLzZ skrev:

zemet skrev:

BiLzZ skrev:

Står egentligen inte och väger mellan just två bilar, är helt öppet just nu. Avensis verkar vara svår att hitta i min prisklass, Golfen jag beskrev samt 3 st andra är intressanta då de finns väldigt nära mig och allt känns bra. Förutom en detalj, hade en passat -99 innan denna bil jag har nu som är en Megane -99 och båda har haft el som krånglar, är det inte lite riskabelt med över 10 år gamla bilar med alla teknik de har i sig  nu för tiden?

Vet ju i alla fall att vanliga datorer kan ha svårt att klara 10 år.

Elektroniken skall väll inte vara något större problem oftast, är när typ absgivare och kransar och liknande börjar rosta sönder, jordpunkter ärjar osv som man får problem oftast.

Renault är väll kända för att det är mycket elfel  och fel överlag på dom så det är ingen överraskning att den krångla direkt:p

Tyvärr så är det så i din prisklass att man får köpa små skitbilar eller lite större bilar som riskerar ha diverse fel. Du får helt enklert hålla ögonen öppna efter ett bra exemplar och vara nogrann innan du köper.

Jepp, det är väl så i min prisklass. Men om du får välja då bara: Liten skitbill eller bra bil med eventuella fel? smile

Stor bil alla dagar i veckan, det ger dig/er så mycket mer frihet och möjligheter.

Hur kul är det att ta en aygo till fjällen, till släktkalas eller en weekend resa till danmark kanske?
Det går ju inte, bilen är för liten och fungerar knappt ens i vardagen.

En sån liten bil kan man ha som andrabil, något annat duger dom ej till enligt mig.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jokabsson
20 oktober 2016 · 1 177 Inlägg

Corolla? En väldigt prisad modell från Toyota. Går och går och sällan något större som går sönder. Farfar köpte sin 06 och ser ingen anledning att någonsin byta bil. Drar lite bensin, lastar bra och kostar imponerande lite att äga.
https://www.blocket.se/stockholm/Toyota … 21&w=3

Senast redigerat av Cracksoup (20 oktober 2016)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
jaka54
20 oktober 2016 · 5 733 Inlägg

Hej!
Sådana här diskussioner om bilköp blir alltid så knepiga. Tipsen vi kommer med handlar nästan alltid om vilka bilar/märken  vi själva föredrar. Själv kör jag en gammal Audi 100 Avant 2,0E sedan 1993 (som är i mint kondition eftersom jag fixar allt själv och tycker det är roligt) och har en Audi TT 3,2lit roadster som sommarbil.
Jag gillar Audi och skulle aldrig (troligen i alla fall) inte välja ett annat märke om jag köpte annan "vardagsbil". "Sommarbilen" är en annan sak, den valde jag för att jag tycker att den är snygg!! Där fanns det inga praktiska val att ta ställning till.

Tittar man på vilket bilmärke som alltid ligger i topp när det gäller fel  i besiktningsstatistiken så är det Toyota! Skulle jag då välja en Toyota!? -Nej! De är tråkiga enligt mig! Skulle jag rekommendera andra att köpa en Toyota? -Ja! De gör bra bilar.
Vad vill jag då ut av en bil som jag kör till vardags?
Jo! Förutom att alltid fungera ska den vara  Den ska tyst och bekväm ! Det är enligt mig j...viktigt! -Att den ska vara rolig att köra bryr jag mig inte om i det fallet.
Sen ska bilen inte rosta! Tyvärr gör vissa japanare det...för att inte tala om Kia och Hyndai.


Vad väljer man då för bil om man har 50000:-?
Stor eller liten?
Allt beror vad man vill ha bilen till. Ska man åka långt,pendla, och kunna frakta saker vill man ha en stor tystgående bil! Bor man i stad och bara kör korta sträckor och inte behöver frakta grejer,då räcker en lite bil som Aygo.
Sen handlar det om vad man kan fixa i serviceväg själv eller om man måste lämna bort bilen vid minsta fel.

Är man sedan ung kanske vill man ha en "häftig " bil med mycket hästkrafter och "lull-lull" sånt kostar i underhåll och service, då sådana bilar ofta har körts hårt och därmed slitits mer, och har högre försäkrings och soppakostnader än motsvarande bilar med mindre motor.

Så vad skulle jag välja för bil själv?
Eftersom  jag gillar Audi men även har en förkärlek för andra tyska märken  så säger jag Audi A2, A4 eller A6 beroende på utrymmeskrav. -Men det finns en j...massa andra bilar (och märken) som jag också skulle kuna tänka mig.- Just nu funderar jag på en Porsche!smile

Senast redigerat av jaka54 (20 oktober 2016)

FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Sådana här diskussioner om bilköp blir alltid så knepiga. Tipsen vi kommer med handlar nästan alltid om vilka bilar/märken  vi själva föredrar. Själv kör jag en gammal Audi 100 Avant 2,0E sedan 1993 (som är i mint kondition eftersom jag fixar allt själv och tycker det är roligt) och har en Audi TT 3,2lit roadster som sommarbil.
Jag gillar Audi och skulle aldrig (troligen i alla fall) inte välja ett annat märke om jag köpte annan "vardagsbil". "Sommarbilen" är en annan sak, den valde jag för att jag tycker att den är snygg!! Där fanns det inga praktiska val att ta ställning till.

Tittar man på vilket bilmärke som alltid ligger i topp när det gäller fel  i besiktningsstatistiken så är det Toyota! Skulle jag då välja en Toyota!? -Nej! De är tråkiga enligt mig! Skulle jag rekommendera andra att köpa en Toyota? -Ja! De gör bra bilar.
Vad vill jag då ut av en bil som jag kör till vardags?
Jo! Förutom att alltid fungera ska den vara  Den ska tyst och bekväm ! Det är enligt mig j...viktigt! -Att den ska vara rolig att köra bryr jag mig inte om i det fallet.
Sen ska bilen inte rosta! Tyvärr gör vissa japanare det...för att inte tala om Kia och Hyndai.


Vad väljer man då för bil om man har 50000:-?
Stor eller liten?
Allt beror vad man vill ha bilen till. Ska man åka långt,pendla, och kunna frakta saker vill man ha en stor tystgående bil! Bor man i stad och bara kör korta sträckor och inte behöver frakta grejer,då räcker en lite bil som Aygo.
Sen handlar det om vad man kan fixa i serviceväg själv eller om man måste lämna bort bilen vid minsta fel.

Är man sedan ung kanske vill man ha en "häftig " bil med mycket hästkrafter och "lull-lull" sånt kostar i underhåll och service, då sådana bilar ofta har körts hårt och därmed slitits mer, och har högre försäkrings och soppakostnader än motsvarande bilar med mindre motor.

Så vad skulle jag välja för bil själv?
Eftersom  jag gillar Audi men även har en förkärlek för andra tyska märken  så säger jag Audi A2, A4 eller A6 beroende på utrymmeskrav. -Men det finns en j...massa andra bilar (och märken) som jag också skulle kuna tänka mig.- Just nu funderar jag på en Porsche!smile

Ett långt svar är alltid uppskattat! 

Jag förstår problematiken med att svara på min fråga, känner mig själv väldigt kluven och därför tycker jag det kan vara skönt att bara höra hur andra tänker. Kanske inte kommer göra exakt som alla säger men väger in allt, har ju pratat med en del släktingar och vänner också men uppskattar bredden av svar man får i forum på internet.

Förstår hur du menar med tyska bilar, har själv ägt en VW samt lån-ägt en VW till och en Audi, väldigt fina bilar. Just nu sitter jag och drömmer om  en passat med nya karossen med dsg låda och svart skinn/inredning och r-line kaross. Sommar bil har jag aldrig haft råd med ännu men helt klart nått jag vill ha i framtiden.

Problemet med en sådan Passat är ju dock att för 50.000 kr får man inte en bil under 10.000 mil utan en bra bit över 20 snarare, och jag tycker det känns lite riskabelt. Min förra bil innan den jag har nu var en Passat -99 som jag köpte kanske -12 gått 22.000 mil tror jag. Den hade en rad småfel, innerbelysningen funkade inte, en spak på insidan var avbruten och ett "liten" rostfläck växte sig större och större på bakluckan. Helt klart saker som inte riktigt har med hur länge och problemfritt bilen kommer rulla, men det känns ju inte kul att lägga ner pengarna på.

En bil runt 5 år kan man väl vara säker på att allt sånt funkar och inte ser för tråkigt ut tänker jag.

Vad hade du valt då av en liten Aygo från -13 som gått 6000 mil jämfört med en Passat från -09 som gått 30-35.000 mil?

t.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

Cracksoup skrev:
Corolla? En väldigt prisad modell från Toyota. Går och går och sällan något större som går sönder. Farfar köpte sin 06 och ser ingen anledning att någonsin byta bil. Drar lite bensin, lastar bra och kostar imponerande lite att äga.
https://www.blocket.se/stockholm/Toyota … 21&w=3

Kan inte säga att jag har något emot en Corolla, allt handlar mer om hur väl den fungerar. Eventuellt kommer jag pendla inom jobbet en bit på motorväg i framtiden och då behöver den ju vara bekväm i 120 km/h.

Denna Corolla hittade jag i närheten för mitt pris, känns lite gammal för det priset men jag vet inte:

https://www.blocket.se/jonkoping/Toyota … 20&w=2

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
FabianTsi
20 oktober 2016 · 208 Inlägg

zemet skrev:

BiLzZ skrev:

zemet skrev:

Elektroniken skall väll inte vara något större problem oftast, är när typ absgivare och kransar och liknande börjar rosta sönder, jordpunkter ärjar osv som man får problem oftast.

Renault är väll kända för att det är mycket elfel  och fel överlag på dom så det är ingen överraskning att den krångla direkt:p

Tyvärr så är det så i din prisklass att man får köpa små skitbilar eller lite större bilar som riskerar ha diverse fel. Du får helt enklert hålla ögonen öppna efter ett bra exemplar och vara nogrann innan du köper.

Jepp, det är väl så i min prisklass. Men om du får välja då bara: Liten skitbill eller bra bil med eventuella fel? smile

Stor bil alla dagar i veckan, det ger dig/er så mycket mer frihet och möjligheter.

Hur kul är det att ta en aygo till fjällen, till släktkalas eller en weekend resa till danmark kanske?
Det går ju inte, bilen är för liten och fungerar knappt ens i vardagen.

En sån liten bil kan man ha som andrabil, något annat duger dom ej till enligt mig.

På sätt och vis lutar jag åt en större bil, som jag skrev till en annan kanske jag kommer motorvägspendla i framtiden så den behöver vara bekväm i 120 km/h, det är min nuvarande bil inte kanske jag säga. Min förra Passat kändes helt ok. Tyvärr verkar jag inte hitta en Passat under 20.000 mil för mitt pris, är det ok ändå tror du? Om tex. den har servats väl på en bra verkstad?

Kommer eventuellt åka 55 mil enkel resa till min familj och fira olika högtider i bland också, inte så kul i en Aygo.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Hellscreame Kapten av Sprutti-bangbang
29 oktober 2016 · 9 Inlägg

tänker slå ett slag för Saab 9-5 -06 facelift.
+
billig i inköp
säker som få
riktigt bra långfärdsbil
pilot stolarna
låg skatt med biopower
bra familjebil.

-
drar runt 0,9 blandad körning
dieseln är tråkig och slö
lågt andrahandsvärde
2,0t är lite svag
valeo styrenheterna till xenon kan krångla (3300 kr/styck + verkstadsbyte).

troligen mest bil för pengarna i dagsläget

Bilar är som Vin. Desto äldre Desto bättre.
Intellectual people drives SAAB. Homer drives Volvo.
Ejan
30 oktober 2016 · 648 Inlägg
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 oktober 2016 · 17 478 Inlägg

Väntar barn?

Att du ens överväger en Aygo. Barnvagn ska ju med oavsett vad ni tror kan gå bra. Plus en helvetespackning med kläder osv. I synnerhet om det är unge nr. 1. Då fyller man lätt en minibuss smile
Kom själv ihåg hur det var då allt skulle in i en V40... Fanns inte en chans.

Nej, Golf kombi kan vara något kanske. Inte mitt förstaval men onekligen en populär bil. För 50 lök så räcker det till en fin Citroën C5 vilket är en bra bil om man inte handlar en med V6:an.

Stirra dig inte blind på miltalet. Köp en som rullat "lagom". Alltså 1500 mil per år. Tänk dig en gammal bil som kanske bara körts fram & tillbaka till affären och aldrig blivit varm. Gissa vad som händer med den när en ny ägare tar över och börjar piska den på långkörning...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 oktober 2016 · 14 056 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Sådana här diskussioner om bilköp blir alltid så knepiga. Tipsen vi kommer med handlar nästan alltid om vilka bilar/märken  vi själva föredrar. Själv kör jag en gammal Audi 100 Avant 2,0E sedan 1993 (som är i mint kondition eftersom jag fixar allt själv och tycker det är roligt) och har en Audi TT 3,2lit roadster som sommarbil.
Jag gillar Audi och skulle aldrig (troligen i alla fall) inte välja ett annat märke om jag köpte annan "vardagsbil". "Sommarbilen" är en annan sak, den valde jag för att jag tycker att den är snygg!! Där fanns det inga praktiska val att ta ställning till.

Tittar man på vilket bilmärke som alltid ligger i topp när det gäller fel  i besiktningsstatistiken så är det Toyota! Skulle jag då välja en Toyota!? -Nej! De är tråkiga enligt mig! Skulle jag rekommendera andra att köpa en Toyota? -Ja! De gör bra bilar.
Vad vill jag då ut av en bil som jag kör till vardags?
Jo! Förutom att alltid fungera ska den vara  Den ska tyst och bekväm ! Det är enligt mig j...viktigt! -Att den ska vara rolig att köra bryr jag mig inte om i det fallet.
Sen ska bilen inte rosta! Tyvärr gör vissa japanare det...för att inte tala om Kia och Hyndai.


Vad väljer man då för bil om man har 50000:-?
Stor eller liten?
Allt beror vad man vill ha bilen till. Ska man åka långt,pendla, och kunna frakta saker vill man ha en stor tystgående bil! Bor man i stad och bara kör korta sträckor och inte behöver frakta grejer,då räcker en lite bil som Aygo.
Sen handlar det om vad man kan fixa i serviceväg själv eller om man måste lämna bort bilen vid minsta fel.

Är man sedan ung kanske vill man ha en "häftig " bil med mycket hästkrafter och "lull-lull" sånt kostar i underhåll och service, då sådana bilar ofta har körts hårt och därmed slitits mer, och har högre försäkrings och soppakostnader än motsvarande bilar med mindre motor.

Så vad skulle jag välja för bil själv?
Eftersom  jag gillar Audi men även har en förkärlek för andra tyska märken  så säger jag Audi A2, A4 eller A6 beroende på utrymmeskrav. -Men det finns en j...massa andra bilar (och märken) som jag också skulle kuna tänka mig.- Just nu funderar jag på en Porsche!smile

Du menar väl att de har lite fel i statistiken?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang