vilka bilar kan ses som raggar bil?

Sluskk
3 januari 2007 · 778 Inlägg

vilka bilar kan ses som raggar bil?

Fredrik.Gustavsson
3 januari 2007 · 2 123 Inlägg

Inte volvo 240 iaf.

Buzted
3 januari 2007 · 62 Inlägg

beror helt på föraren men jag skulle säga allt med rost på som det hänger fula äckliga jävlar ut genom rutorna på som risiga 240,740 är väl dom vanligaste....Men det är ju inga raggare som åker sånna bilar..Det är sviniga jävla äckel som kallar sig raggare...Faktum är att riktiga raggare skäms när dom ser "dagens raggare"....Raggare springer inte runt svinfulla och skriker,Slåss eller åker i en rostig 240..Dom bryr sig om sina bilar....

Volvo_Mannen Volvoskadad
3 januari 2007 · 6 017 Inlägg

inga volvos, men gamla bilar främst amerikanska

Jonas
John87 Stolt Volvoägare
3 januari 2007 · 4 913 Inlägg

"Hobbyraggare" kör väl främst volvo 240/740, men de "riktiga" kör ju gamla jänkare såklart.

Stort och fläskigt ska det vara tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Aerodynamik ...
3 januari 2007 · 7 120 Inlägg

John87 skrev:
"Hobbyraggare" kör väl främst volvo 240/740, men de "riktiga" kör ju gamla jänkare såklart.

Stort och fläskigt ska det vara tongue

Exakt!
740, 240
och gamla fula illaluktande jänkare tongue

Sluskk
3 januari 2007 · 778 Inlägg

hmm jag kanse föklara lite fåligt jag tänkte på vad finns det för usa amricanar bilar märken jag är ganska dålig på det ,mustnag, caprice jag kan nog några till men vad finns det för snygga raggar bilar ? pris klass på 80.000kr? eheheh

John87 Stolt Volvoägare
3 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Cadillac är ju ett givet märke. De gamla, stooora cabbarna är ju riktig "raggar-status" på tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
twin_cam Smålänning
3 januari 2007 · 7 877 Inlägg

Det första som många antagligen tänker på när man säger raggare, är antagligen rollade gamla volvo 240 eller 740 med några gaphalsar i, eller "Ronny & Ragge".

Raggare är inte sådana egentligen. Utan "äkta" raggare så hade det inte funnits så många fina jänkare som det faktiskt finns. Raggare tar hand om sina bilar, och ser till att dom är i toppskick. Sen att "wannabe raggare" åker omkring och gapar och skriker ger ju bara "riktiga" raggare dåligt rykte. Det är skillnad på Raggare och RAGGARE!

Så nästa gång ni ser en fin jänkare, så är det inte omöjligt att den ägs av en sann raggare!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
qiT elit
3 januari 2007 · 327 Inlägg

min volvo 142 ingen ragga bil
Titta å tyck skriv ett medelande va ni tycker

Titta in min 142 http://www.garaget.org/?car=31662

"Only The Good Die Young"
Chevrolet Camaro Racing Team "Camaro Racing Team" (1967)
koppartaket
3 januari 2007 · 116 Inlägg

Buzted skrev:
beror helt på föraren men jag skulle säga allt med rost på som det hänger fula äckliga jävlar ut genom rutorna på som risiga 240,740 är väl dom vanligaste....Men det är ju inga raggare som åker sånna bilar..Det är sviniga jävla äckel som kallar sig raggare...Faktum är att riktiga raggare skäms när dom ser "dagens raggare"....Raggare springer inte runt svinfulla och skriker,Slåss eller åker i en rostig 240..Dom bryr sig om sina bilar....

Håller fullständigt mä. En av få som förstår å vet smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
koppartaket
3 januari 2007 · 116 Inlägg

Sluskk skrev:
hmm jag kanse föklara lite fåligt jag tänkte på vad finns det för usa amricanar bilar märken jag är ganska dålig på det ,mustnag, caprice jag kan nog några till men vad finns det för snygga raggar bilar ? pris klass på 80.000kr? eheheh

alla bilar går att köpa för 80.000 det beror på skicket!
det beror på vad du är ute efter, 40 50 60 70 eller 80 talare, jag föredrar nog
40 å 50 talare om man pratar om "jänkare"

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
Buzted
3 januari 2007 · 62 Inlägg

koppartaket skrev:

Buzted skrev:
beror helt på föraren men jag skulle säga allt med rost på som det hänger fula äckliga jävlar ut genom rutorna på som risiga 240,740 är väl dom vanligaste....Men det är ju inga raggare som åker sånna bilar..Det är sviniga jävla äckel som kallar sig raggare...Faktum är att riktiga raggare skäms när dom ser "dagens raggare"....Raggare springer inte runt svinfulla och skriker,Slåss eller åker i en rostig 240..Dom bryr sig om sina bilar....

Håller fullständigt mä. En av få som förstår å vet smile

det är ju så tyvär....Pågrund av alla idioter som åker runt i sina 240 så är det dom som folk ser som raggare och tyvär så drar ju dom med sig dom riktiga raggarna i skiten oxå...Folk drar alla över samma kant...Tråkigt som fan och pinsamt!

koppartaket
3 januari 2007 · 116 Inlägg

jepp. men men, man får hålla till god med att dom som vet dom vet, resten vet inte eller nåt sånt

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
ghost_boy83 CREW
3 januari 2007 · 2 594 Inlägg

för mig är raggarbilar gammla amerikanare stora feta med mycket crome
men sen fins det olika raggare

bubbla raggare kör bubbla
bonnraggare kör volvo
eparaggare
mm mm

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Åh, om du är ute efter ett jänkejärn ska du såklart köpa en Ford och gå med i The Club of American Ford!  http://www.clubofamericanford.com/ (jag är redaktör för klubbtidningen...)
Ford (ex Fairlane, Mustang, Galaxie mfl)
Mercury (finns riktiga blyslädar och rejäla muskelbilar)
Shelby (fast de är dyrare)
Edsel (gjordes bara två årsmodeller)
Lincoln (tillhör också Fordkoncernen)

Men jag är inte partisk, hur växt upp i en GM-familj (bara bilar från General Motors) så här kommer några förslag som inte är Ford:
Chevrolet
Oldsmobile
Cadillac
Pontiac
Buick
Amc

Gå in och leta lite på www.usabil.nu utan att lämna några sökavgränsningar så hittar du säkert massor, och när du hittat några märken och modeller som tilltalar dig kan du enkelt söka även på Blocket. Eller köp tex Power eller Wheels så lär du också hitta modeller att välja mellan...

Något att tänka på: Raggare är folk som gillar att glida runt i sina bilar och träffa folk. Det har inget med totala fyllehaverier och buskörning att göra... wink
Är man *riktigt* mossig skaffar man en husvagn av samma årsmodell som sin bil och gör ett stiligt ekipage, så har man någonstans att dricka kaffe med polarna även om det regnar på träffen... smile (Vi har en Boca till vår Fairlane)

http://home.rixtele.com/~knektebacken/bilder/040522%20039-099%20fairlane%20o%20husvagn.jpg

Lycka till med ditt billetande, fråga på om du behöver! smile
// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
MrTurbo Better than God \o/
3 januari 2007 · 1 882 Inlägg

Det beror mer på innehållet i bilen (hur den används) än på bilmodellen enligt mig...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
sidny joodå!
31 augusti 2008 · 33 Inlägg

raggarefinns inte mera enligt mej... eller dom är väldigt fåå... allt pga alla jävla fjorttisar som lyssnar på eddie meduza och beter sig som jävla sluskar och sen om dom har råd med någonting annat en en 240 så är det väl en förstörd caprice eller nåt sånt.. riktiga raggare enligt mej är killar som bara kör v8 även på vintern och inte springer runt och svinar ner allt dom kommer över utan håller sig lugna och svaala och håller någorlunda puts på sig själv och på bilen det är en raggare i kort fattning enligt mej smile inte storfjorttisar som kör runt i en söndrkörd 240 och spyr ner varandra och lyssnar på tecno remix av gamla "raggar låtar"

blacken
31 augusti 2008 ·

Sluskk skrev:
vilka bilar kan ses som raggar bil?

Alla som man kan lura in en kåt fjortis i.. big_smile

NJ_
31 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

Bussen såklart ! lol

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang