945 turbo vakum till turbo

Lagerq
5 november 2016 · 170 Inlägg

hej. bestämde mig idag för att återuppta projektet som stått stilla i ca 2 år. Har lite problem då jag inte vet hur jag ska koppla vakum till wastegate & kompressorhus på turbon för bäst effekt, har provat lite olika men utan att bli klokare, Någon som vet hur det ska vara? sen blir grenröret jävligt varmt utan att man "plågat" någonting nästan, vad kan det bero på?


https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151862/151862-c1e1afa91afeeddcd47c455fb0d305fb.jpg

Senast redigerat av Lagerq (5 november 2016)

volvoqq Lastbilsmekaniker
5 november 2016 · 5 138 Inlägg

Lite mystiskt med två slangar till wasgaten, känns som att dom motar varandra skall bara vara en eller?

Lagerq
6 november 2016 · 170 Inlägg

Jo det är ju det som jag inte har koll på riktigt..

aF
6 november 2016 · 357 Inlägg

Den inre anslutningen på tryckklockan är för mottryck. Du kan lämna denna helt öppen om du inte tänkt att styra klockan med mottryck reglerat med sprut eller reglerbar ventil.

Lagerq
6 november 2016 · 170 Inlägg

Okej nej det hade jag inte tänkt, till en början i allafall. Så vakuum till nr 2 & 3 på bilden då vilket fall?

aF
6 november 2016 · 357 Inlägg

Lagerq skrev:
Okej nej det hade jag inte tänkt, till en början i allafall. Så vakuum till nr 2 & 3 på bilden då vilket fall?

nr 3 till nr 2 och lämna nr 1 öppen.
Så precis som du har det på bilden, bara att du tar bort slangen på nr 1.

Senast redigerat av aF (6 november 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang