Mercedes w202 går inte låsa upp dörrarna eller låsa dom

pint
17 november 2016 · 86 Inlägg

Hejsan.
Köpte en "ny" bil i förrgår. Ända sättet att låsa och låsa upp är genom att låsa/låsa upp bagaget, då funkar c-låset. MEN försöker man med nyckeln i någon av dörrarna så händer inget.... har ingen aning om vad det kan vara.
Någon som har några tips eller rättare sagt vet vad det kan vara?

MVH// Matte

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 november 2016 · 4 917 Inlägg

Hur otroligt det än kan verka så tycker jag att bagagelåset förmodligen är den skyldige eftersom den funkar.
Rota runt där lite bland kablaget och se om du kan hitta något som ställer till det med de övriga låsen.
Det kan vara så simpelt så att någon varit där tidigare och " felkopplat" kablarna så att DET låset styr dom andra.

Senast redigerat av tommen1 (17 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Slash Saabifierad
17 november 2016 · 2 026 Inlägg

Går nyckeln att vrida runt i dörrlåsen? låser sig dörrarna manuellt eller händer det absolut ingenting?
Om det inte alls går att vrida runt dörrlåsen är de högst troligt bytta och du använder fel nyckel.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
pint
18 november 2016 · 86 Inlägg

tommen1 skrev:
Hur otroligt det än kan verka så tycker jag att bagagelåset förmodligen är den skyldige eftersom den funkar.
Rota runt där lite bland kablaget och se om du kan hitta något som ställer till det med de övriga låsen.
Det kan vara så simpelt så att någon varit där tidigare och " felkopplat" kablarna så att DET låset styr dom andra.

hmm lät som en smart idee! ska försöka undersöka detta så imorgon! smile

pint
18 november 2016 · 86 Inlägg

Slash skrev:
Går nyckeln att vrida runt i dörrlåsen? låser sig dörrarna manuellt eller händer det absolut ingenting?
Om det inte alls går att vrida runt dörrlåsen är de högst troligt bytta och du använder fel nyckel.

Nyckeln går att vrida runt åt båda hållen men inget händer, inget ljud eller något sådant. Dock inte provat trycka ner själva lås pinnen inne i bilen för att se om den låser då...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2016 · 17 478 Inlägg

pint skrev:

Slash skrev:
Går nyckeln att vrida runt i dörrlåsen? låser sig dörrarna manuellt eller händer det absolut ingenting?
Om det inte alls går att vrida runt dörrlåsen är de högst troligt bytta och du använder fel nyckel.

Nyckeln går att vrida runt åt båda hållen men inget händer, inget ljud eller något sådant. Dock inte provat trycka ner själva lås pinnen inne i bilen för att se om den låser då...

Stöldskyddet alltså. Slash har nog rätt. Låsen bytta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
pint
18 november 2016 · 86 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

pint skrev:

Slash skrev:
Går nyckeln att vrida runt i dörrlåsen? låser sig dörrarna manuellt eller händer det absolut ingenting?
Om det inte alls går att vrida runt dörrlåsen är de högst troligt bytta och du använder fel nyckel.

Nyckeln går att vrida runt åt båda hållen men inget händer, inget ljud eller något sådant. Dock inte provat trycka ner själva lås pinnen inne i bilen för att se om den låser då...

Stöldskyddet alltså. Slash har nog rätt. Låsen bytta.

Men om låsen är bytta skulle jag väl inte kunna snurra runt nyckeln i själva låset?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 november 2016 · 4 917 Inlägg

Prova min idé först!
SEN kan du testa de övrigas..
Man byter inte alla låsen och sen ger ut fel nycklar. .
Du kan kanske t  o m  ta av någon kabel till bagagelåset och sen prova övriga lås?

Senast redigerat av tommen1 (18 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
pint
18 november 2016 · 86 Inlägg

tommen1 skrev:
Prova min idé först!
SEN kan du testa de övrigas..
Man byter inte alla låsen och sen ger ut fel nycklar. .
Du kan kanske t  o m  ta av någon kabel till bagagelåset och sen prova övriga lås?

Jo exakt, får eventuellt tillgång till garage ikväll så då kan man undersöka lite mera smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2016 · 17 478 Inlägg

pint skrev:

tommen1 skrev:
Prova min idé först!
SEN kan du testa de övrigas..
Man byter inte alla låsen och sen ger ut fel nycklar. .
Du kan kanske t  o m  ta av någon kabel till bagagelåset och sen prova övriga lås?

Jo exakt, får eventuellt tillgång till garage ikväll så då kan man undersöka lite mera smile

Kan ha fel gällande 202 men låset kan styras med vacuum. Styrenheten till detta sitter troligen under baksätet då.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Berglund_89
2 december 2016 · 1 476 Inlägg

Även jag har fel i min 97:a... trycker jag på knappen i mittpanelen så låser dom sig men inte om jag trycker på dosan, dörrlåset är tvärstumt.. Blir galen på scouten snart!!!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 december 2016 · 17 478 Inlägg

Riktar ni nyckeln mot backspegeln? IR på dessa.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang