Köpråd Ford Mondeo 2016 1.5 Ecoboost

Ingooo
30 november 2016 · 167 Inlägg

Hej!

Är nyfiken på vad ni har för åsikter om Ford Mondeo 1.5 Ecobost? Är lite inne på att byta bort min Hyundai I30 då jag är trött på den och vill ha mer utrymmen.

Ser att man kan köpa sprillans nya Mondeo 1.5 160 hkr kombi för 199 tkr nu. Antar att de inte har sålt som förväntat under året och nu reas de bort. Hyggligt utrustade också. Tycker det låter väldigt billigt så därför blir jag misstänksam. Tycker inte heller att man hittar särskilt utförliga tester på den?

Provkörde en halvkombi för ett tag sedan och gillade komforten men vill höra om någon av er här har mer att tillföra som har kört den lite mer?

Det är just 1.5 bensin på 160 hkr som tilltalar mig. Ingen raket men helt ok prestanda när man varvar den tyckte jag när jag körde den.

Så fram med era åsikter!

xXSammy
30 november 2016 · 6 571 Inlägg

Såpass nya bilar, finns inte så jättemycket att säga mer än att det är bra mycket trevligare än tidigare årsmodellerna, inga barnsjukdomar än så länge..

De/Dem
Ingooo
2 december 2016 · 167 Inlägg

Malheus skrev:
Såpass nya bilar, finns inte så jättemycket att säga mer än att det är bra mycket trevligare än tidigare årsmodellerna, inga barnsjukdomar än så länge..

Ok kanske inte så många barnsjukdomar   som framkommit än. Men är det någon som kört den ett litet tag och kommit på störande detaljer?
Avskyr köpa bil för att efter nån månad eller två irritera sig på saker man inte upptäcker vid nån eller några provkörningar.

xXSammy
2 december 2016 · 6 571 Inlägg

Ingooo skrev:

Malheus skrev:
Såpass nya bilar, finns inte så jättemycket att säga mer än att det är bra mycket trevligare än tidigare årsmodellerna, inga barnsjukdomar än så länge..

Ok kanske inte så många barnsjukdomar   som framkommit än. Men är det någon som kört den ett litet tag och kommit på störande detaljer?
Avskyr köpa bil för att efter nån månad eller två irritera sig på saker man inte upptäcker vid nån eller några provkörningar.

Mittre luftmunstycket blåser på mikrofonen för handsfree'n, kan vara ett störnings moment wink Bara att vinkla ner den dock.. lite konstruktionsmiss kan man tycka

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang