Avslutad tråd

Hugojohanssson
8 december 2016 · 43 Inlägg

Avslutad tråd

Senast redigerat av Hugojohanssson (15 januari 2018)

ehedman
8 december 2016 · 1 966 Inlägg

Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.

alexbenhard Hemlig Agent
8 december 2016 · 1 115 Inlägg

ehedman skrev:
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.

Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.

Meaganeowner
8 december 2016 · 2 250 Inlägg

Bör väl gå att mäta slangen/röret på plats?

ehedman
9 december 2016 · 1 966 Inlägg

alexbenhard skrev:

ehedman skrev:
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.

Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.

Fast nu svarade ju jag på varför bilen inte går som den ska. TS vet redan att han bör åtgärda läckaget. Sitt inte och snäs åt hjälpsamma medlemmar när du själv inte bidrar med ett dyft till tråden.

klubbfors
25 december 2016 · 135 Inlägg

Kolla felkoderna! Googla så hittar du hur man gör det, finns en bra tråd här på garaget bland annat.

Går den bra tills den börjar bli varm?

Ett snabbtest man kan göra, om bilen går bra tills den börjar bli varm, är att testa koppla ur kallstartsspridaren då den börjar gå dåligt,- den sitter på undersidan av insuget.
Är bara att ta lös kontakten till den.
Går den bättre då skulle jag tippa på att tempgivaren till sprutet behöver bytas, det är ett ganska vanligt fel på dessa bilar.
Givaren kan lura sprutet att tro att motorn är kallare än den är --> motorn går fett.

Men kolla felkoderna, allt blir mycket lättare då och det tar max 5 min! smile

simlar
30 december 2016 · 5 508 Inlägg

Prova koppla loss lambdasonden, inte helt ovanligt att den är boven vid dessa symptom då motorstyrningen endast använder lambdaregleringen under 3500rpm.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
jaka54
5 januari 2017 · 5 656 Inlägg

Hej!
Det är inte så att du har två bränslepumpar i din 745:a, en i tanken och en under bilen , under förarstolen)? (som på en 87:a).
Om det luktar bensin så ta reda på var det läcker ...sen kan du ägna dig åt andra fel!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 januari 2017 · 4 917 Inlägg

Frågan är om herr TS har surat ner stiften nu, eller han vill prova med lite startgas så vi andra kan få lite mer kött på benen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang