Bsr Ppc 3 S60 T5

Sener
1 januari 2017 · 138 Inlägg

Hej.
Behöver snabba svar tills imorgon innan jag köper.
En kille som säljer Bsr ppc 3 dosa för en S60 T5 2005-2008 helt oanvänt, dvs aldrig kopplad till någon bil.

Kommer den funka på min s60 t5 2007?
Hans bil va en s60 t5 2005 med samma motor och hästar, b5244t5 motorn. Bilen hade skrotats innan trimningen.

Eller synkas ppc dosan till just den bilen när den köps? Eller synkas den ihop med respektive bil vid första koppling med bil?

Mvh

Senast redigerat av Sener (1 januari 2017)

Jesper328
1 januari 2017 · 2 371 Inlägg

Har ingen direkt koll på BSR, men jag har för mig Maptuns grunka är låst till chassinumret eller något just för att man inte ska kunna köpa en och sen kunna köra deras mjukvara i flera bilar.
Kan säkert vara något liknande med BSR's grejer.

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 januari 2017 · 17 478 Inlägg

Sener skrev:
Hej.
Behöver snabba svar tills imorgon innan jag köper.
En kille som säljer Bsr ppc 3 dosa för en S60 T5 2005-2008 helt oanvänt, dvs aldrig kopplad till någon bil.

Kommer den funka på min s60 t5 2007?
Hans bil va en s60 t5 2005 med samma motor och hästar, b5244t5 motorn. Bilen hade skrotats innan trimningen.

Eller synkas ppc dosan till just den bilen när den köps? Eller synkas den ihop med respektive bil vid första koppling med bil?

Mvh

Är den oanvänd så kör på. Annars så får du snällt betala för ny mjukvara.

http://sv.bsr.se/las-mer/ppc-3

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Sener
1 januari 2017 · 138 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Sener skrev:
Hej.
Behöver snabba svar tills imorgon innan jag köper.
En kille som säljer Bsr ppc 3 dosa för en S60 T5 2005-2008 helt oanvänt, dvs aldrig kopplad till någon bil.

Kommer den funka på min s60 t5 2007?
Hans bil va en s60 t5 2005 med samma motor och hästar, b5244t5 motorn. Bilen hade skrotats innan trimningen.

Eller synkas ppc dosan till just den bilen när den köps? Eller synkas den ihop med respektive bil vid första koppling med bil?

Mvh

Är den oanvänd så kör på. Annars så får du snällt betala för ny mjukvara.

http://sv.bsr.se/las-mer/ppc-3

Sägs att den är oanvänd, tänker mer på ifall bsr redan har synkat vin numret till hans bil vid köpet av ppc dosan. Eller om den synkas ihop bara vid första användningen. enligt säljaren är den helt oanvänd.

Sener
1 januari 2017 · 138 Inlägg

Ingen mer som har någon aning om detta?

turbodeath
1 januari 2017 · 2 452 Inlägg

du skall kunna köpa trimprogram till nästa bil med även om det är taget till vin nummret

döden kommer tillbaka
Sener
1 januari 2017 · 138 Inlägg

turbodeath skrev:
du skall kunna köpa trimprogram till nästa bil med även om det är taget till vin nummret

Ok men i detta fallet har han aldrig kopplat den i någon bil alls sen han köpte den. För att jag ska kunna ladda ner ppc 3 sync programmet så måste man ha inloggning på www.bsr.se/ppc

Är det bara knappa in ppc numret som finns bakom dosan och vin numret till min bil sen begära ett lösenord t min mail?

turbodeath
1 januari 2017 · 2 452 Inlägg

ungefär så jag fattat att man skall kunna då jag frågade en gång för det finns ju beg ppc enheter o köpa...

döden kommer tillbaka
viccoA
2 januari 2017 · 3 110 Inlägg

Ring bsr och fråga att sitta här och spekulera hjälper inte så mycket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang