Toyota Carina 2 -91 [Nu: Motorbyte, Nu är jag igång igen :)]

darkwizard Fordonstekniker
24 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Riktigt nice det blir, men skippa tvåtons färgen och satsa på en solid och nån snygg grafik istället.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Bi0HaZZarD Speed FMK
25 juni 2007 · 849 Inlägg

_Spawned_ skrev:

Bi0HaZZarD skrev:
Hade missat att du hade en egen projekt tråd ju. har läst igenom alla sidor nu och måste säga att jag är imponerad! grymt fint arbete du gör!

Jag tycker du ska lacka svart nertill och sedan ha någon enkel dekal. Fast jag kanske är lite partisk ang. lackningen wink

Mvh Ludde

hehe, klart man har en projekt tråd. jag kanske inte är så snabb. men det är p.g.a ekonomin som bromsar. Är ju studerande nu. så 1000:- / månad får man inte mycket för.
Men efter sommarn när jag har jobbat ska det köpas nya saker till bilen wink.
Du fick ju fin jävligt fin yikes

Projekt som detta ska inte gå fort. Det ska göras ordentligt och tänkas igenom noga före smile ekonomin bromsar för min del med, lever med samma förutsättningar som du. tongue 1050:- i månaden. Dock jobbar jag nu och får snart ut hela lönen i förskott. Då kommer lite roliga saker. Tihii tongue

Mvh Ludde

Emre
25 juni 2007 · 66 Inlägg

Trots dina förutsättningar med ekonomin håller du på att förvandla din bil till en pärla!
Det är skitkul att se samt att din projekttråd är klart inspirerande smile
Det är roligare att se ungdomar komma med kluriga lösningar.  Istället för att som vissa gör köpa en massa dyra tillbehör i prydliga kartonger (kanske för att slippa skiten under naglarna...) lol
Ska bli intressant att se hur denna bil kommer att se ut i slutänden!

Tummen upp för dig! And good luck!

/Johan

Senast redigerat av Emre (25 juni 2007)

_Spawned_ Maskinförare
25 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Emre skrev:
Trots dina förutsättningar med ekonomin håller du på att förvandla din bil till en pärla!
Det är skitkul att se samt att din projekttråd är klart inspirerande smile
Det är roligare att se ungdomar komma med kluriga lösningar.  Istället för att som vissa gör köpa en massa dyra tillbehör i prydliga kartonger (kanske för att slippa skiten under naglarna...) lol
Ska bli intressant att se hur denna bil kommer att se ut i slutänden!

Tummen upp för dig! And good luck!

/Johan

haha, jadu. nu är det väl kanske lite för att ekonomin bromsar som man får ta lite skit under naglarna. inte för att jag är rädd för det. men kan man undgå det så skadar det inte tongue sen att få hitta på egna ideer och få prova genomföra dom är väl lite A-O. ?
jadu, om det kommer bli klart nångång vet jag inte, men kanske ? wink
Mvh

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
_Spawned_ Maskinförare
26 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Har suttit och kollat runt lite på saker som blir inköpt mot slutet av sommarn då sommarjobbs lönen kommit.
Stolarna
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/stolarna.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/ratt2.jpg

Senast redigerat av _Spawned_ (26 juni 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Emre
26 juni 2007 · 66 Inlägg

Den första ratten..

_Spawned_ Maskinförare
26 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Emre skrev:
Den första ratten..

jag håller nästan med dig lite där wink tycker att första är svart och röd, passar inredningen bättre. för jag har ju inte nån kolfiber look nånstans så tongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Emre
26 juni 2007 · 66 Inlägg

Exakt, sen är den rund med, precis som rattar ska vara lol (traditionalist javisst big_smile)

_Spawned_ Maskinförare
26 juni 2007 · 1 163 Inlägg

hehe, så länge det går att styra så ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Emre
26 juni 2007 · 66 Inlägg

Haha, så sant så. Men som Du säger så matchar den första ratten inredningen bättre smile

_Spawned_ Maskinförare
26 juni 2007 · 1 163 Inlägg

joo, lutar mot att det blir den ratten. men det blir senare i sommar. börjar jobba på måndag så. dock blir det tungt. åker till borlänge i morrn, kommer hem på måndag klockan 7 och börjar jobbar direkt. sen efter jobbet ska jag på körskolan och sitta där. sen har jag teori provet den 3:e. tungt.. hmm så jag blir lite "offline" när jag är i borlänge. men jag hoppas det är många kommentarer när jag kommer tillbaka big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
_Spawned_ Maskinförare
29 juni 2007 · 1 163 Inlägg

hepp, inga kommentarer. sad

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Fallan Illustratör
29 juni 2007 · 826 Inlägg

1st.. tongue  Fixa update nu me lite fina bilder.

Tänker...
Emre
30 juni 2007 · 66 Inlägg

De där stolarna var riktigt snygga! Vart hittade du dem??

M.V.H
///Johan

_Spawned_ Maskinförare
2 juli 2007 · 1 163 Inlägg

Ridetech.se smile  Och idag FICK jag en bil wink en audi A4.. lite lätt skadad tongue är inte så farligt som det ser ut. enligt han jag fick den av (verkstads kille) så är motorn fin, är bara rutor+fram som den ser taskig ut. och ja, ifs bakaxeln kanske måste bytas smile Får se om jag ska göra nått åt den eller om jag ska sälja den i delar.
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/DSC01724.jpg

Senast redigerat av _Spawned_ (2 juli 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
WeDo
3 juli 2007 · 3 390 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Ridetech.se smile  Och idag FICK jag en bil wink en audi A4.. lite lätt skadad tongue är inte så farligt som det ser ut. enligt han jag fick den av (verkstads kille) så är motorn fin, är bara rutor+fram som den ser taskig ut. och ja, ifs bakaxeln kanske måste bytas smile Får se om jag ska göra nått åt den eller om jag ska sälja den i delar.
http://i176.photobucket.com/albums/w195 … C01724.jpg

Varför inte.... Man kan aldrig få för mkt bilar smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Abbbby
3 juli 2007 · 248 Inlägg

WeDo skrev:

_Spawned_ skrev:
Ridetech.se smile  Och idag FICK jag en bil wink en audi A4.. lite lätt skadad tongue är inte så farligt som det ser ut. enligt han jag fick den av (verkstads kille) så är motorn fin, är bara rutor+fram som den ser taskig ut. och ja, ifs bakaxeln kanske måste bytas smile Får se om jag ska göra nått åt den eller om jag ska sälja den i delar.
http://i176.photobucket.com/albums/w195 … C01724.jpg

Varför inte.... Man kan aldrig få för mkt bilar smile

Men sedan vill man kunna använda dom tongue Han kanske inte har råd att fixa sakerna som är paj, tiden kanske inte räcker till eller så har han inte pengar till att skatta och försäkra den osv. Finns många skäl till att man inte kan ha 2 bilar tongue

Ge mig lite info om kärran så kanske jag är sugen på att köpa den, skicka gärna över Pm

Ha det // Abbbby

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Fallan Illustratör
3 juli 2007 · 826 Inlägg

Du säljer inte bilen som den är då utan isf i delar?

Tänker...
_Spawned_ Maskinförare
3 juli 2007 · 1 163 Inlägg

jadu, har inte kollat så mycket om bilen. står fortfarande kvar utanför verktstan.
kikade bara lite på den utvändigt, verkar ha blivit ramsne. så det blir då kanske att sälja i delar. dörrarna är ok, nå ligister har varit och smackat fönster på den.
Kan kolla upp lite mer i morrn, så får dom som vill, veta.

Och angående 2 bilar. man behöver ju inte ha dom påskrivna. man kan ju ha en avställd medans man kör med den andra ;D

Tillägger att bilen står "centralt" i luleå.

Senast redigerat av _Spawned_ (3 juli 2007)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Emre
3 juli 2007 · 66 Inlägg

Aldrig fel att göra lite extrapengar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang