Vad säger besiktningen?

s60R-aceing
7 januari 2017 · 13 Inlägg

Har en s70 med trasig vevaxeltätning......behöver få igenom den i besiktningen innan jag gör något med den.....läcker inte så mycket om man inte fyller fullt. Min fråga är: Vad säger besiktningen om ja trycker i silicon i kopplingskåpans hål, så ja inte riskerar att det droppar just vid bes-tillfället? (har idag oljeabsorberande duk, så inget oljespill för den som undrar)

fråga 2: Måste plasten/utslagsbegränsaren på länkarmen sitta där, eller räcker det med att däcken inte tar i när man svänger?

Volvo V60 "Classic Summum" (2018)
Amazonjerka
8 januari 2017 · 47 Inlägg

Vill du trycka i Silicon så gör det.
Det skiter dom i.
Jag har besiktgat bilar med blöjor tejpat för att fånga oljespill.
Har gått igenom :-) .
Men är alltid ett lotteri att åka in.

s60R-aceing
8 januari 2017 · 13 Inlägg

Amazonjerka skrev:
Vill du trycka i Silicon så gör det.
Det skiter dom i.
Jag har besiktgat bilar med blöjor tejpat för att fånga oljespill.
Har gått igenom :-) .
Men är alltid ett lotteri att åka in.

Tackar för svar! smile 
Haha, ja trodde nästan ja var först med att åka runt med en "blöjbil", men där ser man!
Visst är det så, och ja tänkte ev köpa en original plastkåpa att skruva fast under motorn....men frågan är om de är värt de.....de kanske syns ändå att det läcker och vill inte lägga för mycket pengar i onödan, så tänkte att silicon kanske kan duga en korta stunden den är inne....för att köra in med "blöja" känns ju lite väl uppenbart!
Ska bli intressant att se hur de går.....fler svar ang. detta är ja bara tacksam för smile

Volvo V60 "Classic Summum" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang