HJÄLP! Ang Plåtskada. Jag vållade... Måste pröjsa.

DeLorean Live the dream
5 januari 2007 · 358 Inlägg

Hur gick det till?
Att du körde på är klart...men
Backade han,  som du körde på?
Stog han stilla?
Var han parkerad?
Etc....
Var det så att han backade ut och du var ouppmärkssam så spelar det ingen roll.
Den som backar är alltid skyldig (enligt de f-bolag jag har talat med)

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

DeLorean skrev:
Hur gick det till?
Att du körde på är klart...men
Backade han,  som du körde på?
Stog han stilla?
Var han parkerad?
Etc....
Var det så att han backade ut och du var ouppmärkssam så spelar det ingen roll.
Den som backar är alltid skyldig (enligt de f-bolag jag har talat med)

Nae han stod still. Hehe.. Väldigt dumt av mig. Men det var ungar som satt i bilen brevid som viftade med dörren precis när jag va på väg in i parkeringen. Jag skulle alltså parkera mellan tjur-gubben och bilen med ungar i. Så jag tog ut svängen för att ta lite mer avstånd från bilen brevid och hamnade för nära honom. De hände i 1 km/h, så jag är väldigt förvånad att de blev nåt på bilen överhuvudtaget. Bilen jag körde (Volvo 960) hände det absolut inget med. Lite lack gick bort... big deal. Men en stötdämpare e klart hårdare än plåten på sidan av en bil.

Bilen jag körde var väldigt stor också, om det är något att skylla på =P . Kört en KIA Picanto i några veckor nu, och helt plötsligt sätter man sig i en Volvo 960.

Jag kollade inte noga innan jag körde in i parkeringen. Jäkligt dumt. Borde ha backat och rätat ut bilen först. Aja... De som hänt har hänt.

Nu hänger allt på honom. Vill han ta de på sin försäkring hade de varit guld. Annars så fick jag svar från en kille som kanske hade en lösning. Om inte det... så får det väl bli nån lyxverkstad.

Saluhallen i göteborg!
Miklen
6 januari 2007 ·

Som dom flesta säger klart du ska göra d klart för honom att du är villig att fixa det åt honom..men i sista svängen så är det ändå han som bestämmer vad som ska göras å vart det ska göras... Du har ju trots allt kört på honom i en avställd bil men men som du säger missförstånd..kan väl hända vem som helst.. å att man touchar till hans bil e väl inte hela världen men HUR risig bilen än e har inte me saken att göra som många verkar tycka..bilen ska lagas..

Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Miklen skrev:
Som dom flesta säger klart du ska göra d klart för honom att du är villig att fixa det åt honom..men i sista svängen så är det ändå han som bestämmer vad som ska göras å vart det ska göras... Du har ju trots allt kört på honom i en avställd bil men men som du säger missförstånd..kan väl hända vem som helst.. å att man touchar till hans bil e väl inte hela världen men HUR risig bilen än e har inte me saken att göra som många verkar tycka..bilen ska lagas..

Jao självklart. hehe... Men hur ska jag göra när han skiter i att svara i sin j*vla telefon? :S
Har skickat sms 2 gånger nu och förklarat att jag behöver veta hur vi ska göra, eftersom jag måste skrapa ihop pengar om han väljer att lämna in bilen till en mekaniker. Men väljer han att ta det på sin försäkring ("och få allt fixat som det var innan") så har jag inga problem med att betala självrisken.

Det verkar inte som att han bryr sig om att göra det lättare för mig. Han förvärrar saken så in i h*vette när han vägrar svara. Det är ju helt absurt. Det är ju inte min bil som blivit skadad. :S   

Någon som kan förstå sig på hans taktik? Kanske vill slänga ner en faktura i min brevlåda eller något. J*vligt mänskilgt isf.

Förresten är inte ens bilen hans! Jag förstår inte... Borde inte jag prata med personen som äger bilen? Den står ju på hans fru som äger bilen?

I don't understand this at all...

Saluhallen i göteborg!
Muz Wallraff
6 januari 2007 · 319 Inlägg

om han ska vara på det viset så skiter du i det helt och hållet!
Finns det vittnen på att du kört på hans bil?
om inte, så skiter du i han så får han skylla sig själv att han inte svarar och är så vrång!
och om du inte kunde tänka dig att de skulle bli sån stor skada/smäll.. hur fan vet du då att inte skadan fanns innan du körde på han?

Senast redigerat av Muz (6 januari 2007)

Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Muz skrev:
om han ska vara på det viset så skiter du i det helt och hållet!
Finns det vittnen på att du kört på hans bil?
om inte, så skiter du i han så får han skylla sig själv att han inte svarar och är så vrång!
och om du inte kunde tänka dig att de skulle bli sån stor smäll.. hur fan vet du då att inte skadan var innan du körde på han?

För att vara ärlig har jag också gått i dom tankarna. Men han har ju mitt namn och min adress på en skadeanmälningslapp. Sån man fyller i vid trafikolycka. Den är inte helt ifylld iofs... Men det är väl bevis till viss del. Inga vittnen förrutom hans fru. =P   Men de är nog inte nån utväg.

Jag ringde honom nyss faktiskt... Det ringde kanske 7-8 gånger innan han svara. Det enda han sa var... "Jag har inte tid.... Du får ringa imorgon". Fastän jag skickat två SMS och förklarat att jag MÅSTE få veta hur han vill lösa det, eftersom jag måste försöka få fram pengar om han ska lämna in den. Men att om vi tar det på hans försäkring så är det lungt.

Börjar bli less på detta..! FAN. INget jag kan göra heller...

Börjar kännas lite lurt detta. Känns som att han vill suga ut så mycket pengar som möjligt ur detta. Han sa också att han kände ett bra plåtslageri där han bor... Och att han kan ta bilen dit. Det enda som behövs är ett falskt kvitto, å då kan jag inte göra mer än att fylla hans fickor med mina pengar =/

Senast redigerat av Miller (6 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
6 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Nu är det så att det krävs två för en tango!
Du är givetvis skyldig att ersätta skadan, men han kan inte tro att han kan lämna in bilen till stans RolsRoyce verkstad och få den fixad heller.
Det finns regler för vad som gäller och är du inte otrevlig och skriker på honom, och han beter sig som om du hade pesten, så är det faktiskt hans problem. Skit i honom! Ta reda på vad en sådan skada går på att fixa, så gott det går med hjälp av bilder. Du vet var han bor, åk förbi och ta bilder med en bätre kamera. Ta bilder så man ser hur det ser ut inne i hjulhuset, frammifrån så att ljuset speglar sig i skadan, så att plåtslagaren kan se hur skadan ser ut. Bilden du postade är för högt uppifrån. Ta bilder i samma höjd med kameran som skadan är. Ta helst bilder med naturligt ljus, dvs utan blixt. Blixten förstör djupet i bilderna. Försök sedan få prisuppgift från plåt o lack firmor på vad det kan kosta. Detta är inte första skadan av det slaget, så vist kan de uppskatta vad de skulle debitera.

Skulle sedan surgubben lämna in bilen till RolsRoyce verkstad och få skadan fixad för 30 papp, så skiter du i att betala, låt han ta det till domstol. Enligt reglerna skall ni vara överens om verkstad innan bilen lämnas in, lämnar han in bilen på eget bevåg, har du rätt till att få saken prövad, och antagligen får gubben då stå för en del av kostnaden själv.

En märkes verkstad skulle säkert debitera över 10k för att fixa bilen. Har han en servicebok ifyld hela vägen från märkesverkstaden så är det inte mycket att orda om. Men är bilen risig och han gjort servicarna själv, så kan han inte helt plötsligt göra en 180 och säga "märkesverkstad basta!"
En plåtverkstad med lite moderatare lokalhyror och tim debitering borde landa på ca 3-5k ifall man måste byta ut den skadade delen. Kan man knacka tillbaka den och spackla och måla, så kostar det kanske en tusing mindre. Men under 2k skall du nog inte räkna med.
Ta alla mina prisangivelser med en stor nypa salt, de är min personliga uppskattning.
Jag hoppas ändå att min post kan vara till någon liten hjälp.

P.S. Angående att neka. (Tycker moderator att detta PS är olämpligt, förstår jag om posten editeras.)
Du kan fortfarande neka till alltihop, ifall han "bara" har sin fru som vitne.
Du kan säga att du minsan inte märkte någonting, när du parkerade, men att gubben flög ur bilen och anklagade dig för bucklan. Du är "ung dum och oerfaren" så du vågade inte göra annat än att fylla i papprena som gubben hade.
Nu när du haft tid att tänka, så har du insett att det omöjligt kan varaså att du körde på honom.

Ta sedan farsans avstälda 960, gör rent efter alla eventuella lackrester från "offrets" bil och till sist gnid kofångarhörnet ordentligt mot någon betongvägg eller stolpe. Någonstans där bilen brukar stå. Står den inte i en betongbunker hemma vid, så kanske ni brukar handla någonstans där man parkerar i ett betong garage. Ta ut svängen, så du missar väggen med 10cm eller mer. dvs du kör in i väggen med kofångaren. (I samma vinkel som du körde på bilen. Sakta så inte airbaggen löser ut!) Alla bevis av den andra bilen är garranterat väck, och du har bevis på vägggen var du repat kofångaren. Volvon pallar detta utan problem. Bilen går inte sönder. Annat än att kofångaren blir repigare, vilket ju är meningen.
Du nekar inte till att du var DÄR! Gubben har ju regnr, neka bara till att du skulle kört på han. Bilen du körde är sveriges vanligaste, så att bucklan är på samma höjd som din kofångare, betyder ingenting, halva sverige har sin kofångare på den höjden.

Jag joppas ni kan lösa det som vuxet folk, men om inte, så har du alternativ "B". wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Tack för ditt inlägg! smile 

Jag är nog för feg för plan B.
Hans son kom och satte sig i bilen men brydde sig inte om vad som hade hänt, så han är inget vittne. Inga runt omkring vad medvetna om vad som hände, eftersom det knappt märktes. Dock har jag skrivit på en skadeanmälan och allt i plan B förvinner =/ Han har ju min påskrift osv. Kanske inte helt rätt heller, med tanke på att jag pajjade hans bil.

Sedan känns det skumt att åka hem till honom och börja ta bilder på deras bil. Va ska man säga då? Kanske går honom ännu mer på nerverna och gör det hela värre. Kanske t.o.m skickar in lapp-jäveln till försäkringen. Det hade varit olyckligt. Vad ska jag säga... Jag visste inte att bilen va avställt? Det skiter ju dom i... sad

Annars en bra plan big_smile

Sedan så vet jag inte om ja har så mycket att säga till om. För vi har ju kommit överens om att inte blanda in försäkringskassan. Då är det väl inte några regler som gäller längre, direkt...? Eller?
Men lite ska jag väl ha att säga till om. Måste ju komma överens om något. Förresten så är det ju inte Gubbens bil. Den står ju registrerad på hans fru. Är det inte henne jag ska prata med? ELler att min farsa som äger volvon ska snacka med hans fru.

Det jobbiga i det hela är att han säger att han inte har tid att snacka när jag ringer till honom. What tha f*ck is that? =S  Han kan inte ha alla hästar hemma... fattar han inte att jag vill få det utrett?

Det bästa vore ju att han tar det på sin försäkring. Han förlorar ju inget på det. Jag betalar hans självrisk, and there we go. Problem solved. Om han vore det minsta männsklig skulle han iaf tänkt lite på att det går att fixa detta utan att jag behöver bli ruinerad.

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
6 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Låt han få ett prisförslag från firman han nämnde. Hoppas de ger ett förslag ni båda kan acceptera. I så fall betalar du gubben, se till så du får ett ordentligt kvitto som tydligt säger vad pengarna avser.

Ifall gubben går på Grönalund för pengarna och kör med skadan som den är, spelar ju ingen roll. Det viktiga är att du inte behöver bry dig mera. Och skade anmälan be att få tillbaka den med kvittot på pengarna du ger han.
Inget bolag inblandat, då skall han inte ha lappen kvar heller. Har han skickat in den, be att han hämtar tillbaka den.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 januari 2007 · 1 852 Inlägg

starkt att du vill stå för kostnaderna trots att du inte har försäkring som gäller etc.

priser är lite olika men jag hittade detta på nätet:
# Riktning av buckla (utan omlackering)   600-1200 kr
# Stötfångarreparation inkl. lack   1200-1800 kr
# Lackering 1 del, dörr, skärm, o.s.v.   1400-1800 kr
# Lackering + rikt   1600-2200 kr

verkar rimligt på en sådan bil

sen kan jag rekommendera ett företag som heter rydens, www.rydensbil.se

vet ett annat som gjort billiga (svart) reparationer på bilar... kmteknik heter dom, www.kmteknik.se

hoppas du blir lite visare med detta!

man lever bara en gång så lev väl!
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Kristian_V skrev:
Låt han få ett prisförslag från firman han nämnde. Hoppas de ger ett förslag ni båda kan acceptera. I så fall betalar du gubben, se till så du får ett ordentligt kvitto som tydligt säger vad pengarna avser.

Ifall gubben går på Grönalund för pengarna och kör med skadan som den är, spelar ju ingen roll. Det viktiga är att du inte behöver bry dig mera. Och skade anmälan be att få tillbaka den med kvittot på pengarna du ger han.
Inget bolag inblandat, då skall han inte ha lappen kvar heller. Har han skickat in den, be att han hämtar tillbaka den.

JO jo.. Lite rädd för hans förslag för att vara ärlig. Jag tänker inte betala för sockervadd och roliga timmar lixom. Betalar jag ska han inte få ett öre i fickan. Vill han ha pengar i fickan ska vi inte till något plåtslageri i första taget.

Problemet är att ifall han känner firman så kan han lika lätt skaffa fram ett kvitto. Dom kanske gör det svart åt honom, och sedan slänger fram ett kvitto på ett antal tusen. De vill jag INTE ha med att göra. Visserligen är problemet ur världen.
Men då betalar jag hellre till en firma som får pengarna för jobbet, istället för att han tjänar på det.

Äsh.. Bryr mig inte längre. Men jag har inga 10-tusen att betala för en buckla på en bil han skiter i. Den bilen lär väl inte leva mer än 5 år till ändå sad.  Whyy me?! ... oh whyyy meee!?

Saluhallen i göteborg!
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Bullo skrev:
starkt att du vill stå för kostnaderna trots att du inte har försäkring som gäller etc.

priser är lite olika men jag hittade detta på nätet:
# Riktning av buckla (utan omlackering)   600-1200 kr
# Stötfångarreparation inkl. lack   1200-1800 kr
# Lackering 1 del, dörr, skärm, o.s.v.   1400-1800 kr
# Lackering + rikt   1600-2200 kr

verkar rimligt på en sådan bil

sen kan jag rekommendera ett företag som heter rydens, www.rydensbil.se

vet ett annat som gjort billiga (svart) reparationer på bilar... kmteknik heter dom, www.kmteknik.se

hoppas du blir lite visare med detta!

Thx man! allt är till hjälp just nu smile

Förresten.. jag har ju inget val ^^


De låg lite utanför göteborg. Tror inte ens Gud själv skulle kunna få honom att åka dit. sad

Senast redigerat av Miller (6 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
bringy
6 januari 2007 · 64 Inlägg

lite spackel o vit färg o en fin slägga hade de ju nite kostat så mkt o laga sj men de finns ju gubbar som inte tror man kan nått  har sj varit me om detta inget skoj alls sad

Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

bringy skrev:
lite spackel o vit färg o en fin slägga hade de ju nite kostat så mkt o laga sj men de finns ju gubbar som inte tror man kan nått  har sj varit me om detta inget skoj alls sad

Nae ush... Detta va fan inget kul.

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
6 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Miller skrev:
JO jo.. Lite rädd för hans förslag för att vara ärlig. Jag tänker inte betala för sockervadd och roliga timmar lixom. Betalar jag ska han inte få ett öre i fickan. Vill han ha pengar i fickan ska vi inte till något plåtslageri i första taget.

Problemet är att ifall han känner firman så kan han lika lätt skaffa fram ett kvitto. Dom kanske gör det svart åt honom, och sedan slänger fram ett kvitto på ett antal tusen. De vill jag INTE ha med att göra. Visserligen är problemet ur världen.
Men då betalar jag hellre till en firma som får pengarna för jobbet, istället för att han tjänar på det.

Äsh.. Bryr mig inte längre. Men jag har inga 10-tusen att betala för en buckla på en bil han skiter i. Den bilen lär väl inte leva mer än 5 år till ändå sad.  Whyy me?! ... oh whyyy meee!?

Vad bryr du dig om vad han gör med pengarna???
Du har trotts allt orsakat en skada på hans frus bil. Så viss ersätning skall han ju ha, nämnligen vad som är rimligt för att få bucklan lagad. Hans bil skall ju inte se sämre ut bara för att han möte dig på en parkering.
Vad jag menade i mitt tidigare inlägg är, han skall inte få lura dig på MASSOR med pengar för en liten buckla. Men vi skall komma ihåg att du är orsaken till bucklan.

Gör upp om en rimlig ersätning! Sedan skall du, jag och alla andra (Utom möjligen hans fru.) skita i om han använder pengarna till att laga bilen, eller om han väljer att låta bucklan vara och gör nått kul för pengarna istället.

Vi missar målet om vi börjar fråga vad han gör. Det är helt ointressant!
Det som är intressant från din sida Miller, är att du skall ha gjort rätt för dig och går fri.
Det gör du lättast genom ekonomisk kompensation, hur stor denna kompensation skall vara, är det ENDA ni skall komma överens om.

Ifall han säger "Jag har en polare, som kan fixa det för 3k" Ge han då 3k och få saken ur världen. Vad pengarna sedan går till spelar INGEN som helst roll. Ifall du gör upp och möter honom om ett år med samma buckla på bilen, så kan du hälsa glatt och undra för dig själv, vad han köpte för 3k.

Det är därför som jag sa att du skulle ta kort på hans bil.
Ifall du får reda på, efter att du pratat med sju olika verkstäder, att det bör gå på 2800:- till 3700:-, så har du på fötterna när ni skall komma överens. Ingen firma kan ge dig ett pris på en skada de inte sett! UT OCH FOTOGRAFERA! Du måste, om du vill ha en chans att förhandla med gubben. Annars kan gubben säga att "det kostar 8k hos kompisen, 16k hos märkesverkstad, så han kan tänka sig att nöja sig med 10k."
Vad skall du säga då till gubben..?  "Jag vill inte!" räcker inte långt.

Försök att se det från gubbens sida för ett ögonblick. (Det finns minst två sidor av allting här i livet! wink )
Han är och handlar, möter dig som gör en kraftig buckla på hans bil... Sänker värdet på hans gamla skrutt med 5k direkt. Säg att han verkligen vill få bucklan fixad, han kommer vara utan bil i minst en vecka... Skall du betala hyrbil för han? (Han kanske är helt beroende av bilen.) Vi snackar i bästa vall 250:-/dygn. =1750:-/veckan, plus mil som inte ingår. Bara där skulle gubben åka på kanske 3k ur egen ficka för din klumpighet på parkeringen.

Så kolla upp vad bilen kostar att reparera själv och hoppas att gubben accepterar en lösning som ligger nära de priser du kan få. För om gubben vill hårddra det kan du åka på mycket skit.

Skulle det varit jag, skulle jag kollat upp omedelbums så gott jag kunnat, skulle jag fått priser runt 3k så skulle jag erbjudit gubben 3k, så kunde han fått pruta upp det till kanske 4k (Han hittar givetvis dyrare verkstäder än vad du gör. - ALLT har två sidor, minst!)
Kan du lösa det med bara pengar så gör det fort!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Nej självklart bryr jag mig inte om vad han gör med pengarna. Det jag menade var att han kommer på ett pris som inte är rimligt. Har ju inte dödat hans familj, bunkade till bilen lite lixom. INgen mening att göra det till världens sak. Jag betalar det jag måste, å inte ett öre mer, självklart.

Lite av problemet från början var faktiskt att han ville få bilen fixad. Jag tänker jag ger honom ett par tusen och så nöjjer han sig. Nej då... Den ska in på plåtverkstad å bli fixad som ny! Fine! Inget jag kan säga om det.

Antagligen kommer jag få betala för en helt ny list också. Fastän bilen är 10 år gammal, ska en helt ny list på också. Jag kan ju inte säga så mycket där heller! Det var ju mitt fel.

Precis, göra rätt från mig för att gå fri. Men inte ska han heller överdriva och ta vara på tillfället, och suga ut mer pengar än det behövs. Det är vad jag är rädd för och något som jag verkligen inte kommer låta hända. Och detta är meningen med min tråd. tongue

Jag kan och har sett det från hans sida också. Jag vet hur det känns. Vi fick hela bakdörren intryckt på denna volvon. Och inte fan försökte vi vinna så mycket ur det som möjligt. Utan vi löste det på ett MÄNSKLIGT sätt. Jag kan inte kräva det av honom, eller någon människa. Folk är som dom är... Inget jga kan göra åt det. Tänker ändå försöka komma lindrigt ur detta. Kan skylla på massa saker.

Varför skulle jag ens vilja lägga en sekunds tanke på att se det från hans sida, när han inte ens svarar i sin jävla telefon. Eller lägger på luren innan jag ens hunnit avsluta samtalet. Det är inget jag accepterar, hur jävla djup den bucklan än må vara.

Jag hade lite otur eftersom det är röd dag idag och alla stängde tidigt igår. Så jag måste vänta till på MÅndag innan jag kan börja jaga verkstäder. Skulle kunna ringa honom imorn och fråga vart bilen står, så att jag kan ta bilder. Det borde ju inte vara nåt problem för hans del.

Bra idéer. Ska ta med stativ och kamera å ta bilder i dom vinklarna du sa till mig innan. Sen sticka hem å skriva ut eller bara sticka iväg direkt till nån verkstad å fråga hur mycket det kan kosta.

Saluhallen i göteborg!
Kristian_L
6 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Ja har du tillgång till riktig kamera med stativ, då har du ju inga problem att ta skarpa bilder utan blixt. Ta i sådan höjd så att du får med lite speglingar från ljus källor om möjligt, så plåtslagarn kan se hur plåten är deformerad från bilderna. kan vara värt en hundring att få framkallat två eller tre bilder i A4 storlek. Sedan är det bara åka runt och kolla.

Spara fotona, de kan vara viktiga för dig fram till allt är över. Lämnar gubben in bilen utan ditt medgivande på en dyr verkstad som tar mycket mer betalt än de ställen du hitta, så är fotona ovärdeliga som bevis efteråt. (Svårt att bevisa annars, hur omfattande rep. som gjorts, när bilen väl är lagad.) Du behöver som sagt inte betala fantasi priser på reparationen.

Se till att få foton! Sedan om gubben är otrevlig, kan du bara skita i han. Ju längre det dröjer, för att gubben surar, destu längre tid har du ju att skrapa ihop pengarna. Lämnar han in bilen på eget bevåg, gör han det också på egen bekostnad. wink Har du tur gör han just det. wink

Morsan sålde sitt förra hus, och köparen fick en fukt skada i badrummet knapt två år efter köpet. Morsan hade varit tvungen att betala hela kalaset på ca 35k. Men när morsan fick reda på det, hade nya ägaren redan låtit en firma påbörja arbetet, så när jag var där och kollade för morsans räkning, så var hela badrumsgolvet upprivet. Inte ett spår av någon fuktskada, det var ju bort rivet.
Det hela slutade med att nya ägaren inte kunde bevisa någon fuktskada, och fick bekosta allt själv. Så se bara till att du har på fötterna, ifall motparten gör fel, så är det ju bara bra för dig.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

Tråkigt nog så kommer han nog att lämna in bilen först. Sen kommer jag väl få betala det arbete som gjorts.
Han är nog inte så dum att han låter mig betala honom en summa innan han lämnat in och fixat den.

Men skulle jag kunna säga att hans firma tog överpris och att jag kunde fixat den billigare på ett annat ställe? Och då kanske bara betala det den andra firman hade tagit för samma arbete?

Låter jag honom lämna in den på sitt ställe, slipper jag ju iaf ha skulden för att det inte blir bra gjort. Jag känner ingen, och vet inte riktigt hur bra folk är. Så det ligger lite på mig att det blir bra, om jag rekomenderar något.

Låt oss bara hoppas att han vill ta det på sin försäkring. Han kanske har max 2 - 3 tusen i självrisk. Sedan kanske det kostar ett par hundra för hyrbil. Bättre än många tusen till i alla fall.

Jag har en färglaser som jag kan skriva ut bilderna i. annars drar jag bara med mig kameran och visar.

Senast redigerat av Miller (6 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
twin_cam Smålänning
6 januari 2007 · 7 877 Inlägg

Men, om man ska hårddra Kristian_V:s inlägg här ovan, så kan gubben fixa det, men du kan neka efter. Han kan ju inte bevisa att den har vart krockad, eftersom det inte syns någonting.

Det var i alla fall så jag förstog det hela.

Hoppas det löser sig i alla fall. Lycka till.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Miller
6 januari 2007 · 152 Inlägg

twin_cam skrev:
Men, om man ska hårddra Kristian_V:s inlägg här ovan, så kan gubben fixa det, men du kan neka efter. Han kan ju inte bevisa att den har vart krockad, eftersom det inte syns någonting.

Det var i alla fall så jag förstog det hela.

Hoppas det löser sig i alla fall. Lycka till.

Tack
Han kanske tar en bild innan den lagas? Eller det kanske inte hjälper honom? Don't know sad

Senast redigerat av Miller (6 januari 2007)

Saluhallen i göteborg!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang