Tjabba!
Mitt namn är Magnus och detta är min första bil som jag ska leka lite med.
Lite kort bakrund till min nördighet för saab.
Jag minns när jag var en liten skit och jag var tillsammans med pappa på våran uppfart i nacka, vi bytta turbon på vår dåvarande 9-5 aero. Vi har alltid haft saabar hemma och pappa har alltid lärt mig om olika knep om hur man får ut mer effekt ur saabarna. Så idag har vi fyra saabar nu XD... jag köpte min egna Saab då jag kände att behov av en manuell bil var stort och jag tyckte att våran 9-3 aero med TTID4 maskinen med automat lådan var inget för mig... visst skit fin bil att köra inget fel så men man är ju sugen efter lite mera kraft och manuell bil. Så hittade jag denna 9000 vagn.
Jag ska nu under en tid fixa med denna och laga den. kanske även trimma den mera brutalt utöver steg 1 hehe
jag har i skrivande stund ett paket från speedparts beställt som är påväg. Detta paket innehåller lite godis till hjulupphängning fram främst och sedan lite saker till bilen bak.
Igår den 30/01 så var jag ute hos en riktigt najs snubbe i ekeby där jag hämtade ett Nytt mätarhus som jag ska leka med lite, en ny magnetventil då det är bra att ha en extra liggandes, sedan stötdämpare bak och till sist en T5 box till en 2.3T med 200hk.
Mitt Första projekt inlägg här
kommentera jätte gärna och kom med förslag till trim och styling
Tack för mig