Handbroms volvo 740 vill inte funka

Barnan123
12 februari 2017 · 27 Inlägg

Tjenare! Blir inte klok på bilen! Har bytt handbromsbackar skivor och bilen vill ändå inte stå till.. känns som jag provat allt, men finns det nån som har någon teori satt det kan funka så skulle de vara jätte bra👍

Brådhis * Voff voff *
13 februari 2017 · 10 280 Inlägg

Biltemas handbromsbackar...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Barnan123
13 februari 2017 · 27 Inlägg

Brådhis skrev:
Biltemas handbromsbackar...?

//Brådhis

Aa det äre🙄

Brådhis * Voff voff *
13 februari 2017 · 10 280 Inlägg

Barnan123 skrev:

Brådhis skrev:
Biltemas handbromsbackar...?

//Brådhis

Aa det äre🙄

Biltema verkar aldrig få till lösningen på detta... Är samma problem till 850/V70 osv. Fel böjning på själva backarna ger att anliggningsytan blir fel och handbromsen inte tar. Byt till ett annat märke på prylarna så kommer det lösa sig.

Och nej, jag är ingen Biltema-hatare. Dom har mycket bra också, men just handbromsbackar till Volvo är en oändlig historia...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
mb_pucken
13 februari 2017 · 5 087 Inlägg

Brådhis skrev:

Barnan123 skrev:

Brådhis skrev:
Biltemas handbromsbackar...?

//Brådhis

Aa det äre🙄

Biltema verkar aldrig få till lösningen på detta... Är samma problem till 850/V70 osv. Fel böjning på själva backarna ger att anliggningsytan blir fel och handbromsen inte tar. Byt till ett annat märke på prylarna så kommer det lösa sig.

Och nej, jag är ingen Biltema-hatare. Dom har mycket bra också, men just handbromsbackar till Volvo är en oändlig historia...

//Brådhis

Samma problem hos Mercedes. Provar på några bilar men nu mera köper jag original.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
mrmercedes
13 februari 2017 · 118 Inlägg

Råkade faktiskt ut för precis samma sak. Handbromsen tog aldrig. Höll på med eländet i en hel vecka tills jag upptäckte att felet var dom nya handbromsbackarna från biltema. När jag satte dit några gamla skitbackar jag hade liggandes fungerade handbromsen direkt.

Barnan123
13 februari 2017 · 27 Inlägg

Brådhis skrev:

Barnan123 skrev:

Brådhis skrev:
Biltemas handbromsbackar...?

//Brådhis

Aa det äre🙄

Biltema verkar aldrig få till lösningen på detta... Är samma problem till 850/V70 osv. Fel böjning på själva backarna ger att anliggningsytan blir fel och handbromsen inte tar. Byt till ett annat märke på prylarna så kommer det lösa sig.

Och nej, jag är ingen Biltema-hatare. Dom har mycket bra också, men just handbromsbackar till Volvo är en oändlig historia...

//Brådhis

Okej, tack som bara den! Ska byta direkt smile

Senast redigerat av Barnan123 (13 februari 2017)

Barnan123
13 februari 2017 · 27 Inlägg

mrmercedes skrev:
Råkade faktiskt ut för precis samma sak. Handbromsen tog aldrig. Höll på med eländet i en hel vecka tills jag upptäckte att felet var dom nya handbromsbackarna från biltema. När jag satte dit några gamla skitbackar jag hade liggandes fungerade handbromsen direkt.

Okej, hat nog ett par gammla hemma jag oxå, så får prova det smile

Senast redigerat av Barnan123 (13 februari 2017)

Arly165 Bakhjulsdriven
13 februari 2017 · 335 Inlägg

Kontrollera så att fästet på bakaxeln till den långa vajern (vänster om transmissionshuset) fortfarande sitter kvar på axeln och ej har rostat av. Då tar handbromsen riktigt dåligt.

Senast redigerat av Arly165 (13 februari 2017)

Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang