Reparationsbok eller sidor

EL999 Avstängd
13 februari 2017 · 4 Inlägg

Hej!
Jag har en bil märke Volkswagen, modell Passat, variant 1.4 TSI EcoFuel (110 KW/150 HKR)
årsmodell 2012.
Jag behöver ritningar och informationer som kan visa med bild och  beskriva hur man monterar av och på olika delarna på bilen. Jag kan även köpa dem sidorna antingen som en bok eller på nätet. Bara att det ska vara pålitligt och helst efter min bil reg. nummer (identifieringsnummer).
Vet någon om det finns sådana sidor tillgängliga för mig som privat person?
Tack på förhand för svaret.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 februari 2017 · 17 496 Inlägg

EL999 skrev:
Hej!
Jag har en bil märke Volkswagen, modell Passat, variant 1.4 TSI EcoFuel (110 KW/150 HKR)
årsmodell 2012.
Jag behöver ritningar och informationer som kan visa med bild och  beskriva hur man monterar av och på olika delarna på bilen. Jag kan även köpa dem sidorna antingen som en bok eller på nätet. Bara att det ska vara pålitligt och helst efter min bil reg. nummer (identifieringsnummer).
Vet någon om det finns sådana sidor tillgängliga för mig som privat person?
Tack på förhand för svaret.

Ah! En 1.4 TSI eco! Kvalitetsvagn av rang!
Har du kollat om Haynes finns?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
13 februari 2017 · 4 026 Inlägg

rephandbok verkar endast finnas för dieselmodell
http://www.ebay.co.uk/itm/192085862285

är det motorn så går det bra med en haynes-manual för Golf VI  och V

Golf VI  1,4 Tsi  samma fast utan kompressor-laddare
Golf V   1,6 Fsi  då den är snarlikt uppbyggd

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
it_mutt Avstängd
13 februari 2017 · 10 388 Inlägg

EL999 skrev:
Hej!
Jag har en bil märke Volkswagen, modell Passat, variant 1.4 TSI EcoFuel (110 KW/150 HKR)
årsmodell 2012.
Jag behöver ritningar och informationer som kan visa med bild och  beskriva hur man monterar av och på olika delarna på bilen. Jag kan även köpa dem sidorna antingen som en bok eller på nätet. Bara att det ska vara pålitligt och helst efter min bil reg. nummer (identifieringsnummer).
Vet någon om det finns sådana sidor tillgängliga för mig som privat person?
Tack på förhand för svaret.

Haynes finns inte på svenska till den. Det som finns att skaka fram är den engelska, som i sin tur täcker 1.6 och 2.0 dieselmotorerna. Bentley har, vad jag vet, inget som går längre upp än 2009

- - Edit - -

Ptja....eller vad han skrev ^^

Senast redigerat av it_mutt (13 februari 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 februari 2017 · 17 496 Inlägg

Nyfiken fråga till TS: Vad ska du göra? Byta kamkedjan kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Christian S
14 februari 2017 · 4 816 Inlägg

räckte det inte med 1 tråd? var du tvungen att göra 2st till? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318350 under  "Motorteknik (Grundläggande)"  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318351 under " Motorteknik (Avancerad)"

http://www.garaget.org/start.php?action=forumRules
Forumregler
2§ När du startar en ny tråd
•Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§).
•Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).
wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 februari 2017 · 17 496 Inlägg

Men vad fa..?
Och samma skit i bloggen med! Inte ok min gode El999. Känns inte seriöst någonstans. Du ska ha mycket tack min gode Christian S, som uppmärksammade detta. Guldstjärna för dig.

Det luktar konstigt. EL999 Avstängd på livstid.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang