Nissan 200sx snabbtrimning

SNap3 JapsRacer!
11 januari 2007 · 198 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
okeii.. iofs så finns det lite överallt beroende på vad man vill ha smile oftast så vill man ha dom hög prestanda osv och då är det tyvär dom väldigt dyra märkena sad vill juh ha ca 250-300 hk på en billig slant smile och med det där kittet lär inte din bil vara så dålig??

Börja med att köpa en bil så köper du in vart efter.

Streethawk Billjuds Wannabe
11 januari 2007 · 1 771 Inlägg

SNap3 skrev:

Absolut_Audi skrev:
okeii.. iofs så finns det lite överallt beroende på vad man vill ha smile oftast så vill man ha dom hög prestanda osv och då är det tyvär dom väldigt dyra märkena sad vill juh ha ca 250-300 hk på en billig slant smile och med det där kittet lär inte din bil vara så dålig??

Börja med att köpa en bil så köper du in vart efter.

håller på att spana som en tok men vet inte vart man kan hitta dom bara, har kollat på Blocket,traderamotor och annonsbörsen.. måste finnas nånstans mer smile och om du inte läst tidigare så.. jag har ingen inkommande ekonomi förutom studiebidrag och köpa in, renovera och sälja bil/bilar.. fast då blir det på ett ungefär 1 bil per år..  håller på att renovera en ford escort för tillfället som ska ut på blocket så snart jag är klar..  så ett förhinder i köp planerna, blir en ganska risig 200a, men tänkte kolla upp pris på trimm först smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
SNap3 JapsRacer!
11 januari 2007 · 198 Inlägg

Absolut_Audi skrev:

SNap3 skrev:

Absolut_Audi skrev:
okeii.. iofs så finns det lite överallt beroende på vad man vill ha smile oftast så vill man ha dom hög prestanda osv och då är det tyvär dom väldigt dyra märkena sad vill juh ha ca 250-300 hk på en billig slant smile och med det där kittet lär inte din bil vara så dålig??

Börja med att köpa en bil så köper du in vart efter.

håller på att spana som en tok men vet inte vart man kan hitta dom bara, har kollat på Blocket,traderamotor och annonsbörsen.. måste finnas nånstans mer smile och om du inte läst tidigare så.. jag har ingen inkommande ekonomi förutom studiebidrag och köpa in, renovera och sälja bil/bilar.. fast då blir det på ett ungefär 1 bil per år..  håller på att renovera en ford escort för tillfället som ska ut på blocket så snart jag är klar..  så ett förhinder i köp planerna, blir en ganska risig 200a, men tänkte kolla upp pris på trimm först smile

Jag hittade en på blocket för 25 så jag mailade direkt och köpte den 3 dagar senare smile
Så måste man göra om man vill ha något först smile

Frayze
12 januari 2007 · 727 Inlägg

jepp man lär va snabb å inte tveka, jag gav 10k för min, å det som är på den är läckage i grenrör, troligen behov av planing av topp, vattenläcka i ett turbo-kylrör samt lite rost i trösklarna, men förövrigt inget att snacka om smile plus att den var förberedd med 3" downpipe, större turbo, extractor grenrör chip, ic, filter å walbro soppapump

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
E30Tompa Rörpulare
12 januari 2007 · 1 453 Inlägg

*Har en oljekylare till salu vill ha runt 3k för den 30 raders stålomspunna slangar helt ny!

*sen chip ca 600kr

*Men ic får du för 3700kr på speedart.se kan annars ja troligen kirra annars

*3" system kan ja också ordan trligtvis för runt 6000kr turbo back kan ordna engine back också

soppa pump walbro cirkus 1000kr

Sen en extra avgaskam som man ersätter insugs kammen me ca 800kr = bättre register

Grenrör ca 1700kr xspower taskig kvalite men billigt finns på speedart.se

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
SNap3 JapsRacer!
12 januari 2007 · 198 Inlägg

Frayze skrev:
jepp man lär va snabb å inte tveka, jag gav 10k för min, å det som är på den är läckage i grenrör, troligen behov av planing av topp, vattenläcka i ett turbo-kylrör samt lite rost i trösklarna, men förövrigt inget att snacka om smile plus att den var förberedd med 3" downpipe, större turbo, extractor grenrör chip, ic, filter å walbro soppapump

Jag gav 25k för min och den är hur fin som helst. Dock så måste jag byta turbo. men det är det värt big_smile

gutta
14 januari 2007 · 82 Inlägg

insane_1 skrev:

gutta skrev:
när vi ändå är inne på laddtryck mm. hur mycket kan man ladda en s13 som är chippad, större turbo kanske och större intercooler? min börjar fan spika vid 1 bar, det tycker jag är lite...

Har du bytt soppapump? Originalpumpen kroknar ju nästan med allt original.
Att byta till 3" Dp och Fp kan ju hjälpa lite också, om du inte redan gjort det.
Jag laddar runt 1bar med originalsnurran utan problem med dessa mods:
*Chip
*Filter
*3" hela vägen
*Större IC
*Walbropump
*Oljekyl

Nej jag har inte bytt soppapump.. änsmile det här har jag på min..
*chip
*filter
*2,5" system
*saab 9000 IC
*T28 turbo
*och en oljekyl som ligger bredvid smile
jag vill gärna ha åtminstonde 1bar i ladd, räcker det om jag byter pump eller måste jag byta spridare, köpa bränsletrycksregulator och svarva upp lmm?

tacksam för svar smile

BMW M3 Turbo "m50 turbo" (1996)
insane_1 Min dröm, din vardag.
14 januari 2007 · 641 Inlägg

gutta skrev:
Nej jag har inte bytt soppapump.. änsmile det här har jag på min..
*chip
*filter
*2,5" system
*saab 9000 IC
*T28 turbo
*och en oljekyl som ligger bredvid smile
jag vill gärna ha åtminstonde 1bar i ladd, räcker det om jag byter pump eller måste jag byta spridare, köpa bränsletrycksregulator och svarva upp lmm?

tacksam för svar smile

Byt pumpen, koppla in oljekylen och om du inte redan gjort det så byt DP och FP till 3", enbart ett cat-back ger inget annat än ljud.

Efter det ska det inte vara någon fara att ladda 1bar.
Om din spikar nu med 1bars ladd med dina mods kan det ju bero på originalpumpen.
Byt pump och se om det blir bättre, passa på att koppla in oljekylen också...den är viktig.
Spikar det fortfarande så kolla att tändningen står rätt.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
gutta
14 januari 2007 · 82 Inlägg

men borde inte ett 2,5" system räcka till runt 250 hästar då? ja jag ska byta soppapump nu så fort jag hittar någon lämplig, hur mycket skillnad gör det om man byter spridare och svarvar lmm då? är det värt pengarna och besväret?

BMW M3 Turbo "m50 turbo" (1996)
insane_1 Min dröm, din vardag.
14 januari 2007 · 641 Inlägg

gutta skrev:
men borde inte ett 2,5" system räcka till runt 250 hästar då? ja jag ska byta soppapump nu så fort jag hittar någon lämplig, hur mycket skillnad gör det om man byter spridare och svarvar lmm då? är det värt pengarna och besväret?

Jo visst gör det väl de, det jag menade var att det är viktigast att ha grova rör närmast efter turbon. Har du ett 2.5" system efter katten ger det i princip ingenting förutom ljudet, men du kanske redan har grövre DP och FP än original? Isåfall är det lugnt.

Beror ju på om du behöver större spridare, ifall du ligger på gränsen att maxa originalspridarna och vill vässa mer så är det ju dags att byta till större. Att byta spridare och LMM på en i övrigt original bil ger inget.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Streethawk Billjuds Wannabe
15 januari 2007 · 1 771 Inlägg

Nu väntar jag bara på svar från ägarna smile har skrivit till 3 st, får se vad som händer...
antingen kommer jag mecka 200sx i helgen eller så kommer jag få vara utan..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
SNap3 JapsRacer!
15 januari 2007 · 198 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Nu väntar jag bara på svar från ägarna smile har skrivit till 3 st, får se vad som händer...
antingen kommer jag mecka 200sx i helgen eller så kommer jag få vara utan..

Låter grymt! big_smile

Frayze
16 januari 2007 · 727 Inlägg

SNap3 skrev:

Frayze skrev:
jepp man lär va snabb å inte tveka, jag gav 10k för min, å det som är på den är läckage i grenrör, troligen behov av planing av topp, vattenläcka i ett turbo-kylrör samt lite rost i trösklarna, men förövrigt inget att snacka om smile plus att den var förberedd med 3" downpipe, större turbo, extractor grenrör chip, ic, filter å walbro soppapump

Jag gav 25k för min och den är hur fin som helst. Dock så måste jag byta turbo. men det är det värt big_smile

jepp allt har med timing att göra å ha slantar i rätt tid smile ja kommer ändå att byta till ståltopp-packning så att riva av toppen var ändå planerat, trodde de var mer fel på den än det var wink

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Frayze
16 januari 2007 · 727 Inlägg

gutta skrev:
men borde inte ett 2,5" system räcka till runt 250 hästar då? ja jag ska byta soppapump nu så fort jag hittar någon lämplig, hur mycket skillnad gör det om man byter spridare och svarvar lmm då? är det värt pengarna och besväret?

Allra viktigaste flaskhalsarna på s13 är just downpipe, helst hela vägen till katen, byt till 3",  och soppapumpen, då den typ är för liten för orginal effekt hmm walbro eller bosch!

och oljekyl, att hålla koll på oljetempen/trycket, för att inte skicka vevlagren åt ******


att byta till uppsvarvad Lmm och större spridare (typ 444cc) gör att du ej behöver en extra btr, blir så nära "plug and play" du kan komma, men då ska du redan ha gott om effekt o motorn inna du gör det för att överhuvudtaget upnå nåt av det wink

blir det nån bil då? Snåltrimma inte utan gör det riktigt på en gång, du kommer ångra dig annars!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Streethawk Billjuds Wannabe
17 januari 2007 · 1 771 Inlägg

Jo, vi ska åka och köpa en nu på lördag om jag har pengarna till det smile 14 000 big_smile

Så det blir nog ett par glädje tårar i garaget = ) hehe :p den e redan lite trimmad men hur många hk kan det här uppskattas till ?



2.5”sportsystem med en dämp
öppetsport filter märke JR
dump
saab 9000 FMIC
extra avgaskam(trimkam)
turbotryckmätare i A-stolpen
kablar till slutstegdragna
luisi mattor
alusarg runt mätarna
värre bränslepump

jag chansar på att det iaf är runt 200 hk är jag ute och cyklar?

ca18det motor

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
SNap3 JapsRacer!
17 januari 2007 · 198 Inlägg

Ska du pröjsa 14 tusen för den? yikes

Mvh

sir_daniel www.kudoz.se
17 januari 2007 · 3 802 Inlägg

lagom att betala för en S13...

E30Tompa Rörpulare
17 januari 2007 · 1 453 Inlägg

sir_daniel skrev:
lagom att betala för en S13...

Håller me om de inte  e nått grymt fint orginal skick samt orörd motor smile gav 18k för min för 2 år sen...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Frayze
17 januari 2007 · 727 Inlägg

2.5”sportsystem med en dämp
öppetsport filter märke JR
dump
saab 9000 FMIC
extra avgaskam(trimkam)
turbotryckmätare i A-stolpen
kablar till slutstegdragna
luisi mattor
alusarg runt mätarna
värre bränslepump


ja inte får du mer HK av luisi mattor, slutsteg kabel, alusarg och laddmätare.

Men vad har du för laddtryck? Chipad? om inte, ställ EJ upp laddet.

om det står uppställ till 1bar så har runt 200hk+ , annars ligger du på ca 175 kanske. ett plus är avgaskams-monteringen på insugssidan smile men vad den kan göra i HK vet nog ingen specifikt, jag kör oxå med dubbla avgaskammar och det känns då att den blir piggare smile

sportsystemet, antar att det är från katen å bakåt ger inge speciellt med effekt heller men skönare sång iaf

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Streethawk Billjuds Wannabe
17 januari 2007 · 1 771 Inlägg

Frayze skrev:
2.5”sportsystem med en dämp
öppetsport filter märke JR
dump
saab 9000 FMIC
extra avgaskam(trimkam)
turbotryckmätare i A-stolpen
kablar till slutstegdragna
luisi mattor
alusarg runt mätarna
värre bränslepump


ja inte får du mer HK av luisi mattor, slutsteg kabel, alusarg och laddmätare.

Men vad har du för laddtryck? Chipad? om inte, ställ EJ upp laddet.

om det står uppställ till 1bar så har runt 200hk+ , annars ligger du på ca 175 kanske. ett plus är avgaskams-monteringen på insugssidan smile men vad den kan göra i HK vet nog ingen specifikt, jag kör oxå med dubbla avgaskammar och det känns då att den blir piggare smile

sportsystemet, antar att det är från katen å bakåt ger inge speciellt med effekt heller men skönare sång iaf

Hehe :p näe precis smile  vet inte riktigt vad den står på för ladd, chippad är den inte iaf, men den ska bli..  så jag har inte så himla långt att gå iaf smile original så ligger dom på 169 så det är alltså bara en ökning på 6hk? hmm, jo jag tror att det är från katten och bakåt, men ska byta dp & fp som jag nu vet vad det står för = )  det kan nog behövas en oljekylare me?  mina pengar ryker snabbare än ögat hinner med i sånna fall... men men, kunde inte köpa bilen den här veckan så, måste vänta tills fassan får lön sad

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang