Yrke: polis

Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

Nu kanske denna tråd kan verka aningen ironisk men jag menar fullt allvar wink

Är det någon här inne som är/jobbar på att bli  Polis?? (som vågar ge sej till känna iallafall)


Är reeedigt less det jobb jag har nu och det börjar blir dags för något seriöst för framtiden och varför inte förverkliga en hederlig gammal pojkdröm.. Utbilda sej till polis. Handlar verkligen inte om vapen, biljakter och övervåld då jag ser mej själv som "för snäll" ibland wink  Haha

Men som här uppe i Piteå..   lugna gatan 99,9%.  Och efter ha jobbat som polis finns ju alltid chanser inom personskydd eller strategisk förare etc. Självklart utifall man flyttar neråt landet då wink

Nej jag tror det skulle vara något. Bara man inte blir portat från gorg då neutral




Vad säger ni??  Ros å ris, tack!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Kristian_L
7 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Skall du stå där i väggrenen då med lasern i högsta hugg och ta oss "oskyldiga" bil intresserade på våra surt förvärvade slantar..?

Förädare! wink (Ironi!)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

Kristian_V skrev:
Skall du stå där i väggrenen då med lasern i högsta hugg och ta oss "oskyldiga" bil intresserade på våra surt förvärvade slantar..?

Förädare! wink (Ironi!)

Aäe.. får väll räcka men en finfin varning.. VARJE GÅNG! wink  Ha!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
a_glad
7 januari 2007 · 293 Inlägg

har faktist själv tänkt att utbilda mig till polis smile har växt upp med en pappa som var polis.
tycker att det verkar vara ett bra och varigerat jobb smile
vill själv jobba med något då jag hjälper andra människor, så kan jag inte tänka mig något bättre jobb..

så helt klart från mig Ros ! wink

Senast redigerat av a_glad (7 januari 2007)

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

a_glad skrev:
har faktist själv tänkt att utbilda mig till polis smile har växt upp med en pappa som var polis.
tycker att det verkar vara ett bra och varigerat jobb smile
vill själv jobba med något då jag hjälper andra människor, så kan jag inte tänka mig något bättre jobb..

så helt klart från mig Ros ! wink

Härligt!

En ros.. ett halv(?)ris   Haha


Nej enda som jag egentligen känner på en gång att jag inte ser fram emot är påverkade folk av narkotika/alkohol som beter sej jobbigt.. Tror dock ändå det inte lär bli några problem. Verkar vara väldigt många som rentav spottar poliser i ansiktet av olika anledningar. Polis måste ju nästan vara det mest otacksammaste yrke man kan hitta. Det är då en uppfattning jag har fått.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
BBR
7 januari 2007 · 348 Inlägg

Du kan alltid ta en kik på
http://www.polisen.se/inter/nodeid=5980 … sion=1.jsp

Man behöver ju inte bli trafikpolis, finns ju flera olika grenar inom polisyrket, vissa är väldigt bra betalt desutom

Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

BBR skrev:
Du kan alltid ta en kik på
http://www.polisen.se/inter/nodeid=5980 … sion=1.jsp

Man behöver ju inte bli trafikpolis, finns ju flera olika grenar inom polisyrket, vissa är väldigt bra betalt desutom

Jo det gör det ju... Dock är det säkert som trafikpolis den ev. karriären börjar

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
MilleN
7 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Jag tycker helt klart du ska bli polis om du vill det, jag har faktiskt själv gått i tankarna men aldrig tagit tag i det.

Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tycker helt klart du ska bli polis om du vill det, jag har faktiskt själv gått i tankarna men aldrig tagit tag i det.

Jag kan väll tro att var och en, av manligt kön iallafall, någong funderat på detta. Kanske även kvinligt folk?

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
a_glad
7 januari 2007 · 293 Inlägg

hehe jo det kanske är så tongue

men jag har iaf vetat ganska länge vad jag vill bli, dvs polis.. antar att jag blivit ganska formad av farsan tongue
tänker söka in dit såfort jag har åldern inne

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
T-bone
7 januari 2007 · 10 Inlägg

Polis hade vart kul, verkar rätt svårt att komma in nu bara då dom ska bli ännu mer mångkulturella och jämnställda.

Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

T-bone skrev:
Polis hade vart kul, verkar rätt svårt att komma in nu bara då dom ska bli ännu mer mångkulturella och jämnställda.

Inte mej emot att de sållar rejält när många som söker inte säkert är lämpad som poliser och kan tänka mej det är ganska stort antal sökande varje år. Själv har jag ingen direkt aning om jag är lämplig till 100% men de blir väll för dem att avgöra.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Gatzone
7 januari 2007 · 289 Inlägg

Jag är faktiskt inne på samma gren, att jag skulle vilja bli Polis, så jag har alla mina ansökningar klara och färdiga för att skickas in.. väntar bara tills mitten på februari eller när dom nu öppnar den nya sökningen för skolan som börjar i Januari 08 big_smile Fast räknar dock inte med att kunna komma in då snitt åldern är 26 och de vill att man skall ha ett ganska varierande arbetslivserfarenheter men men, söka skall man ju för allt i världen göra om man är intresserad utav det tongue

Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

a_glad skrev:
hehe jo det kanske är så tongue

men jag har iaf vetat ganska länge vad jag vill bli, dvs polis.. antar att jag blivit ganska formad av farsan tongue
tänker söka in dit såfort jag har åldern inne

Haha jasså vadå vill han du ska bli det eller?? Själv är det väll fysiken i första hand som måste förbättras wink

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Polluxe
7 januari 2007 · 303 Inlägg

Gatzone skrev:
Jag är faktiskt inne på samma gren, att jag skulle vilja bli Polis, så jag har alla mina ansökningar klara och färdiga för att skickas in.. väntar bara tills mitten på februari eller när dom nu öppnar den nya sökningen för skolan som börjar i Januari 08 big_smile Fast räknar dock inte med att kunna komma in då snitt åldern är 26 och de vill att man skall ha ett ganska varierande arbetslivserfarenheter men men, söka skall man ju för allt i världen göra om man är intresserad utav det tongue

Verkar vara en del ändå som delar samma intresse ser jag..
Får man fråga din ålder då??  Fyller 23 nu så kanske man inte kan räkna komma in ännu på ett tag då.. mer tid att förbereda sej wink

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
bojboj
7 januari 2007 ·

heja er då som vill bli poliser.

jag ska då se till att ni får gott om jobb, era äckliga ...... nja

Gatzone
7 januari 2007 · 289 Inlägg

Verkar vara en del ändå som delar samma intresse ser jag..
Får man fråga din ålder då??  Fyller 23 nu så kanske man inte kan räkna komma in ännu på ett tag då.. mer tid att förbereda sej wink

Jag är "bara" 20 än så länge, men vissa jag har pratat med har sökt uppåt 15 ggr innan de har lyckats komma in så man ska inte ge upp efter ett försök wink

darkwizard Fordonstekniker
7 januari 2007 · 1 740 Inlägg

Polluxe skrev:

a_glad skrev:
hehe jo det kanske är så tongue

men jag har iaf vetat ganska länge vad jag vill bli, dvs polis.. antar att jag blivit ganska formad av farsan tongue
tänker söka in dit såfort jag har åldern inne

Haha jasså vadå vill han du ska bli det eller?? Själv är det väll fysiken i första hand som måste förbättras wink

Ja, fysiken måste du ha. Men, detta är ett stort men, har du psyket för det. Jobbade ihop med en väktare förut som hade sökt många gånger och han sumpa varje gång hos hjärnskrynklaren.

Men lycka till. Det blir en ros från mig.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
T-bone
7 januari 2007 · 10 Inlägg

Polluxe skrev:

T-bone skrev:
Polis hade vart kul, verkar rätt svårt att komma in nu bara då dom ska bli ännu mer mångkulturella och jämnställda.

Inte mej emot att de sållar rejält när många som söker inte säkert är lämpad som poliser och kan tänka mej det är ganska stort antal sökande varje år. Själv har jag ingen direkt aning om jag är lämplig till 100% men de blir väll för dem att avgöra.

Nej det är klart att det är bra att dom bäst lämpade får platserna.
Men börjar dom göra som försvaret där dom ger tjejer förtur till tjänster trotts sämre mönstringsvärden bara för statistikens skull så har det gått för långt.

Drönirettab
7 januari 2007 · 21 761 Inlägg

Polluxe: Om du blir polis kan ju kanske få mycket viktiga uppdrag här i Vidsel och skjuta laser på gamla gubbar med rollator tex. Eller kolla så att ingen kör mot rött(finns inga trafikljus). Blir svettiga uppdrag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang