Får inte på dragkroken, GOLF 5!!!!

MasterCar
2 juni 2017 · 390 Inlägg

Hej, jag har en Golf 5 men avtagbar dragkrok. Jag behöver dragkroken för att dra släp men den vägrar att åka dit. Jag vrider på låsmekanismen och trycker sedan dit den men den går inte in, jag märkte att två av tre låskulager inte frigörs när jag vrider på låsmekanismen....hur lösa detta? Ny dragkrok eller? :p

Evildan
2 juni 2017 ·

MasterCar skrev:
Hej, jag har en Golf 5 men avtagbar dragkrok. Jag behöver dragkroken för att dra släp men den vägrar att åka dit. Jag vrider på låsmekanismen och trycker sedan dit den men den går inte in, jag märkte att två av tre låskulager inte frigörs när jag vrider på låsmekanismen....hur lösa detta? Ny dragkrok eller? :p

1. Ät en jävla massa bigpackglass!
2. Lägg dragkroken i den nu tomma glassbyttan.
3. Spraya på rikligt med rostlösningsmedel.
4. Upprepa punkt 3 och givetvis 1 om så önskas.
Så här jag fått liv i flertalet kärvande drag om det inte blivit mekanisk nötning och det har uppstått en kant någonstans, då har jag försiktigt slipat bort "skägget" och sedan har anordningen fungerat.
Snyggt med avtagbart drag men vilket jkl elände när det kommit in smuts och det rostar.

MasterCar
3 juni 2017 · 390 Inlägg

Evildan skrev:

MasterCar skrev:
Hej, jag har en Golf 5 men avtagbar dragkrok. Jag behöver dragkroken för att dra släp men den vägrar att åka dit. Jag vrider på låsmekanismen och trycker sedan dit den men den går inte in, jag märkte att två av tre låskulager inte frigörs när jag vrider på låsmekanismen....hur lösa detta? Ny dragkrok eller? :p

1. Ät en jävla massa bigpackglass!
2. Lägg dragkroken i den nu tomma glassbyttan.
3. Spraya på rikligt med rostlösningsmedel.
4. Upprepa punkt 3 och givetvis 1 om så önskas.
Så här jag fått liv i flertalet kärvande drag om det inte blivit mekanisk nötning och det har uppstått en kant någonstans, då har jag försiktigt slipat bort "skägget" och sedan har anordningen fungerat.
Snyggt med avtagbart drag men vilket jkl elände när det kommit in smuts och det rostar.

Hahahaha, nu fan ska det ätas glass!
Angående om det finns "skägg" som måste slipas bort gör inte, de låskulagren som inte frigörs åker in liiiiite grann ändå men inte tillräckligt. Jag ska testa spruta på rostlösning

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang