Motorlampa lyser- BMW 325 2005

lampanlyser
11 juni 2017 · 7 Inlägg

Hej vakna tokskallar :-D Köpte en BMW för typ 3 veckor sen. Historen börjar med att efter jag och bilsäljaren(företaget)  skrivit på köpekontraktet och jag börjar rulla hemåt så börjar motorlampan lysa eter typish 500 meter. Stannar till i vägkanten och ringer snubben och säger vad som händer med bilen. Han ber mig snällt komma tillbaka så han kan ta en titt. Väl när jag är vid han så tar han fram felkodsläsaren och släcker det och tar en provtur. Han säger att bilen misständer och ber mig lämna bilen och hämta den imorn. Jag gör det. Dagen efter ringer han mig och säger att bilen kan hämtas, åker dit för att hämta den och frågar vad som var fel och han säger att tändspolen var det fel på och att de hade bytt ut den.

Men nu har den börjat lysa igen och jag känner att den inte är lika pigg som det var då tändspolen blivit bytt. Har ringt han och sagt det, han bad mig komma tillbaka med bilen.

Ska även tillägga att jag köpte bilen på en annan ort än där jag bor så sträckan fram och tillbaka är på ca 60 mil. Jag kan inte åka den sträckan så fort det händer fel på bilen då enligt konsumentverket har jag rätt till att felet åtgärdas 6 månader framåt då bilen köptes. Vad ska jag göra tycker ni?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 juni 2017 · 4 917 Inlägg

Kör man så himla långt för en dyr autobahnkärra så är det faktiskt ett måste att provköra vrålåket ordentligt innan köp.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
lampanlyser
11 juni 2017 · 7 Inlägg

oljan skrev:
Kör man så himla långt för en dyr autobahnkärra så är det faktiskt ett måste att provköra vrålåket ordentligt innan köp.

Glömde säga att jag provkörde bilen. Det visade inget under turen, nåt mer du vill klaga på istället för att ge mig råd?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang