Enkel monterings fråga [Thor Car Alarm]

__Marcus Whitetrash
8 januari 2007 · 589 Inlägg

Vart placerar jag bäst larmets huvudenhet i bilen?
är lite osäker på placeringen då det ska kopplas både till bromsljus, blinkers, centrallås, osv osv och jag vill ju självklart komma undan med så lite kabeldragning som möjligt..

Om det är någon som har några övriga tips på montering av larmet så är de väldigt välkomna smile

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
__Marcus Whitetrash
10 januari 2007 · 589 Inlägg

Det vart klart idag iaf, och dosan ligger under rattstången och det vart inte så värst med kabeldragning..det vart bara 2 skarvade och det får duga bra..ifall någon annan har funderingarna kring larm så..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Ripley333
14 januari 2007 · 638 Inlägg

hur kopplade du in larmet till centralåset?

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
__Marcus Whitetrash
14 januari 2007 · 589 Inlägg

Plockade av dörrsidan och provade två kablar (orange och vit) från larmet till två av kablarna till centrallåset, kommer inte ihåg vilka färger men det spelar väl ingen roll heller..sen när jag såg att det funkade letade jag på de två kablarna från centrallåset under ratten vid alla andra kablar och enheter osv.. använde mig av sånna "strömtjuvar" vet inte vad de heter egentligen..men det är sånna som man klämmer över kabeln samtidigt som man förgrenar med en annan kabel, i det här fallet från larmet..
Är helt värdelös på att förklara hehe

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Ripley333
14 januari 2007 · 638 Inlägg

hehe men jag fattar. problemet är att jag har 6kablar från larmdosan som ska in på något vis i centralåset. 2st är avsäkrade med 10A men ingen ger strömsignal när jag låser. hur ska den då kunna veta att den ska låsa?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
babek
14 januari 2007 · 26 Inlägg

dom 2 som är säkjrade ska ha ström från batteriet... kopplade in mitt idag.. sedan är dom orange:a kablarna låsa upp och låsa.. de andra ligger det konstant ström på och sedan bryter de när du låser... dom kan du bara klippa av för dom kommer du inte behöva...

mvh simon

idiot!
Audi S2 Coupé "- Turbobanditen" (1991)
mrsniper MOMOMAN
4 september 2007 · 7 Inlägg

Hej!

Skulle behöva hjälp med var dessa kablarna skall gå ?

1. Den Gula kabeln ? Kan du skippa den och larmet fortfarande fungerar ?

2. Kabeln märkt WHITE - LINK ACC = Tändningen men var/vilken ?

MVH
MrSniper

Volvo V40 D2 / Mitsubishi Lanser
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang