limo50
2 november 2017
· 17 Inlägg
Hej igen, längesen det uppdaterades nu men inte alltid lätt att finna tid till bygget!
I vilket fall, i veckan har vi försökt göra oss av med den hemska hammarlacks-blandningen. I vår lathet så använde vi av oss av det ''miljövänliga'' Mr.Muscles kaustiksoda, också känt som propplösare. Dom kostar bara 19 kr burken och en enda lyckades tunna ner och matta hammarlacken. Vi blandade inte klent heller man måste ju få resultat, rekommenderas starkt till dom lataste. Tyvärr räcker det nog inte med att bara matta ner hammarlacken då den säkerligen inte kommer fungera som grund till billack. Gör inte misstaget att hammarlacka en bil dåligt, aldrig behövt slipa så hårt för att få bort färg. Vi försökte blanda i tapetklister för att kaustiksodan skulle fästa på sidan av bilen men det rann lika bra för de, tyvärr.
Vi har också svetsat en plåt på taket för att den inte är rak för fem öre. Mycket rakare nu men vi får se när det är glasfiberspacklat och slipat. Kanske ses som oseriöst men glöm inte att vi är amatörer som testar oss fram. Blir det inte bra så gör vi om och gör rätt tills det är så gott som seriöst, iallafall stiligt. Man kanske hade kunnat kapa ur en takbit från en reservdels 850, som vi har, men tror inte man får en takbit som stämmer och det blir snett ändå. Framöver ska bilen slipas ner och lackas vit. Vit för att det också funkar som grund om vi vill byta färg senare, vi funderar på rosa för att dels synas och dels för att locka damer! Vilken brud vill inte en skrikrosa limousin!?
Vill också tipsa om att man aldrig ska proppa igen taklisten, då läcker det in vatten ur dörrarna ska du veta! De fanns tydligen där för en anledning. Blir att öppna upp taklisten igen men dom går inte ihop jämt vid kapningen så där får vi modda. (Eller så läcker det in i dörrarna för att dom måste justeras då dom varit bortplockade och dit satta eller gummit som går runt blivit dåligt, vet ej.)
Senast redigerat av limo50 (2 november 2017)