Audi S4 vs Calibra

Thorssa
11 januari 2007 ·

I en S4 får du relativt tidlös design, åtminstone jämfört med Calibra. Dessutom går ingenting upp mot ljudet i Audifemman! Sen att kvailtetskänslan i Opeln är under all kritik gör ju saken solklar. Audi varje dag för min del.

Pulver
11 januari 2007 · 46 Inlägg

C2racing skrev:

Sir_x skrev:
Jämföra Calibra med en S4 är ju som att jämföra Mosbricka och oxfilè...

´

hahah dagens sanning, dock är jag svagare för dom nya modellerna av s4:an nått så frukansvärt läckra! men en s4

kolla bara på dess karaktärristiska utseènde, den diskreta breddning som figurerar på bilen orginal
men en s4.a är alltid en s4:a och de vattnas i munnen på den riktiga entusiasten när man hör de:P


käcka denna s4:a
http://www.blocket.se/vi/10365228.htm?ca=14_s

Hehe jaa om man hade 400 000 i bakfickan skulle jag då slå till tongue

Det lutar nog mest åt en S4, finns det några kända fel på dom som ex. vevlagrena på 200sx och fördelarlådan på calibrorna?

snackar om modellen mellan 1991-94

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
Mäki Långsam Perfektionist
11 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Har för mig att de brukar kunna vara något med framvagnarna, men är inte säker om det är på S4orna smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
vaughn
11 januari 2007 · 674 Inlägg

Mäki skrev:
Har för mig att de brukar kunna vara något med framvagnarna, men är inte säker om det är på S4orna smile

det är a4 du tänkter på...
en s4 ska det ju vara finns inget att tänka på!
300hk på fyra hjul och ett jävla vrid sen så en femma som vrålar... kan det bli bättre?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Jimmy
11 januari 2007 · 13 Inlägg

s4:an har inga bekymmer...    det som kan vara dåligt är väl "UFO bromsarna" fram,   man kan väl säga att dom ser ut som en stålfälg som håller fast skivan på utsidan och oket sitter innifrån istället för på utsidan som det brukar vara annars...  dessa skivor kostar en slant att byta...    på -94 så sitter det riktiga bromsar på fram,...    UFO bromsar fungerar bra men ser kanske inte så sexiga ut.    annars så är det inga bekymmer med s4:an och speciellt inte fördelningslådorna      ALLT är överdemisierat.

Har själv en -92:a som jag är jättenöjd med

mandel
11 januari 2007 · 2 Inlägg

Pulver88 skrev:

C2racing skrev:

Sir_x skrev:
Jämföra Calibra med en S4 är ju som att jämföra Mosbricka och oxfilè...

´

hahah dagens sanning, dock är jag svagare för dom nya modellerna av s4:an nått så frukansvärt läckra! men en s4

kolla bara på dess karaktärristiska utseènde, den diskreta breddning som figurerar på bilen orginal
men en s4.a är alltid en s4:a och de vattnas i munnen på den riktiga entusiasten när man hör de:P


käcka denna s4:a
http://www.blocket.se/vi/10365228.htm?ca=14_s

Hehe jaa om man hade 400 000 i bakfickan skulle jag då slå till tongue

Det lutar nog mest åt en S4, finns det några kända fel på dom som ex. vevlagrena på 200sx och fördelarlådan på calibrorna?

snackar om modellen mellan 1991-94

Köp helst en 94 för då får du bättre bromsar fram och slipper "ufo"bromsarna som sitter på 92 och 93orna.
Sen så är toppen på AAN motorn en svaghet, spricker lätt. Så kolla noga innan du köper!

/Stefan

Pulver
12 januari 2007 · 46 Inlägg

okej. har sett att vissa är 5 växlade och vissa 6 växlade. vad är de som skiljer dom bilarna mer än växellådan?

ursäkta alla kanske dumma frågor men är inte så hemma på Audi tongue

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
MUSN
12 januari 2007 · 130 Inlägg

Har en Opel Calibra Turbo till projektbil och en Audi 80 till vinterbil!

Och Calibran den är inte så skit som alla försöker få den att va.

Kan du få en bil med mycket stiligare utseende? Dessutom är det väldigt lätt att få upp den till 300hk. 

Att kvaliteten inte är på topp håller jag med om, men Calibrans läderinredning är riktigt mumsig.

Och fördelningslådan är en svag bit, men håller bra om man sköter om den. Har själv byggt om den till konstant  fyrhjulsdrift.

Och rost, även där handlar det om underhåll.

quattromaniac
12 januari 2007 · 97 Inlägg

Varför inte en S2:a? Den är ju en coupé som calibran.....

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Isröd
12 januari 2007 · 301 Inlägg

Inget att fundera på audi for life eller? (köp en opel var belåten se naturen genom plåten) smile

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
AdamOpel DraMinBil.nu
12 januari 2007 · 1 016 Inlägg

BaRaBaZz skrev:
usch för opel, bara märket ger mig rysningar

det gör bajs mellan växlarna för en annan med smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
oumi "audiot"
17 januari 2007 · 287 Inlägg

Jag håller med QUattromaniac, en s2a då? Lite mer personlighet än en s4a (tycker jag); jag menar, det är trångt och mysigt i en s2a smile  haha. Nejdå, men vad du än gör, köp inte en fyrhjulsdriven Opel, en snubbe jag hörde om gjorde det, den vart tvåhjulsdriven och sen inte driven alls och han konverterade till en riktigt bil sen smile *audi*

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
zaraz Biltokig flicka
18 januari 2007 · 126 Inlägg

köper du en fin calibra å tar hand om den så får du inga problem! mycket lätttrimmad och vacker bil!! audin är en bil,  callen är ett underverk wink

sen va de ett jävla tjat om denna rost, det vet ni väl? rosthål väger mindre än kolfiber smile

Senast redigerat av zaraz (18 januari 2007)

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
Pulver
18 januari 2007 · 46 Inlägg

Jaoo S2orna e rätt fina dom också, finns dom med turbo och 4x4? är som sagt inte så hemma på Audi tongue

Om man ska köpa en S2.. vilken eller vilka årsmodeller rekomenderas? eller skilljer det inte så mycket mellan åren?

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
Pulver
18 januari 2007 · 46 Inlägg

aha där ser man tongue bara växellådan som skilljer mellan åren? inget mer?

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
racefan
18 januari 2007 · 1 059 Inlägg

91-92 är det 220 hk o 5 växlad låda o fördelare 93-96 så e det 230 hk 6 växlar fördelarlöst.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Pulver
18 januari 2007 · 46 Inlägg

Jä*lar va s2 sedan va snygg då big_smile får börja leta efter en sån, verkar vara lite svåra att hitta. finns ingen på blocket iaf hmm

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
oumi "audiot"
18 januari 2007 · 287 Inlägg

En S2a med abymotorn, dvs den nyare ni pratar om dessutom direct fire, en tändspole per cylinder vilket inte den gamla har (91-93)


Det borde finnas ganska skapligt med S2or på blocket väl?Senast jag titta i alla fall.
Jag är skitnöjd med min, blir det en annan bil för mig blir det en annan S-audi. smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Pulver
18 januari 2007 · 46 Inlägg

joo s2 coupe finns det rätt många men inte sedan. men får ju lite mer tid på mig att spara ihop pengar och läsa på lite om bilen nu tongue

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
Ckosworth Mr
18 januari 2007 · 607 Inlägg

Pulver88 skrev:
joo s2 coupe finns det rätt många men inte sedan. men får ju lite mer tid på mig att spara ihop pengar och läsa på lite om bilen nu tongue

S2 sedan får du nog betala bra mycket mer för än en s2coupe då det om jag minns rätt bara tillverkades runt 800-1000stycken.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang